verkoop van valkparkieten in winkel en tuincentra's

Gestart door lynette, 2 januari 2008, 12:59:58

« vorige - volgende »

lynette

Hallo,

Bij en tuincentrum hier bij ons in de buurt zit een valkparkiet in een kooi in de winkel.
deze zit altijd op de zelfde plek en zit ontzettend slecht in zijn veren pak zelfs na de rui echt zo zielig.
En ik denk ook dat dit beestje zeer ongelukkig is.
Hij zit alleen en heeft maar een speeltje en totaal geen afwissling (aleen de mensen die langs lopen en af en toe naar het arme beestje kijken)
Ik hou dit beestje al ruim een jaar in de gaten en hij gaat er steets slechter uit zien  :'( :'( :'(

Vandaag ga ik er weer heen en ga er een foto van maken en vragen waarom dit beestje er zo ongelukkig uit ziet.
Ze hebben deze als koopvoorbeeld staat maar ja als deze er zooo slecht uit zien verkoop je er ook geen
en dit is niet het enigste beestje die er zo uit ziet
de andere valkjes in een kleine kweek achtige kooi die hebben elkaar geplukt en er hebben 4 valkjes in gezeten en dat is veel te veel voor zoveel valkjes en dan vind ik het niet gek dat ze gaan plukken  :censuur :censuur

Ik vind het zo zielig om te zien maar ik ga nu toch echt eens vragen waarom hij zo zit

het gaat trouwens om een witte lutino met zwarte oogjes

Ik ga de foto snel plaatsen en hoop snel meer info te hebben

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

erg zielig :'(
kan jij hem niet kopen? ;D

gr.kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Lynette,

Je berichtje doet me dan ook heel erg zeer en ik vind het inderdaad vreselijk om te lezen ! Ik snap ook werkelijk niet dat een tuincentrum aan het verkopen van valkparkieten begint want volgens mij zijn de dampen die vrijkomen na het sproeien van de planten ook niet bevoordelijk voor het welzijn van de valkjes !!

Misschien kan je voorstellen dat het NOP een beter onderkomen voor hem /haar zou zijn ... ik wil desnoods een voorstel doen om voor dit valkje geld in te zamelen en dan wil ik hem / haar ook eventueel ( ik kan 4 personen meenemen ) naar de NOP brengen !! Informeer eens wat hij moet kosten als je dat zou willen !?

Kan je anders de dierenbescherming niet een keer een kijkje laten nemen daar !? Of daar in ieder geval een gesprek over voeren als ze de NOP dus niet zien zitten !? Als ik een volière had dan had ik hem morgen gaan halen, ik vind dit namelijk een schrijnend verhaal, laat een tuincentrum het alsjeblieft bij planten en tuinspullen houden maar begin niet aan iets waar je niet de zorg en aandacht aan kan geven .... zucht !!!!

Groetjes Karin


Gerda

Ik heb vaak het idee dat dit soort zaken floreren op het medelijden gevoel. Het is ook heel triest hoe dit valkje, maar ook andere dieren in diverse omstandigheden moeten leven, maar voor hen is het handel. En er zit zo weer een volgend valkje!
Juist het alleen zitten zonder veel speeltjes roept gevoelens op die een impulsaankoop uit medelijden tot gevolg hebben.

Natuurlijk kun je in de marge iets doen, dan doe je het voor DIT valkje! Maar eigenlijk zou het verboden moeten worden voor dit soort zaken om levende have te verkopen.

Ik ben zowieso niet voor de verkoop van dieren in dierenwinkels, maar ik denk dat dit bijna niet te voorkomen is. Maar er zou zeker een soort certificering moeten komen.
In Nederland mag een restaurant alleen maar drank schenken als ze daar een verguning voor hebben, maar bij een dierenwinkel horen dieren bij de normale inventaris.
Dus dieren op een speciale vergunning en alleen gecertificeerde zaken mogen verkopen.

