7 mei 2025, 21:39:41

Mandy's valkjes

Gestart door Mandy, 17 oktober 2003, 02:12:55

« vorige - volgende »

Mandy

Er is weer een valkje bij gekomen! ;D
Van die advertentie op marktplaats die ik al eerder had laten zien. Het is dus een lutino pop split witmasker van dit jaar;

Ik wil haar aan die bonte witmasker man split ino (Kuifje) koppelen.

Zoals je ziet zit ze nu ff apart in een TT-kooi in de garage. Op die plek komt ook de ziekte/quarantaine kooi die ik nog moet gaan maken. De warmtelamp hangt al op z'n plek.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Gefeliciteerd Mandy,

ook een lieverdje zo te zien...ja zijn ze eigenlijk allemaal wel he ;)

Groetjes,
   Trudie

Mandy

O, ja, ik ben bang dat ik trouwens met 2 bonte mannetjes zit opgescheept... :-/ Want de Rembo waarvan Roger zeker wist dat dat een pop moest zijn fluit nu net zo mooi als die andere, en dat is zeker te weten een man! ::)
Da's ook wat, ging ik eigenlijk weg voor een bonte pop, zit ik dadelijk met 2 mannen! :D
Dan weet ik nog niet wat ik dan ga doen hoor. Dan hou ik ze in ieder geval niet allebei, want ik heb echt geen ruimte genoeg om voor allebei een andere pop te gaan zoeken. Maar misschien dat ik er dan eentje hou? ::)

Speedy

hihihi jij zal niet weer wat hebben :D :D :D
Er is wel iemand op zoek naar een man, maar weet niet of ze nu en jong of een oudere man wil.
In ieder geval jammer joh.
Ja ik vind ze mooi hoor, maar ja...ik heb er nu 7.

Groetjes,
   Trudie

Karin

9 december 2003, 02:50:20 #49 Last Edit: 9 december 2003, 02:51:18 by kazoo
Hahaha, Mandy, dat wordt uitbreiden !  ;D Ik zoek nog een mooie bonte man, maar dan een tamme, als vriendje voor Dazzle  8)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Andrea

Hoi Mandy,

Je hebt er weer een mooi valkje bij hoor :)
Ik ben benieuwt wat er volgend broedseizoen gaat gebeuren bij jou.
Volgens mij krijg je een grote variteit aan mutaties. Ik hoop dat het ook beter gaat dan dit jaar.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi Mandy,

dus toch weer een lutino erbij  ;) hij lijkt wel op mijn Rocky.
Mss is die dan ook wel split voor iets. Ik kan er geen wijs uit  ::) Maar in ieder geval mooie aanwinst hoor  :) Gefeli!

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Mandy,

Wat een knapperd heb je er weer bij.
Gefeliciteerd hoor!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

15 december 2003, 03:26:17 #53 Last Edit: 15 december 2003, 03:28:40 by Mandy
Zo daar ben ik weer eens. :)
Ik had het druk met de verjaardag van Raymon, die is 30 geworden! :o :D
Ik ben naar een concert van Krezip geweest, heb surprise thuis en op het werk gehad, ik moest veel werken, ben ziek geweest, had een feest van het werk en heb weer valkjes bij gehaald! ;D

Eerst zal ik de lutino laten zien die nu bij de rest zit;

Ze doet het goed, maar is wel erg schrikachtig en bang.
Ook vind ik ze, nu ze bij de rest zit, een beetje klein van stuk en ze heeft helaas een kale plek op d'r kop. Die zit echter niet echt achter de kuif maar achter op d'r nek. ::)

En dit zijn m'n nieuwe valkjes, een fallow man en een geparelde pop split fallow;

Hier zie je duidelijk de rode ogen die bij een fallow valk horen. ::)

Mooikes hé. :P
Nu zitten zij ff apart.

Ik heb ze bij een kweker in België gehaald, daar waar Karin (Kazoo) haar Luna en Mystic heeft gehaald.
Hij had heel veel valken zitten en ook velen mutaties. Hij kweekt veel met split en mutaties zoals fallow dus, en het mooie zilver en geelwang en combinaties hierin. Eigenlijk had hij gewoon alle mutaties zitten. ;)

Die geparelde pop zat een beetje klein en daardoor waren er staartveren afgebroken. Hij heeft die er toen uitgetrokken zodat ze over 6 weken een nieuwe staart heeft, anders duurt het tot de rui in het voorjaar eer ze een nieuwe staart heeft. Maar die is wel belangrijk voor d'r evenwicht en om te paren.
Ze heeft geen grote kuif maar is wel mooi van formaat, een mooie volle vogel. En ze heeft mooie gele parels. Mijn Bello heeft lichtere, bijna witte, parels.
Zij is van dit voorjaar en de man is van 2001.
Ik hoop dat ze een koppel gaan vormen en ik er mooie fallow jongen uit kan gaan kweken. :P

