5 mei 2025, 23:32:41

iemand tips?

Gestart door valkjuh, 16 december 2007, 20:07:32

« vorige - volgende »

valkjuh

hallo, met kerst krijg ik waarschijnlijk een valkje erbij( een mannetje), ik heb al een vrouwtje, en het is dus de bedoeling hier ook mee te kweken, maar ik heb hier dus totaal geen ervaring mee ofzo. ik heb dus enkele vragen hierover:
1. moet je bij het aller eerste nestje de eitjes weghalen en vervangen door nep eitjes?
2. hoeveel eivoer moet je neerzetten ( bv een hele schaal vol, of gewoon een bakje?).
3. als de ouders de kleintjes verstoten, dan moet ik ze toch met de hand opvoeden, maar hoe, en wat heb ik er allemaal voor nodig?.

dit waren de vragen tot nu toe ;D

alvast heel erg bedankt voor de hulp! ;D

mvg

Silke *

Hoi Davey,

Hier wat antwoorden op je vraagjes  ;D
1) Je moet er eerst en vooral voor zorgen dat beide valkjes broedrijp zijn en dus dat het popje ouder is dan 1 jaar. Sandy is ouder dan 1 jaar, dus al een goed begin  ;)
Je zou het best de eitjes gewoon laten liggen en kijken of ze nu broeden ja of nee. Wanneer de moeder de eitjes in de steek laat en de vader ook, neem je ze gewoon weg. Wanneer de eitjes niet bevrucht zijn en je wilt ze weghalen en het popje legt er de hele tijd nieuwe, kan je ze het best vervagen door nepeitjes.

2) Jij zal dan 1 koppel valkjes hebben, dan is het beste dat je gewoon een bakje zet met eivoer. Het moet wel ALTIJD vol zijn, want dat geven ze nl. aan de jongen.
Ik heb 3 koppels en het eivoer wordt elke dag aangevuld.
Dit is het schaaltje bij mij (er zit nu wel geen eivoer in..)

3) Als de ouders niet naar de kleintjes omkijken, dan moet je ze idd met de hand opvoeden. Maar, ik bespaar je de hele uitleg. MOEST dit gebeuren, kan je altijd hier op het forum terecht voor vragen.

Groetjes
Silke x

Silke *

valkjuh

heel erg bedankt voor de info ;D :P

Silke *

Citaat van: valkjuh op 16 december 2007, 21:04:18
heel erg bedankt voor de info ;D :P

Graag gedaan Davey  ;D