Het vervelende van het brengen naar het NOP is dat er geen garantie is dat hij kan blijven. Hij moet binnen bepaalde tijd het voer eten dat ze daar geven (pellets), lukt dit niet, dan moet het valkje weer opgehaald worden. En wat moet er dan met het valkje gebeuren.
Hopenlijk komt hij uiteindelijk in een mooie voliere (na een quarantaineperiode) en heeft hij nog een gelukkig leven.

Liefs, Gerda

Kaatje

Hoi Gerda,

Mijn verhaal heb ik dan ook geschreven uit pure medelijden voor dit valkje, ... maar ik besef eigenlijk maar al te goed dat dit een onmogelijke taak is !!

Want dan zit er hier een valkje en dan weer daar een valkje !!

Ik ben het dan ook helemaal met je eens dat dit verboden zou moeten worden, en dat er inderdaad alleen nog maar dieren verkocht mogen gaan worden in zaken die een speciale vergunning hebben ! En dan inderdaad alleen in gecertificeerde zaken !!

Dit is onbegonnen werk en zo kunnen we het hele land wel door gaan crossen ... Maar als ik een buiten volière had dan was ik hem echt morgen gaan halen, helaas heb ik er geen  ::)

Groetjes Karin

Sharon

Hoi,
ook ik vind dit echt hartstikke zielig voor dat valkje. Als ik dit zo lees lijkt het mij ook dat hij echt ongelukkig is daar. En als hij er dan ook nog eens steeds slechter en slechter uit begint te zien... verschrikkelijk gewoon.
Ik ben er haast van overtuigd dat wanneer een goed persoon hem in een volière zou doen met vriendjes en alles wat hij nodig heeft: speeltjes en alle benodigde voeding, het valkje zienderogen op zal knappen. Ik hoop dan ook uit het diepste van mijn hart dat iemand dit valkje zo'n leven schenkt.

Ik ben het ook helemaal met Gerda en Karin eens: er zou idd een vergunning ingelast moeten worden voor het verkopen van dieren in winkels.

Laat je ons weten wat er met dit valkje gebeurt?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


lynette

Hier de foto's

ik heb een gesprek gehad met de bedrijfsleider en heb me zegje gedaan  >:( hij vroeg wat hij kon doen voor ze maar het niet makkelijk was
Ik heb gezcht dat het plukken van de 2 in de kweekkooi mogelijk door verveling en stress komt
en dat de albino (toch rode oogjes) waarschijnlijk zich erg verveeld en dat hij een of andere ziekte zou kunnen hebben ik heb daarbij gezecht dat ik heb al een tijdje in de gaten hield en hij er steeds slechter uit ging zien.

de verzorging word door jonge mensen gedaan die eigelijk bijna nooit verstand hebben van deze dieren moet zeggen dat er zeker uitzonderingen zijn maar hier helaas niet  :'( :censuur >:(

IK ga volgende week weer informeren en ik ga ze elke week bekijken voglevrienden die zouden die beestjes alleen maar kopen ondat ze zo zielig er uit zien maar dan zitten er binnen en mum van tijd weer nieuwes











Ik hou jullie op de hoogte


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

de speeltjes die hij heeft zijn

stuk hout waar hij altijd op zit
belletje waar hij niet bij kan
en dat speeltje op de foto aan de andere kant
en zeer weinig hygiéne arm beest hij zit gewoon op zijn eigen ontlasting  :'( :'( :'(


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sharon

Hoi,
ik heb op het moment geen andere reactie dan:
:'( :'( :'( :'(

Sorry...
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Kaatje

Hoi LyNNy,

Inderdaad hartverscheurend, maar het is zoals jij zelf ook al zegt ... Neemt iemand deze valkjes mee dan zitten er binnen een mum van tijd weer nieuwe ... Ik zou met die bedrijfsleider nog eens een goed gesprek voeren !

Zijn planten worden potver de potver toch ook door jonge mensen verzorgd !? Die zien er vast beter uit, anders zie je daar vast geen hond meer lopen !! Ook zou ik de naam dierenbescherming laten vallen, misschien begint hij er dan wel niet meer aan ! Een bakker of kapper verkoopt toch ook geen valkjes !!