Alleen twijfel ik of ik niet beter 2 andere valken weg kan doen, want het wordt nu wel erg druk met in totaal 18 valken... Eigenlijk was 8 koppels mijn maximum, nu zijn het er al 9... Maar misschien zijn allebei die bonte wel mannen, dan zal ik voor hun een ander adresje gaan zoeken. :-/

Ik denk trouwens dat mijn witte valk misschien toch wel een albino is...
Hij had nl ook albino's met donkere ogen zittten, net als Bobbie. Hij zei dat ik dan op de poten moest letten, die moesten roze zijn met witte nagels. En dat heeft ze...
Maar zo heeft mijn lutino man Ot ook geen echte knalrode ogen, maar heel donkerrode ogen, net als Bobbie eigenlijk...
Heb ik daar verdorie speciaal een lutino pop split witmasker voor gekocht...zucht...
Ik zal eens informeren bij een keurmeester hier in de buurt of hij eens naar haar wilt kijken. ::)

En nu klikt het ineens erg tussen Jip, mijn wildkleur man, en haar... Maar ik zag vanmiddag wel iets wat me verontruste. Toen Bobbie met Jip aan het kroelen was zag ik dat ze af en toe een donsveertje uit z'n nek trok. Op dat moment piepte hij ook telkens...
Ik krijg volgend jaar toch niet weer plukkende valken hé...
Ach ik zal me er maar op voorbereiden, dan valt het niet zo tegen... :-/

Peter

Hoi Mandy,

Er is veel gebeurt bij jouw :) Gefeliciteerd met Raymon!

De nieuwe valkjes zijn weer erg mooi, en is die lutino met die kale plek achter in de nek niet geplukt door ee nandere valkje? We hebben een valken man hier die daar ook nog wel eens de gewoonte van maakt om veren uit de nek te trekken.

Groetjes,
Peter

Kolkkie

Hoi Mandy,

Gefeliciteerd met Raymon en je 2 nieuwe aanwinsten.

Het zijn wel 3 kanjers hoor;)!!!

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

CitaatHoi Mandy,

Er is veel gebeurt bij jouw :) Gefeliciteerd met Raymon!

De nieuwe valkjes zijn weer erg mooi, en is die lutino met die kale plek achter in de nek niet geplukt door ee nandere valkje? We hebben een valken man hier die daar ook nog wel eens de gewoonte van maakt om veren uit de nek te trekken.

Groetjes,
Peter

Ja daar dacht ik ook al aan, want ik vond de plek ook een beetje vreemd.
We zullen zien, als het geplukt is moeten daar over 6 weken weer nieuwe veertjes zitten.

Ik heb van de oudervalken eens gezien dat Jut wel eens bij Jil een veertje eruit trok en bij de jongen die uitgevlogen waren, maar dat was heel minimaal en na het broeden zag ik het helemaal niet meer.
En onlangs zag ik dat Bobbie tijdens het poetsen van Jip wat donsjes uit z'n nek plukte. Hopelijk blijft het daarbij en heb ik straks geen plukkende moeder... :-/
Het wordt zowieso afwachten hoe alle nieuwe valken het gaan doen. Ik zal eerst maar afwachten of ze iets gaan doen, dan zien we wel weer verder. ;)

Nes

Hey Mandy,

jij houdt ook niet op he  ;) weer twee prachtige valken er bij.
Ik kan me voorstellen dat je het niet kunt laten hoor!
Straks moet je van je huis nog een voliere maken  :D want dan past het er niet meer in! Leuke handtekening trouwens.
O ja, gelukkig dat Pacootje zijn ballen voorlopig nog mag houden. Nu maar hopen dat een operatie niet nodig is....

Groetjes Nes.

demi

hoi mandy

gefeli wat heb je weer mooie valkjes erbij!!!!

groetjes diana w

Andrea

Hoi Mandy,

Je hebt er weer mooie valkjes bijgekregen :)

Je schreef dat Bello, Sparkle's zusje, bijna witte parels heeft.
Sparkle is nu bijna uit de rui. Ze heeft bijna al haar kleine veren verruit en ze heeft ook al wat vliegpennen en staartveren verruit. Nu op het moment beginnen er 4 nieuwe staartveren door te komen.
Het valt me op dat voor de rui haar parels wittig waren en nu zijn ze echt geel. De witte vleugel rand valt nu echt goed op.
Ik zal binnenkort wel eens wat foto's maken.

Groetjes van Andrea

Binkie en Sparkle