verkoop van valkparkieten in winkel en tuincentra's

Gestart door lynette, 2 januari 2008, 12:59:58

« vorige - volgende »

*Manon*

Afgelopen vrijdag was ik even bij mijn moeder en die woont in Doetinchem.
We gingen even naar de dierenwinkel, in elke dierenwinkel hebben ze toch weer andere speeltjes, dus vandaar.
Zat er ook een lutino in een hokje te koekeloeren... Alleen.
Het enigste wat ie had was een stok waar ie op kon zitten, een voerbakje en een drinkbakje!!

Hebben ze zulke leuke speeltjes in de dierenwinkel te koop, zetten ze er een valkjparkiet neer zonder al deze mooie speeltjes... lijkt mij, afgezien van het plezier wat de valk ervan beleefd, ook nog eens wat verkoopbaarder te zijn... zowel de valk als de speeltjes....

Echt triest hé en ik weet het, zo zijn er nog veel meer trieste gevallen.
Sta er dan ook helemaal achter om hier een goede oplossing voor te vinden.

Groetjes Manon

Yvette

Hoi Manon

In alle dierenwinkels zitten de vogels zonder die mooie speeltjes
Alleen bij Intratuin in Lelystad zitten de valkjes wel in een grote voliere met wat speeltjes maar die zijn daar niet te koop

Dafrinja

Ja, ik vind dat altijd ook zo zielig...hier in de DW zaten 2 valkparkieten, allebei wildkleur, een mannetje en een vrouwtje in een klein hokje. Al maaaanden. Kom ik er net voor t afgelopen weekend, zit alleen t vrouwtje er nog. Zou t mannetje zijn verkocht? Of erger...ik durf dat soort dingen nooit te vragen...
In dat hokje is ook alleen maar een stok, voer en water. Als ik een voliere had gehad....maar goed ook dat die er niet is, anders zou ik steeds valkjes uit de dierenwinkel halen om ze te redden.
En ik kom ook wel s in de Intratuin in Lelystad, ik vind het altijd prachtig om naar die mooie valkjes te kijken en die zitten tenminste in een mooie voliere.

Groetjes Dafrinja

*Manon*

Het oogt ook veel beter dat de valkjes er goed bij zitten en wat te spelen hebben en wat het belangrijkst is.... het valkje is gelukkig.
Ik snap sommigen toch al niet :-\ en dan denk ik wel eens... de mensen die ín de dierenwinkel werken, werken er toch niet omdat ze dieren niks aan vinden... die moeten daar toch ook juíst mee begaan zijn :-\

Groetjes Manon

lynette

Tjee :(  wat sneu zeg voor die Lutino
en voor dat wildkleur popje
dit verdiend geen enkel vogeltje om zo te leven.
ze zouden die mensen gewoon is een maand in een kooi zonder tv of ander vermaak moeten zetten
Je zou ze dan eens moeten horen.

Als iemand nog tips heeft of ideen hoor ik het graag
Ik moet gaan kijken naar een goede manier van het houden van vogels zoals door Yvette word aan gegeven in de intratuin in Leleystad
ik ga morgen of vrijdag kijken of er bij onze interatuin in (Sliedrecht) of ook zo om word gegaan met de vogels.

Groetjes Lynette





Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Dafrinja

Hoi allemaal...

Ik had t laatst in dit topic over t (mooie!) wildkleur popje in onze dierenwinkel. Gister was ik er nog en toen zat ze er (natuurlijk) nog. Toen viel me weer op hoe mooi ze is, kijk zelf maar.
Ik moet nu wel zeggen dat ze sinds een paar weken nieuwe hokjes hebben geplaatst, en ook in een ander deel van de winkel. Dus het is allemaal wel nieuw.
Ik heb gister met mn mobieltje een paar fototjes gemaakt van het popje.









Wat is ze mooi he?

