De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

Jacqueline

Toen mijn man vanavond nog even nieuw voer in de broedkooien ging zetten kwam hij terug naar binnen en zei dat we 9 eitjes hadden en dat er inmiddels ook 2 eitjes bij Witney & Punkey bevrucht waren.

De stand sinds vandaag is:

Beauty & The Beast, 5 eitjes, 2 bevrucht
Witney & Punkey, 4 eitjes, 2 bevrucht

Ook de kwartels hebben een eitje gelegd en het vrouwtje is druk aan het broeden.

Anja

Spannende tijden hier lees ik wel.

Heel veel succes met de kweek.

Groetjes Anja

Jacqueline

Dankjewel Anja,

Wij vinden het zelf ook heel spannend. Het is voor ons helemaal nieuw. We verwachten in de loop van volgende week ons eerste donsje (als het eerste eitje het eitje is wat bevrucht is).

Jacqueline

Vandaag nog even gekeken bij de koppels en het blijkt dat de eitjes bij Witney & Punkey toch niet bevrucht zijn. Ik vond het al vreemd dat mijn man dat gezien had daar ik zelf dinsdag nog gekeken had en toen was er nog geen een bevrucht.

Bij Beauty & The Beast ook nog steeds 2 bevrucht en deze zijn beiden heel erg donker. Ik hoop dat er volgend weekend een donsje ligt.

Jacqueline

Vandaag heb ik de 2 bevruchte eitjes van Beauty & The Beast overgelegd bij Witney & Punkey. Niet omdat Beauty & The Beast niet goed broeden maar omdat ze afgelopen vrijdag en vandaag nog een eitje heeft gelegd en dan vind ik het leeftijdsverschil tussen de eitjes toch wel erg veel met het oog op de evt. jongen als deze laatste eitjes ook bevrucht zijn.

*Yvon

Hoi hoi

He wat jammer dat de eitjes van Witney&Punky niet bevrucht zijn.  :-\
Maar ja ze kunnen nu goed dienen als pleegkoppel.  :D
Als het goed is aankomend weekend een donsje ??
Spannennnnd !!  :D

Groetjes Yvon

Oja,dat popje is nog niet gereserveerd.  ;)

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: *Yvon op  7 mei 2008, 23:34:14
Hoi hoi

He wat jammer dat de eitjes van Witney&Punky niet bevrucht zijn.  :-\
Maar ja ze kunnen nu goed dienen als pleegkoppel.  :D
Als het goed is aankomend weekend een donsje ??
Spannennnnd !!  :D

Groetjes Yvon

Oja,dat popje is nog niet gereserveerd.  ;)

Als het het eerste eitje wat gelegd wat bevrucht is dan kan er aankomend weekend een donsje zijn maar ik weet niet zeker of het het eerste eitje is. We zien wel al een paar dagen bewegingen in het eitje tijdens het schouwen.

Dat is fijn dat het popje nog niet gereserveerd is maar ik moet eerst mijn man overhalen. Hij wil eigenlijk er niets meer bij maar wij hebben nu 1 man teveel (of een popje te kort). Maar we zitten nog steeds te wachten of ons nieuwe huis doorgaat en zo niet dan blijven we hier wonen en dan gaan we de voliere uitbreiden dus vandaar dat mijn man wil wachten. Maar ik ben goed in mensen overhalen dus wie weet.

Jacqueline

Vandaag even gekeken bij de eitjes van Beauty  & The Beast en dan vooral de eitjes die gelegd zijn op 2 en 5 mei en deze zijn beiden bevrucht. Ik laat deze eitjes gewoon bij dit koppel liggen omdat ik geen reservekoppel meer heb en de geelwang pop broed geweldig dus ik neem het risico.

Jacqueline

een  van de eitjes van Beauty & The Beast die we bij Witney & Punkey hebben overgelegd is aan het piepen. Dus misschien vanavond en anders morgen hebben we denk ik ons eerste donsje.

Kimm

hoi jaqueline,

jee wat spannend zeg. ik ben benieuwd hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacqueline

Wij vinden het ook spannend. Zodra er ontwikkelingen zijn meld ik me weer.

*Yvon

Spannennnnnnnnnnnd !!  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Een piepei.

Spannend zeg. We wachten vol spanning af hoor.

Groetejs Anja

Jacqueline

Net nog even in het blok gekeken. Helaas nog niets te zien. Het eitje piept wel harder dan vanmorgen.

Kan iemand mij vertellen hoe lang het kan duren voordat het donsje eruit kruipt.

Anja

Volgens mij kan het wel 2 dagen duren.

Even geduld nog.

Groetjes Anja