17 juni 2024, 14:02:29

Arie de kana... neee!! Valkparkiet! ;)

Gestart door BaUkJe, 21 december 2007, 22:02:54

« vorige - volgende »

BaUkJe

Arie de kana.... neeeeeeeee valkparkiet!;) Onze eerst valkparkiet! Het is even wennen zowel voor Arie als voor ons. Hij moet (volgens de dierenwinkel) 7mnd oud zijn, dus een hele leuke uitdaging om hem tam te krijgen! Hij is nu pas 2 dagen in ons bezit! Alles is aangeschaft, vandaag nog eventjes het laatste gehaald in de dierenwinkel zoals een bad en eiervoer! Ben al met hem bezig om het tam te krijgen, maar is nog erg bang (maar we doen rustig aan!) Berichtje van Arie: Ik kijk vaak naar de tv en zing lekker mee met TMF!;) Ook als de cavia's hun woordje doen, schreeuw ik er lekker bovenuit!;) AUW vrouwtjes oren hihi Ik ben nog wel bang, maar ja ik ben al beetje oud he? Vrouwtje heeft vandaag een badje gekocht voor mij, maar ik durf er niet in... vind namelijk alles nog beetje eng! Ik mag nog niet uit de kooi, want ik ben nog niet tam genoeg zegt baasje... Nou ik ga slapen nu want het is alweer laat! Toedels!!

Anke

Hoi,
Leuk dat je een dagboekje gaat bijhouden :)
Wat heb je voor valkparkietje?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo,
Leuk dat je ook verhaaltjes komt schrijven over je valkparkietje Arie.
Veel succes met het tam maken.
Heb je er al foto's van? Ben ook zeer benieuwt welke mutatie hij/zij heeft.

groetjes Sally

BaUkJe

Hey wat leuk dat jullie berichtjes op "mijn" dagboek doen.. Het is een wildkleur. Volgens mij issie vandag voor het eerst in bad geweest, maar moest de hele dag werken dus heb niks gezien, ja alleen wat sputters van binnen... dus zal mij benieuwen of ik het eens in echt kan zien of hij ind. erin heeft gebadderd ;)! Ik zal denk ik overdag eens even een leuke foto proberen te maken... dus die komt snel!! 

Anke

Hoi,
Leuk een foto, daar zijn wij hier allemaal dol op ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

hallo,
We reageren graag in boekjes he.Waarom zijn we anders hier?:P
we zijn inderdaad dol op foto's dus kom maar op. :D

Groetjes Sally

Mara

Hoi Baukje

Wat leuk dat je ook een boekje gaat bijhouden. En zoals de anderen hier al gezegd hebben, we zijn dol op foto's.

mara

BaUkJe

Dit is weer een aardig tijdje geleden, vandaag voor het eerst (fijngemalen) wortel gehad! Ik moest het eerst wel helemaal zelf fijnmalen in mijn eigen mond, maar hij vond het aardig lekker! ;) Hij heeft nog steeds een oranje snavel haha lachen.. Een grote wortel vind hij nog wat eng... Ook als die in hele kleine stukjes is gesneden... Maar we zijn weeeer een stapje verder ;) En we lusten ook weer wat nieuws ;) tot de volgende keer maar weer! Ohja hij is nog niet op mijn hand geweest.. wel een heel klein beetje met zijn voetjes, omdat ik mijn hand omgekeerd onder de stok heb liggen en in de platte hand de stukjes wortel of zaadjes heb liggen. Dus hij heeft mijn hand aangeraakt!! YESSSS

Anja

Hoi Baukje,

Wat goed zeg..........ik ben helemaal blij voor je.

Way to go hoor.

Groetjes Anja

BaUkJe

Jullie worden op de hoogte gehouden ;) Ik ga morgen denk ik appel proberen... (zal ik het ook wel weer eerst zelf moeten fijnmalen!? ;) ) Hahaha

BaUkJe

Jaja, appel vind ie lekkerder dan wortel... heb het met zo'n raspding van de keuken in kleine sliertjes gemaakt en op mijn hand gedaan, hij kon er niet genoeg van krijgen! Hij koos eerst nog voor de oranje wortel stukjes, maar al snel kreeg hij door dat er toch ook nog een lekkerder smaakje bij zat! ;) Appel dus! Ik heb ook nog paprika voor hem liggen, vanavond ook maar geraspte paprika erbij, kijken wat dan het lekkerste is! ;)

Anja


Goed zo zeg.

Zo kun je hem vanalles laten proeven hoor.

Groetjes Anja

BaUkJe

Hahaha lachen joh! Hij zat eronder... en schudden met zijn kop en ja hoor ikzelf onder de appel/wortel, maar hij vind het super lekker allemaal... maar alles moet wel geraspt worden, dus ik moet er zelf nog wel wat aan doen (raspen) maar ja.. zo leert hij dus wel alles eten! Ook heeft ie weer een beetje meer met zijn teentjes mijn hand gevoeld.. hopenlijk gaat hij deze week met hele voet op mijn hand... Zou zo leuk zijn!!!

Little Cockatoo

Super dat Arie dit allemaal eet. Onze valkjes eten liever hun eigen poepjes dan dat gekke gekleurde spul.

Gr. Hanneke
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

BaUkJe

Citaat van: hanjan op 20 januari 2008, 22:02:18
Super dat Arie dit allemaal eet. Onze valkjes eten liever hun eigen poepjes dan dat gekke gekleurde spul.

Gr. Hanneke


Probeer het anders ook eens te raspen, ik heb vandaag komkommer geraspt en paprika, maar nee... dit vond hij maar niks... hij heeft toch liever de appel ;) Vanmiddag maar weer even zien wat we dan eens voor kunnen schotelen ;) Succes Hanneke met het raspen! ;)