Kan me hier inderdaad vreselijk over opwinden  >:(

Groetjes Karin

Yvette

Wat onzettend vreselijk is dit zeg echt hartverscheurend

wim roskam

het is erg triest hoe ze er bij zitten , volgens mij  is de wildkleur een bleekmasker ??? lijkt er in ieder geval heel veel op , het is in ieder geval niet normaal groeten wim roskam .

lynette

Hoi hoi mensen

Ik ben helemaal onder de indruk van de reacties wel verwacht natuurlijk maar we denken allemaal het zelfde met onze dierenhart.
En ik ga zeker nog een gesprek aan met deze man over de valkjes.
En indd. de planten staan er toppie bij en die stoffen die ze gebruiken er voor arme dieren :(

Ik vind dat de valkparkieten er zeer slecht uit zien maar ik vind dat valkparkieten niet in zulke omstandigheden verkocht of gehouden mogen worden. het zijn gezelschapdieren die liefde en aandacht nodig hebben maar zeker een partner in vorm van mens of ander valkje anders word het beestje zo ongelukkig

Ik ga zeker er achter aan en ik hou het eerst vriendelijk bij die man maar als er echt geen verbetering komt ga ik echt aan de bel trekken bij de dierenbescherming en dergelijke.
En eerst ga ik hem voorstellen dat ik hem overneem.
En dat hij niet op deze manier door gaat met het verkopen van deze dieronvriendelijke manier.
Ik wil zelfs helpen denken voor een mooie oplossing
zoals een mooie grote kooi voor de valkjes (staat mooi en netjes)
goede verzorgingstips
Uit de buurt van de gifstoffen van de planten
en stresslose manier van bekijken van de vogels in de kweekkooien.

Maar mischien kunnen we een verhaal maken en mischien een handtekeningenactie beginnen om bij de partij van de dieren een agendapunt krijgen om zulke vergunningen te verplichten bij de dierenwinkels/groothandels
Wij als dierenvrienden weten dat zulke beesten echt een goed leventje verdienen ook tijdens de verkoop in een dierenwinkel of andere winkels

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kaatje

Hoi LyNNy,

Mijn handtekening en stem voor een verhaal heb je zeker !! Kom maar met een optie, desnoods via mail oid !! Lijkt me een goede optie om dit bij de partij voor de dieren duidelijk te maken !!!

Ik vind het heel goed van je dat je je zo wilt inzetten ! Ik ben dol op mijn valkjes en die verzorg ik zoals ik Patrick ook verzorgd heb en nog verzorg, ieder die een dier of valkje neemt heeft de plicht deze te geven wat ze nodig hebben, een valkje hoort niet alleen verzorgd te worden om hem vervolgens maar in een kooitje te laten wegkwijnen !! Aandacht en liefde hoort daar ook bij !!! Dat ben ik helemaal met je eens !!

Ik vind het dan ook echt top van jou dat je je zo voor deze valkjes wilt inzetten en dat tuincentrum ervan wil overtuigen dat hij het beter bij zijn planten, bestrating en vissen kan houden  ::)

We lezen wel van je !!!

Groetjes Karin

lynette

Hoi Hoi ben ik weer

Na een tijdje hebben liggen woelen in bed kon niet slapen.
Heb ik besloten om morgen te gaan vragen wat het albino valkje kost.
En dan ga ik er wel bij zggen dat ze echt niet op deze manier moeten doorgaan van het verkopen op deze manier  :censuur

Nu had ik ook een vraagje aan jullie:
als er in de buurt tuincenrta of andere dierenverkooppunten zijn ga er eens langs en als je een fotocamera heb maak dan een foto hoe die er bij zitten en wat jullie bevindingen zijn
en als je wil zet dan je verhaal op dit forum
dit ga ik mee nemen in het verhaal voor de partij van de dieren want als er echt zoveel meer dieronvriendelijke verkoopmanieren zijn in zulk soort winkels en andere winkels met dieren dan moet er echt wat aan gedaan worden

Was het maar Amerika dan werd dierverwaarlozing bestraft met een gevangenisstraf of een flinke geldboete

Ik heb dit beestje bij Ranzijn gezien en hoop echt dat er in de andere vestigingen dit niet zo is  :'(

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen