4 mei 2025, 13:52:48

Onze Valkparkiet Arie

Gestart door BaUkJe, 30 december 2007, 12:32:09

« vorige - volgende »

BaUkJe

Hallo allemaal!!! Nog maar ongeveer een anderhalve week geleden heeft mijn vriend Arie opgehaald uit de dierenwinkel. Hij moet volgens de dierenwinkel 7mnd zijn en niet tam. Een erg leuke uitdaging om hem tam proberen te krijgen. Hier gaat erg veel tijd in zitten, tenzij hij een beetje mee wil werken. We zijn al aardig met hem bezig... maar vind alles nog wel erg eng! Hij blaast nog wel vaak naar mij, maar minder als in het begin! We zijn op weg dus! Hij is goed in rotzooi maken!!! En slaapt nog wel veel. Soms krijgt hij een gekke bui en gaat ie erg hard schreeuwen en door zijn kooi langs de tralies. Maar Arie kan ook erg mooi zingen! En ook een hobby van hem: tv kijken en meebleren met TMF! Nou dit was in het kort mijn verhaaltje over Arie de kanaaaa..... VALKparkiet!!! ;) Hopenlijk heeft iemand leuke/goeie tips voor een wat oudere vogel voor het tam te maken? Ik hoor ze graag! Doegggg Gr Baukje

Mara

Hoi Baukje

Arie ziet er wel mooi uit. Een tip van mij, in plaats van de kunststoffen zitstokken zou ik zitstokken uit hout pakken. Dat is beter voor de voetjes en de nageltjes van Arie.

Mara

Anja

Hoi Baukje,

Leuk dat je een boekje bent begonnen over je kanaaa............valkparkiet ;) ;)

Heb je het stappenplan al gezien.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm

Misschien dat dit je kan helpen om Arie tam te maken. Ook zul je geduld moeten hebben...........heeeeeeeeeeel veeeeeel geduld.

Groetjes Anja

Anja

Rianne

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal wensen je

een gelukkig en voorspoedig

2008

Vanwege

Marc, Diane en Leentje

Rikske, Fikske, Elmo en Swingie

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Mara

BaUkJe

Joepieeee!!! Ben net met Arie bezig geweest om vanaf een platte hand trosgierst te gaan eten. Mijn hand zat al voor het eerst onder zijn lijf onder de stok!! Echt super!! Hij ging wel steeds met zijn snaveltje heen en weer, maar (nog) niet ervan gegeten... Wel steeds kijken ernaar maar durfde nog niet te eten! Maar we zijn alweer een heel eind!!! Ben wel een half uur bezig geweest, nu vind ik het voor vandaag wel weer genoeg! Kreeg ook een lamme arm! ;) Morgen spierpijn denk!?;D Hahaha! Morgen gelijk weer een keer proberen!;) Oant Moarn!;)

Anja

Goed zeg Baukje. Het gaat de goede kant op hoor.

Och en spierpijn..............dat heb jij er vast wel voor over.

Groetjes Anja

BaUkJe

Zoo he... jij kan snel reageren!;) Achja heb spierpijn ervoor over... Morgen gelijk weer! Hopenlijk eet hij dan uit me hand, dit zou echt superrrrrrrr zijn!!!

Anja

;D ;D ;D ;D

Wie weet eet hij idd morgen uit je hand. Veel geduld en regelmaat dat zijn de sleutelwoorden.

Maar dat gaat vast goedkomen.

Groetejs Anja

Ps hij is wel een knapperd hoor ;)

BaUkJe

Lekker ding is het he?! Hihihi. Ondanks hij uit een dierenwinkel komt, vonden wij dit ook 1 van de mooisten die we hebben gezien. Je ziet ook hele onverzorgde valkjes zitten. Wel zielig... Arie zit mooi in de veren, goeie klauwen enz. Dus een goeie keuze gemaakt ;) We zijn ook super blij met hem!! Hij kan ook super zingen en leuke geluidjes maken. Hij kijkt ook nog eens graag tv ;)

Anja

Nou je hebt idd geboft.

Ik heb ook 3 valkjes uit de dierenwinkel waarvan er 1 pas is gestorven :'( :'( :'( :'(

Groetjes Anja

BaUkJe

Yessssssssssssss, ben vandaag weer 2x een half uurtje bezig geweest om hem uit mijn handen trosgierst te laten eten... Nu net (het 2e half uurtje) heeft hij een paar hapjes trosgierst gegeten... Ik deed eerst losse stukjes gierst op mijn platte hand, dit vond hij toch nog wat te eng. Dus heb ik een vast stukje trosgierst plat op mijn hand neergelegd en ja hoor!! 3 hapjes!! We zijn dus weer een stapje verder;) Oefening baard kunst ;) Vanavond maar weer proberen! En anders morgen!!! Doeggggggg

natacha

Yoehoeee, het gaat precies de goede kant op  ;D ;D

Groetjes
Natacha