21 juni 2025, 00:10:33

Mandy's valkjes

Gestart door Mandy, 17 oktober 2003, 02:12:55

« vorige - volgende »

Mariska

Ik wou precies hetzelfde zeggen ;D

KWIJL, KWIJL, KWIJL :P :P :P

Ze zijn echt prachtig :D

Ik hoop dat je gauw wat hoort van Ludo ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Bianca

Hey mandy,

Ik lees dat jij probleempjes hebt om ludo te pakken te krijgen.
Ik denk dat hij met vakantie is of zo want ik had hem ook pas geleden een mailtje gestuurd maar niets op terug gekregen.
ben wel helemaal verliefd op je geelwanglutinootje! :-*

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rianne

Hoi,

helaas heb ik geen plek want ik vind je primrose prachtig! :)

Je geelwang lutino ziet er nog wat rommelig uit, maar dat komt vast wel goed. Tinco (de albino) zijn veren braken in het begin ook steeds af, maar nu krijgt hij toch een mooie volle staart. :)

Mandy

Esther (crosser) en ik zijn inmiddels in onderhandeling over een primrose man die ik teveel heb. Tevens heb ik contact met Ludo over 2 mogelijke primrose poppen, 1 voor mij en 1 voor Esther. Dus hopelijk gaat dat allemaal lukken. :)

De lutino geelwang heeft inmiddels alle staartveren gebroken. :-\
Tevens zag ik nog steeds niet veel slagpennen aan de linker vleugel doorkomen dus ik heb ze eens goed bekeken. Maar het stomme is dat ik niks kan vinden waar slagpennen uit kunnen komen, ik snap er niks van? ::)
Ze heeft maar 2 slagpennen en bovenin zit wel een verdikking waar een slagpen uit zou kunnen komen maar verder zie niks. :-\
Ik zal mijn vader er eens naar laten kijken en anders ga ik maar langs de dierenarts. 8)
Ik heb toen ik ze vast had alle staartveren maar weer getrokken en ik heb ze in het kleine binnenkooitje gezet tot alles weer aangroeit.
Het nadeel bij lutino's/albino's is altijd dat als je ze vast houdt en ze maken zich druk (vooral deze dame pfff!) dat ze dan vaak bij de schouders gaan bloeden. Niet veel, maar toch, is een naar zicht. En ik heb niet geknepen hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Op mijn site bij valkparkieten staan trouwens 3 filmpjes van vorig jaar, kijk maar eens. :D

carco

Hoi

Gisteren kon ik eerst de filmpjes niet vinden, nu drukte ik op de F 11 knop en kon ik wel heel de pagina zien ;)
Leuke filmpjes,doen ze dat treden bij jou overdwars? Het is geen gezicht ;D.
En die kleintjes als je ze hoort lijkt het wel een zwerm bijen de herrie die ze produceren.
En dat laatste filmpje: lief..
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Ach wat mooi!!

En speciaal die laatste. Is dat "Pareltje", het vriendje van Noa??

Doei doe!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kirsten

Hoi Mandy,

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken met die primrosen,. gaaf hoor en spannnend!

Wat sneu dat de geelwang lutino al haar staartveren weer geknakt heeft,. Ik heb een Lutino ´lucky´. die ook pennen heeft die verkeerd of niet groeien. Je hoort gewoon een ander geluid als ze vliegt en af en toe moet ik er ook één uitrekken omdat ie dwars zit.
Ik hoop dat het goed komt met haar,. ze heeft zo´n lief koppie :)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Esther*

He Mandy,
Ik hoop ook dat alles gaat lukken!!

Mijn albino heeft ook vaak kapotte schouders. Soms ziet het er zo naar uit dat ik me af vraag of dat wel goed komt. Ik heb bij haar toch het gevoel dat ze zwakker is dan de rest.
Niet ziekelijk of zo, maar slechter in de veren.
Op dit moment ziet ze er weer goed uit.

