Tijdelijk krachtverlies in 1 pootje

Gestart door Sanna, 1 januari 2008, 11:14:13

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo allemaal,

De laatste dagen valt me wat vreemds op aan Belle. Ik ben nu natuurlijk ook de hele dag thuis, dus ze zijn er praktisch de hele dag uit. Natuurlijk gaan dan pas dingen opvallen. Maar ik merk al een paar dagen dat Belle 's morgens, als ze er net uit is, tijdelijk een probleem met haar linker voetje heeft (niet de geringde). Ik merk dat doordat ze ineens met haar vleugels flapperend tegen me op moet klimmen, of met dat ene pootje bijvoorbeeld naast de tafel stapt. Het lijkt wel alsof ze ineens nauwelijks kracht in dat voetje heeft. Eerst dacht ik dat ze hem bijvoorbeeld op het toetsenbord bezeerd had, maar vanmorgen had ze het weer zomaar ineens. Ik heb de grijpfunctie gecontroleerd, die is er nog wel, maar ze zet dan minder kracht. Na een tijdje wordt het vanzelf weer beter, stapt ze niet meer overal naast en klimt ze er weer mee, en ook nu is er niks meer aan de hand. Zou ze soms een beginnende vorm van jicht kunnen hebben? Ze is wel de dikste/zwaarste hier, het zou makkelijk kunnen dat ze teveel eiwitten opneemt. Wat denken jullie?

Groetjes, Sanna

bobbie

Hallo Sanna,

Deze vraag is al 32 keer gelezen en niemand weet het antwoord. Ik had het gisteren ook al gele+zen++ (sorry, gaai zit op de toetsen) maar kon er ook geen zinnig woord over zeggen.

Het lijkt mij het verstandigste te overleggen met een vogelarts.

Succes, Nel :)

Sanna

Hoi Nel,

Ik begrijp dat het inderdaad een moeilijke vraag is, ik kon zelf ook zo 1 2 3 niets zinnigs bedenken. Maar ik heb Belle vandaag goed geobserveerd en eigenlijk heb ik het vandaag nog niet gezien. Gisteren was het voornamelijk nadat ze zo opgejaagd was door Beau, maar die is nu gekortwiekt en kan haar niet meer achterna. Ik was al van plan om eens naar dr. Van der Horst te bellen als het zich bleef voordoen. Nu ik er langer over nadenk, heb ik volgens mij wel eens vaker bij Belle gezien dat ze mis leek te stappen als ze langs de rand van een tafel of bureau liep. Misschien is het iets aangeborens. Wanneer ik het weer zie ga ik eens naar Veldhoven bellen. Maar bedankt voor het meedenken ;).

Groetjes, Sanna