10 mei 2025, 00:28:14

schreeuwen

Gestart door Valkparkietje_Macho, 16 december 2007, 10:18:48

« vorige - volgende »

Valkparkietje_Macho

hallo allemaal,

mijn valkparkiet schreeuwt de hele dag door, mijn ma en pa worden er helemaal gek van. weten jullie misschien waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen.

groeten Tom

Bello

Hoi Tom,

zit je valkje alleen?

Wat doen jullie als hij zit te schreeuwen.
Dan moet je hem/ haar zeker negeren, want dit is negatieve aandacht vragen.

een 2e valkje kan soms helpen.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Silke *

Héy Tom,

Dat is het normale gedrag van een valkje, is het toevallig een jong diertje?
Ze vragen om aandacht en dat moet je echt negeren. Anders leren ze dat als je hem/haar aandacht geeft als ze krijsen dat ze van jou aandacht krijgen en dat blijven ze maar verder doen! Als je weg bent kan je bv ff muziek laten draaien (zacht  ;D)  Of je kan 'm bezig houden met een knabbelstok/trosgierst ofzo...

Maar, de beste remedie is een 2e valkje  ;D

Groetjes
Silke x

Valkparkietje_Macho

hallo,
hij is ongeveer 7 maanden oud.

bedankt voor de tips ik zal er zeker wat mee gaan doen,

groeten tom

Silke *

Hey Tom,

7 maanden oud valt best mee, anders zou ik hebben gedacht een het "krijsen" dat een valkje doet als ie om eten vraagt aan de ouders...

Groetjes
Silke x

Sanna

Hoi Tom,

Is het schreeuwen iets van de laaste tijd? Want met 7 maanden begint je valkje zo'n beetje in de pubertijd te komen. Is het toevallig een mannetje? In de pubertijd kan het gedrag best veranderen, zeker bij mannetjes. Het is inderdaad vooral aandacht vragen. Daarom moet je zorgen dat je valkje zich genoeg bezig kan houden, zoals de anderen al zeiden. Een tweede valkje kán helpen, maar hoeft niet.

Groetjes, Sanna