De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

Mandy

Gefeliciteerd met het 1e eitje! :D
Dat er maar velen mogen volgen.
En uiteraard met mooie gezonde jongen, succes! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Jacqueline

Citaat van: Mandy op 22 april 2008, 01:15:24
Gefeliciteerd met het 1e eitje! :D
Dat er maar velen mogen volgen.
En uiteraard met mooie gezonde jongen, succes! ;D

Dankjewel Mandy.
Helaas nog geen eitjes bij de jongen van jou maar inmiddels is wel het tweede eitje vandaag gelegd. En ik denk dat er morgen bij een ander koppel ook een eitje is.

Jacqueline

Vandaag is het derde eitje gelegd en dit is het eerste eitje van Witney en Punky.

Hieronder volgen de mutaties van de jongen die eruit kunnen komen.

Hieronder als Witney split bont is:

Moeder:witmasker lutino split voor bont
Vader:bont gepareld split voor {X1:  geelwang}

man afkomst:
25% bont split voor witmasker {X1:  gepareld geelwang} {X2: lutino}
25% bont split voor witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld geelwang} {X2: lutino}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
25% bont gepareld geelwang split voor witmasker
25% bont gepareld split voor witmasker
25% gepareld geelwang split voor bont witmasker
25% gepareld split voor bont witmasker

En hieronder als ze ook cinnamon is:

Moeder:witmasker cinnamon lutino

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld geelwang} {X2: cinnamon lutino}
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: cinnamon lutino}

pop afkomst:
50% gepareld geelwang split voor bont witmasker
50% gepareld split voor bont witmasker

En hieronder nog als ze helemaal geen splits heeft:

Moeder:witmasker lutino

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld geelwang} {X2: lutino}
50% wildkleur split voor bont witmasker {X1:  gepareld} {X2: lutino}

pop afkomst:
50% gepareld geelwang split voor bont witmasker
50% gepareld split voor bont witmasker

*Yvon

Hoi hoi

Wat gaaf dat er toch nog eitjes gelegd zijn !!
Van zowel Witney als van de andere.  ;D
Alleen een beetje jammer dat de ene man wel split geelwang heeft en de ander niet.  ;)
Maar dat hebben wij geloof ik ook met 1 koppel.  ::)
Spannend hoor,gaan eindelijk je eerste donsjes komen.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Yvon
Deze keer is het niet zo erg omdat wij het belangrijker vinden dat ze goed broeden omdat het voor ons de eerste keer is. Volgend jaar willen we toch deze split geelwang man tegenover een geelwang pop zetten.
Nu eerst maar even aankijken hoe het gaat. Vind ik op dit moment belangrijker. En overigens komen er best leuke mutaties uit met leuke splits.

Jacqueline

Vandaag hebben allebei de koppels nog een eitje waardoor de stand nu is als volgt:

Beauty & The Beast 4
Witney & Punky 2

Ik weet nog niet of ze bevrucht zijn. Ik wacht daar even mee tot morgen. Kan iemand mij vertellen of je het schouwlampje nog op een bepaalde plek op het eitje moet houden of maakt het niets uit

Jacqueline

Witney & Punkey hebben sinds vandaag 3 eitjes maar helaas hebben we ze wel apart in een broedkooi moeten zetten want Punkey liet niemand bij de overige blokken toe. Het leek wel of hij ze allemaal bezet had. De overige koppels kunnen nu ook rustig een blok uit gaan zoeken.

*Esther*

Hoi,

Jouw Paco is toch een broer van mijn Nanoek?
Weet jij uit welke maand hij is?

Nanoek wordt waarschijnlijk geplukt door de witmasker man..... daar moet ik dus wat op verzinnen. Haar kop is aardig kaal aan het worden.

Je hebt Paco gekoppeld aan een witmasker popje?

groetjes Esther

Jacqueline

Citaat van: *Esther* op 27 april 2008, 21:27:54
Hoi,

Jouw Paco is toch een broer van mijn Nanoek?
Weet jij uit welke maand hij is?

Nanoek wordt waarschijnlijk geplukt door de witmasker man..... daar moet ik dus wat op verzinnen. Haar kop is aardig kaal aan het worden.