Wel handig dat jij ook nog eens zo'n deskundige vader hebt op vogel gebied!

Hopelijk hebben we snel goed nieuws!
gr Esther

Rianne

Hoi Mandy,

volgens mij heb ik het al eens eerder verteld, maar weet niet of dat aan jou was.
Tinco's staart wou eerst ook voor geen meter blijven zitten. Alles knakte of viel uit. Het heeft een hele tijd geduurd maar nu zie ik echt dat alles heel blijft. Misschien extra kalk oid aanbieden voor stevige veren?

bobbie

Hoi,

De staart van Dipsy knakte ook steeds en was (als er wel veren zaten) lelijk.

Eindelijk zit hij nu mooi in de veren. Zelf vermoed ik van Dipsy dat ie als kleintje tekort is gekomen.
Bij mij is hij direct begonnen met 90/10 pellets/zaad. Nu is hij ruim een jaar en nu pas zit ie lekker in zijn veren.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

Hoi Mandy,

Ik moet zeggen je hebt een mooie website.
Echt heel duidelijk allemaal.
Ga zeker vaker erop kijken.

Groetjes,

Natas

Bianca

Zie dat je nog meer filmpjes erbij hebt gezet, heb heerlijk zitten genieten hier!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kirsten

Meer filmpjes?,. ik ga gelijk even kijken! ;D

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Mandy

3 februari 2006, 22:08:01 #284 Last Edit: 3 februari 2006, 22:19:21 by Mandy
Jeetje ik zie jullie reacties nu pas, heb geen mail gehad. :-\
Maar bedankt voor de reacties. :)

Citaat van: Caroline op 18 januari 2006, 09:16:21
En speciaal die laatste. Is dat "Pareltje", het vriendje van Noa??

Yip, lief hé. :D

M'n vader heeft nog geen tijd gehad om te kijken naar de geelwang maar zei al de rui af te wachten. Ik hoop inderdaad dat ze er dan beter uit gaat zien. 8)
Maar belangrijker nog is dat ze straks kan vliegen. Ondertussen geef ik ze extra vitamines, ik had nog osteovit met kalk staan. :)

Vandaag is Esther geweest en die heeft mijn geparelde primrose man overgenomen en de cinnamon hou ik toch zelf.
Wel jammer want ik vond de geparelde mooier en leuker. Maar ik heb 2 geparelde primrose poppen (hopelijk...) bij Ludo gehaald. En omdat ik graag de geslachten van de jongen wil weten heb ik toch maar de cinnamon gehouden.  :)

Dit is de geparelde primrose pop die ik zelf heb gehouden;

En deze heeft Esther meegenomen;

Als het hopelijk een pop is en ze vormen een koppel, dit of volgend jaar, dan kan ik deze jongen eruit verwachten;

Moeder:bont gepareld
Vader:bont cinnamon

man afkomst:
100% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}
pop afkomst:
100% bont cinnamon

Als hij parels gehad mocht hebben waar het wel op lijkt;

Vader:bont cinnamon gepareld

man afkomst:
100% bont gepareld split voor {X1:  cinnamon}
pop afkomst:
100% bont cinnamon gepareld

En als hij split gepareld is dan is het nog geen probleem;

Vader:bont cinnamon split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
50% bont gepareld split voor {X1:  cinnamon}
50% bont split voor {X1:  cinnamon} {X2: gepareld}
pop afkomst:
50% bont cinnamon gepareld
50% bont cinnamon

Ik hoop eigenlijk dat hij geen parels heeft gehad en er geen geparelde uitkomen, want dan kan ik er een jong van voor de TT inzetten, ze vragen nl geen geparelde. :-\
Maar anders kan ik nog een zoon van Pim&Roos inzetten, die zullen geen parels hebben. :)
Afwachten maar.
Het begint al wel stilletjes aan te kriebelen hoor, om weer met de kweek te beginnen. :D
Volgende maand wat voorbereidingen treffen en dan gaan eind maart/begin april de blokken er weer in! ;D