5 mei 2025, 10:42:57

Ziek met kerst

Gestart door Norbert, 27 december 2007, 15:54:51

« vorige - volgende »

bargram

Hallo Norbert,

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van Gizmo. Het is altijd heel verdrietig als je een huisdier moet laten gaan. Wij hebben net zelf onze Willem verloren, die 10 jaar bij ons is geweest. En ik herken jouw vraag over Pluk.

Wij hebben ook een 2e valkje, Fons, en we waren erg bang dat hij na het verlies van Willem zou vereenzamen. We hebben zelfs direct een nieuw huis voor hem gezocht via 'herplaatsing'. Na een paar dagen raakte Fonsje echter gewend aan de nieuwe situatie. Hij is inderdaad een stuk aanhankelijker geworden naar Michel en mij, maar hij blijft een levendig en vrolijk valkje. We gaan dus voorlopig ook niet op zoek naar een nieuw thuis voor Fonsje.

Over een tijdje, na de geboorte van ons 1e kindje, willen we voor Fonsje ook weer op zoek gaan naar een maatje. We wachten daar nu even mee omdat we de komende maand niet in staat zullen zijn de benodigde tijd te besteden aan een nieuw valkje. Anders hadden we al een 2e valkje gezocht. Valkparkieten leven van nature nou eenmaal in groepsverband en houden erg van gezelschap. Voor Pluk zou ik dus het advies van Anja opvolgen.

groetjes,

Barbara

Norbert

bargram ook sterkte met jullie verlies!

Ik ga dan toch weer eens langzaam aan rondkijken voor een nieuw vriendje voor Pluk. Denk dat het toch nog een maand zal duren voordat die er ook komt.
Gisteren avond was Pluk wel ineens erg naar ons toe. Heeft de hele avond bij ons gezeten terwijl hij dus eerst liever op zichzelf zat en zich vermaakte en verder met Gizmo zat.

Bedankt voor het advies :)