Je hebt Paco gekoppeld aan een witmasker popje?

groetjes Esther

Hoi Esther,

Ik geloof inderdaad dat Paco een broer is van jouw Nanoek en ik weet niet precies uit welke maand hij is maar ik schat uit December 2006 of januari 2007.
Ik had hem inderdaad gekoppeld aan een witmasker pop maar helaas na 4 weken in een broedkooi toonden ze nog steeds geen interesse in elkaar en toen ze weer in de voliere waren bij de rest ging de witmasker pop gelijk naar de witmasker man. Helaas dus voor ons want nu weten we nog  niet of hij bleekmasker of geelwang is. Hoe gaat het met jouw Nanoek en de witmasker man, hebben  ze al eitjes. Ik heb voor Paco nog 1 pop in de voliere nl. een bont opaline witmasker split pale fallow.

*Esther*

Hoi,

Ik vermoed dus dat ze jonger zijn en dat ze daarom nog geen interesse tonen in een partner. (bij mij dus ook niet)
Anders zal ik Peter nog wel even mailen. Misschien weet hij het ongeveer.
Ik denk ook dat het bleekmasker is, Bonnie heef er ook één zitten en die heb ik gezien en lijkt sprekend qua kleur op die van mij.
De geelwangen die ik heb zijn geler in de kuif terwijl Nanoek zachter van kleur is.

Het het voor jou geen tijd voor een website?? ;D

gr Esther

*Yvon

Citaat van: Jacqueline op 27 april 2008, 20:57:24
Witney & Punkey hebben sinds vandaag 3 eitjes maar helaas hebben we ze wel apart in een broedkooi moeten zetten want Punkey liet niemand bij de overige blokken toe. Het leek wel of hij ze allemaal bezet had. De overige koppels kunnen nu ook rustig een blok uit gaan zoeken.

Hoi hoi

Jeetje,wat kunnen valkjes soms toch erg hebberig zijn.  :-\  ;)
Zijn ze wel weer verder gaan broeden nadat je ze apart hebt gezet ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: *Esther* op 27 april 2008, 23:25:02
Hoi,

Ik vermoed dus dat ze jonger zijn en dat ze daarom nog geen interesse tonen in een partner. (bij mij dus ook niet)
Anders zal ik Peter nog wel even mailen. Misschien weet hij het ongeveer.
Ik denk ook dat het bleekmasker is, Bonnie heef er ook één zitten en die heb ik gezien en lijkt sprekend qua kleur op die van mij.
De geelwangen die ik heb zijn geler in de kuif terwijl Nanoek zachter van kleur is.

Het het voor jou geen tijd voor een website?? ;D

gr Esther

Hoi Esther,

Ik ben ook van mening dat het een bleekmasker is want mijn geelwangen zijn ook veel geler in de kuif en ook heb ik laatst in februari Thierry gezien op de beurs en hij had ook een bonte bleekmasker bij zich en deze leek precies op mijn Paco. Paco is overigens wel erg macho bezig op het moment, hij toont wel interesse in een geelwang pop maar deze is al bezet en zit op 4 eitjes te broeden dus pech  voor hem.

Een website zijn we mee bezig maar op dit moment heb ik het ontzettend druk op het werk en mijn man ook dat dit even op een laag pitje staat.

Ik hou je op de hoogte van de ontwikkelingen met Paco.
Overigens had Tjerk toch ook nog een vogel bij Peter vandaan.

Jacqueline

Hoi hoi

Jeetje,wat kunnen valkjes soms toch erg hebberig zijn.  :-\  ;)
Zijn ze wel weer verder gaan broeden nadat je ze apart hebt gezet ??

Groetjes Yvon

[/quote]

Hoi Yvon,

Ja valkjes kunnen inderdaad hebberig zijn. Volgende ronde gaan we het helemaal anders doen en wss geen koloniebroed meer, bah wat een ellende.
We hebben het Witney en Punkey met blok en al in de kweekkooi gezet en ze zijn gewoon verder gegaan met broeden, nu broed het mannetje gewoon mee want dit deed hij niet helemaal zoals het moest, hij was veel te druk met iedereen weg te jagen.

Jacqueline

Sinds vandaag is de stand als volgt:

Beauty & The Beast 4 eitjes, 1 bevrucht
Witney & Punkey 4 eitjes nog geen bevrucht

Kan iemand mij trouwens vertellen na hoeveel tijd je de onbevruchte eitjes weg mag halen.

Jacqueline

Zojuist nog even gekeken bij de eitjes en bij Beauty & The Beast zijn er tot nu toe 2 bevrucht. Zondag kijk ik nog even want er kan er nog 1 bevrucht zijn.

Overigens denk ik dat de eitjes bij Witney & Punkey alle 4 onbevrucht zijn. Als er toevallig nog 1 bevrucht is dan kan dat alleen de laatste zijn die op 29 april is gelegd