7 juli 2025, 08:25:07

Mandy's valkjes

Gestart door Mandy, 17 oktober 2003, 02:12:55

« vorige - volgende »

moonwitch (diana)

hoi mandy

Mooie valkjes heb je er weer bij.
Nu je toch zoveel weet over mutaties zou je mij misschien kunnen helpen.
Gister zag ik in mijn voliere de bonte cinamon pop wipwappen met mijn bonte man. als daar ooit kuikens van komen welke kleuren kan ik dan verwachten, ook bont misschien? Zou wel leuk zijn.
Ben benieuwd welke mutaties jij krijgt van je geparelde pop en fallow man.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

22 januari 2004, 15:45:12 #76 Last Edit: 22 januari 2004, 15:45:37 by Mandy
Dank je. ;D

Inderdaad daar krijg je dan bonte jongen uit en de mannen zijn dan split voor cinnamon, kijk maar;

Mother: Pied Cinnamon
Father: Pied

male offspring:
100% Pied Split To {X2: Cinnamon}

female offspring:
100% Pied

Maar je kan natuurlijk ook nog voor andere verassingen komen te staan als blijkt dat de man en/of pop nog ergens split voor zijn.
Als de man bv split is voor gepareld kan je ook dit krijgen;

Mother: Pied Cinnamon
Father: Pied Split To {X1:  Pearl}

male offspring:
50% Pied Split To {X1:  Pearl} {X2: Cinnamon}
50% Pied Split To {X2: Cinnamon}

female offspring:
50% Pied Pearl
50% Pied

Weet je of ze ergens split voor zijn? ::)

Van Fred & Wilma kan ik dit verwachten;

Fred = Fallow man '01
& Wilma = Geparelde pop '03, split voor fallow

Zonen:
50% Fallow, split voor {X2: gepareld}
50% Wildkleur, split voor fallow {X2: gepareld}

Dochters:
50% Fallow
50% Wildkleur, split voor fallow

Dus ik ben benieuwd. Als het goed gaat wil ik er wel een fallow valkje van houden. :P

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Toen ik net een paar keer naar buiten keek leek het alsof Wiske wat bloed op d'r buik had en een pootje niet gebruikte. :o
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het inderdaad oud bloed was en ze zat alleen op d'r rechter poot.  :(
Toen ik ze gevangen had zag ik dat ze van d'r grote teen een half nageltje miste.  :o
Ik heb dit zo goed mogelijk afgespoeld en ontsmet en ik heb ze apart gezet in het kooitje in de garage, dan kan ik ze de komende dagen goed in de gaten houden.  ::)
Het is toch ook iedere keer wat hé...zucht... :-/

Marianne

Hoi Mandy,

Weet je ook hoe het gebeurd is?

Ik heb dat ook eens gehad, met Nico.
Hij bleef  in de gordijnen haken. Toen hij eindelijk vrij was..... een nagel van zijn teentje af.
Een vreselijk bloedfestijn.
Ik wist toen niet wat ik moet doen en heb...... heel erg eigenlijk nu ik er aan terug denk....  zijn teentje dichtgeschroeid. Gelukkig had hij er verder niets aan overgehouden en is 14 jaar mogen worden. Hij heeft dus na dit ongelukje nog ruim 12 jaar rond gehuppeld met een teentje zonder nagel.

Sterkte met Wiske.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

22 januari 2004, 19:27:10 #79 Last Edit: 22 januari 2004, 19:30:48 by Mandy
Nee, ik heb geen idee hoe het gekomen is, misschien een onderlinge ruzie ofzo? ::)

Maar toen ik net naar m'n werk ging en ik nog ff bij Wiske ging kijken hing er een groot bloedstolsel aan de stok en lag er een plasje bloed onder! Ook kwam er nog bloed uit de nagel! :o

Gelukkig was Raymon thuis en die is ermee naar de DA gegaan, want ik moest gaan werken.
Gelukkig belde hij meteen op toen hij geweest was en ze hebben het nageltje dicht gebrandt.
Dus dat heb jij toen heel goed gedaan Marianne! ;)
Aan de telefoon zeiden ze ook al dat ik het met een soldeerbout dicht kon branden, maar die hebben wij niet eens en dat zou ik ook niet eens durven! :o

Nu zit ze nog ff apart en kan ik in de gaten houden hoe het gaat.  ::)
Pfff wat een toestand allemaal weer... :-/

Hopelijk zal Wiske ook net als Nico nog heel wat jaartjes rond mogen huppelen. :)
En ze heeft nog een half nageltje over natuurlijk.
Hopelijk is het helemaal genezen tegen de tijd dat ze hopelijk gaat paren en broeden in maart. ;)

Mandy

Ik heb net nog ff bij d'r gekeken en ze zit er rustig bij.
Als het goed gaat zet ik ze van het weekend weer terug bij de rest. ;)
Wel akelig om te zien, d'r mooie witte veren zitten onder de bloedspetters en door het hele kooitje zitten bloedvegen. :(

Suzanne

Jeetje Mandy, jij hebt ook iedere keer pech met je valkjes  :-/ Hoop dat je valkje snel weer helemaal in orde is. Lijkt me behoorlijk angstaanjagend als je zo'n plasje bloed ziet liggen  :-X

Groetjes
Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Andrea

Hoi Mandy,

Da's schikken zeg.
Ik vraag me af hoe het precies is gekomen. Is alles goed nu met Wiske?