Groetjes Dafrinja

Rianne


Hermien

Hoi valkliefhebber,

Sorry dat ik zo laat reageer, maar ik lees eigenlijk vandaag pas voor het eerst over het drama Hope, zoals ik het maar even noem. Hoe gaat het nú met haar? Heel goed van je dat je je zo voor de valken en andere vogels wilt inzetten. Als ik je ook nog ergens mee van dienst kan zijn, laat het me dan gerust weten.
Ik begrijp overigens je angst m.b.t. het verstrekken van vergunningen en dat dat dan ook voor kwekerijen dan zou gaan gelden. Naar mij idee is dit zeker geen slechte zaak, want ook onder de kwekers bevindt zich kaf onder het koren. Wanneer jij goed voor je valkjes bent (en dat is al gebleken!) en ze ruimte geeft en alle maatregelen treft voor gezond broeden en afleveren van goede vogels, heb je toch niks te vrezen? Maar ik begrijp dat aan zo'n vergunning ook een financiële kant kleeft. En in jou huidige leefsituatie (uitkering als ik het goed heb gelezen....) zit niet op extra hoge kosten te wachten. In dat geval doe ik je hier een suggestie: op valkparkiet.com komen heel veel goede kwekers en misschien moeten die met elkaar een vereniging gaan vormen. Op die manier kun je samen dingen ondernemen en samen dingen oplossen, verbeteren, aanscherpen. Zo'n vereniging zou ook in noodgevallen en waar dat nodig is financiëel kunnen bijdragen. Ach, 't is maar een idee. Dat er iets daadwerkelijk moet gebeuren is inmiddels wel duidelijk en jij hebt de aanzet gegeven. En nu gaan wij (alle forumbezoekers) met je meedenken. Houdt ons op de hoogte zou ik zeggen en als ik persoonlijk iets voor je kan betekenen, gil dan maar even!
SUCCES!

lynette

Hoi hoi

ik lees net pas je bericht en het zou indd een goed idee om een vogelvereniging op touw te zetten voor de hobbykwekers maar indd daar zijn altijd kosten aan verbonden.

het zou mooi zijn als hobbykweker onze eigen keurmerk kunnen krijgen want indd. er zijn ook slechte kwekers die het alleen om het geld doen.
Maar ik zou het er zeker wel voor over hebben om een goedkeuringscetificaat te halen (kopen)
de welzijn en het geluk van de dieren gaan toch voor maar hoe begin je zoiets?

in ieder geval een brief naar de partij van de dieren mischien kan hun ons helpen met ideeén.

Ik ga er een proberen te schrijven maar brieven schrijven is niet me beste kant  :-[

als je vragen heb kan je me toevoegen op msn als je dat heb
het staat in me profiel

heel erg bedankt voor je berichtje

het gaat trouwen heel goed met Hope ze ziet er stukken beter uit en haar verenpak begint lekker te glimmen en ze komt haar kooi uit en speelt en vliegt goed.

Groetjes Lynette



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Lin

Het is moeilijk om een soort keurmerk of ene zwarte lijst op te stellen. voornamelijk omdat iedereen op een andere manier kweekt. De een laat een jong doogaan als de ouders niet voeren en ander haalt een jong met twee weken uit een nest en verkoopt die met een week, een ander wacht totdat ie zelfstandig is en een ander voert wat bij en weer een ander doet het alleen in noodgevallen. Tja wat heb je dan voor regels? Wel heb ik zelf wel in mijn hoofd wat ik geen goede kwekers vind. Deze komen in ieder geval niet op onze site te staan.

Verzorging is erg belangrijk maar niet te controleren. het blijft moeilijk!
Daarom ben ik ook geen voorstander van het verkopen in dierenwinkels of tuincentra omdat daar vaak de liefde en de kennis bij het personeel ontbreekt en de dieren te onoverdacht worden gekocht.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sjimmie

Ik ben opzich niet tegen het verkopen van de valkjes in een dierenwinkel,
Maar ik vind wel dat ze de juiste leeftijd door moeten geven (een 'kennis' had er een gekocht ze zeiden dat die 8 weken was, bleek die al 3 jaar te zijn).
En dat ze ze ook eruit moeten laten (speciale kamer achter in de winkel bijv.)
In de dierenwinkel hiero in de buurt laten ze ze elke dag een uur eruit, en ze hebben ook hun eigen speelplaatsje waar ze de hele dag op zitten.


Sjorsje :-)