Bedankt voor het overzicht.
Ik zal eens even goed nadenken welke mutatie ik dan wil (man of pop maakt niet echt uit). Maar dat is, als ik al eerder schreef ook afhankelijk welke jonkies je dit jaar krijgt. Bijvoorbeeld als er eerder wildkleur mannen zijn neem ik er daar een van, maar als je eerder mooie lutino popjes hebt zitten vind ik dat ook prima.
Ik ga eerst mijn vader proberen over te halen en als het zeker is dan laat ik het je wel precies weten. Anders wordt het dus afwachten tot volgend jaar.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ja dat was zeker schrikken, maar gelukkig gaat het nu weer goed. Ze zit nog zielig alleen maar ik wil het eerst ff goed laten genezen voor ze het in de volière kapot vliegt en het weer gaat bloeden. :-/

Ik hoor het nog wel Andrea, het broedseizoen moet nog beginnen en is pas in september klaar, dus nog tijd genoeg om je vader te verwennen en over te halen! :P

Andrea

Hoi Mandy,

Ik heb mijn vader niet hoeven verwennen of wat dan ook.
Dus geen bergen met kadootjes en andere lekkernijen of ander charme om hem over te halen. Oke, een paar beken overvalkjes dan... Ik had niet gedacht dat ie zo snel over te halen was.
Ik denk dat je het al in mijn IM aan jou heb kunnen lezen dat ik er een maatje bij mag voor Sparkle. 8)

Hoe is het nu met Wiske? Ik ben benieuwt hoe lang het duurt voor het pootje genezen is.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Ja hoor, ik heb het net gelezen en beantwoordt. ;)

Je staat erbij op de lijst en nu is het afwachten hoe ze het allemaal gaan doen, spannend! ;D
Maar ik hou jullie allemaal op de hoogte hier. :)

Wiske zit weer terug bij de rest en het gaat wel goed. Het nageltje is dicht gebrandt donderdag en is gelukkig niet terug open gegaan, maar ze is er ook voorzichtig mee en trekt 'm nog rm terug in. Het zal ff z'n tijd nodig hebben. ::)

Mandy

25 januari 2004, 18:08:30 #86 Last Edit: 25 januari 2004, 18:10:05 by Mandy
Hier zie je Wiske zitten met een opgetrokken pootje;

En sinds vandaag heeft Ot een rood ooglid. :o
Ik denk dat ie in z'n oog is gepikt.
Als hij nou degene is die Wiske heeft gepikt, en zij hem, staan ze weer quite! ;)

Toch maar ff goed in de gaten houden, dat het niet gaat ontsteken ofzo... ::)

Hier nog ff een mooie foto van Rembo&Rembo.

De linkse is zeker weten een man, maar ik weet nog steeds niet of die rechtse nou een man of een pop is.  ::)
M'n gevoel zegt een pop, ze gedragen zich als een koppel, ik zie geen machogedrag maar "ze" kan soms wel fluiten als een man! :o De kweker waar tie vandaan komt zegt gezien te hebben dat er valken op getreedt hebben...
Hopelijk wordt het straks duidelijk als ik de valken heb gekoppeld en broedblokken neer gezet heb... :-/

Mandy

Gelukkig was het weer snel over, het oogje van Ot ziet er weer goed uit!

En ik heb eindelijk een iets betere foto van Thea kunnen maken;

En nog een mooie van Jut&Jil;

pona

Hoi Mandy,

Wat een mooie foto's.
Heb je er een zoomlens op je camera zitten of blijven ze gewoon zo mooi zitten als je ze op de foto zet?

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Mandy

Dank je. :P

Er zit inderdaad een zoomlens op, maar de meeste foto's maak ik zonder te zoomen.
Ze vliegen in het begin vaak heen en weer, maar als ik even op m'n gemak in de volière blijf zitten worden ze rustiger en kan ik beter foto's maken, maar als ik er dan 50 gemaakt heb zijn er meestal maar 10 echt mooi.
Maar ik moet zeggen dat ik wel heel tevreden ben over dit toestel, hij maakt veel betere foto's, dus er zullen vast nog wel meer plaatjes bijkomen. ;)