De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

Jacqueline

De mutatie van het oudste jong is bekend. Het is een man en de mutatie is wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon geelwang} en kanssplit witmasker. Toch een hele leuke mutatie. Overigens is dit donsje te reserveren en hij mag natuurlijk pas weg als hij helemaal zelfstandig is. Ik zal woensdag even foto's maken.

Met de overige donsjes gaat het goed alhoewel het tweede wildkleur donsje nog steeds achterblijft.

Met de witmaskertjes gaat het ook prima. Het pleegkoppel voert goed en houd ze goed warm. Overigens verwacht ik dat deze week ook het eerste eigen ei van dit koppel uitkomt en daar kunnen ook hele leuke jongen uitkomen.

Jacqueline

Slecht nieuws. Helaas zijn er vanacht 2 donsjes doodgegaan. Het tweede donsje die ik al achter vond blijven bij zn broer vond ik vanmorgen helemaal koud in het blok. De krop zat wel vol dus aan het voeren kan het niet gelegen hebben. Misschien is er wel wat anders aan de hand geweest ook omdat hij zo klein bleef in vergelijking met zn broer. Met zn broer gaat alles goed, hij weegt al 67 gram en hij is vandaag precies 3 weken.

Ook het tweede witmaskertje wat op mn hand uit het ei is gekropen vond ik vanmorgen dood onder zn pleegmoeder. Het was wel warm maar ik denk gewoon dat hij te vroeg uit het ei is gekomen ook omdat hij zo klein was.

Helaas er is niets aan te doen en we wachten nu op het eerste eitje van Kiko & Mindy want er is een eitje aan het piepen.

Ook hebben we problemen met het blok waar zij in zitten want iedereen wil dit blok. Vanmiddag zaten ze met zn vieren in dit blok en het popje van het andere koppel had er een ei bij gelegd en nu hebben we dus het andere koppel apart gezet. Zie ook mijn andere topic bij Kweken.

•=Bonnie=•

lullig zeg :( het hoort er allemaal bij maar het blijft zuur

*~Jeanine~*

Bah wat vervelend.
Dit zijn natuurlijk de zware momenten van het kweken :'(

Heel veel sterkte :-*

monica

Jammer van de 2 kleintjes, dat is de minder leuke kant van de hobby.
Gelukkig maken de mooie momenten, wanneer het goed gaat, het wel weer goed ;)

Anke

Hoi Jacqueline,
Ah wat naar dat er twee donsjes zijn gestorven :'(
Veel sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacqueline

Na het slechte nieuws nu ook weer goed nieuws. Vanmorgen bij de nestcontrole zag ik weer een nieuw donsje. Het is een gele maar welke mutatie het wordt durf ik nog niet te zeggen.

Het koppel wat ik apart heb gezet doet verder niets meer met het ei. Misschien dat er nog een ei komt en dat ze dan gaan broeden. Helaas heb ik geen reservekoppel meer en terug in de voliere is ook geen optie want dan gaan ze misschien weer in het blok bij Dizzy & Mindy die nu 2 jongen en een piep-ei hebben. En als het piep-ei uitgekomen is dan liggen er nog 3.

Anke

Hoi,
Gelukkig ook nog goed nieuws :)
Hopelijk gaat het koppel toch nog broeden.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hier ligt het slechte en goede nieuws dicht bij elkaar lees ik wel.

Veel sterkte nog met het verlies van de donsjes.

Groetejs Anja

Jacqueline

Gisteren is er weer een geel donsje uit het ei gekropen bij Kiko & Mindy.

Dus nu in totaal 3 donsjes bij Kiko & Mindy en 1 pleegjong bij Witney & Punkey.

Bij Kiko & Mindy liggen nog 2 eitjes die uit moeten komen en bij Diego & Ieniminie nog 6 bevruchte eitjes waarvan de eerste rond 10 juni uit moet komen.

Beauty & The Beast zijn aan de 2e ronde begonnen en er liggen 2 eitjes. Het eerste is bevrucht en de tweede weet ik nog niet.

Ook liggen er nog 2 eitjes bij Kojak & Dizzy maar ze doen er nog niet veel mee. Dit koppel was in eerste instantie bij Kiko & Mindy in het blok gekropen dus hebben we ze apart moeten zetten.

*Yvon

Hoi hoi

Nou het gaat toch nog niet zo slecht zo te lezen.
Natuurlijk is het altijd flink balen en ff slikken als je een dood donsje vindt.  :-\
Nu is het afwachten op de uitkomende eitjes.  :D
Spannennnnnnd !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Vanmiddag lagen er weer twee eitjes te piepen. 1 overgelegd ei van Beauty & The Beast (ik hoop een lutino) en 1 ei bij Kiko & Mindy.

Overigens hebben we het pleegjong bij Witney & Punkey vanavond iets moeten bijvoeren met pap want zn krop was de hele dag al zo goed als leeg dus hebben we hem een beetje pap gegeven. Het ging niet zo makkelijk maar de laatste beetjes gingen er beter in. Hij is nu bijna 4 weken oud.

Jacqueline

9 juni 2008, 21:26:12 #222 Last Edit: 9 juni 2008, 21:31:06 by Jacqueline
Allereerst weer slecht nieuws. Het jong wat op 13-5 uit het ei was gekropen is helaas gisteren overleden. Hij was zo verzwakt en woog gisterochtend nog maar 50 gram. Ook had hij bloed bij de hoeken van zn snavel en werd niet meer gevoerd door het pleegkoppel. Het hoe en waarom weet ik niet en ook niet hoe hij aan dat bloed kwam.
Het was gisteren dus echt een  :censuur dag.

Maar er is ook goed nieuws. Gisteren zijn er twee donsjes geboren, een gele en een witte en vandaag ook twee witte.

Totaal hebben we nu 6 donsjes (2 gele en 4 witte) en er ligt nog een piep-ei welke denk ik morgen uitkomt. Verder hebben we nog 3 of 4 eitjes te gaan die in de loop van deze week en/of volgende week nog uit moeten komen.

Ook hebben we weer een koppel apart moeten zetten omdat het mannetje heel de voliere terroriseerde met zn gedrag zodat de andere koppels geen blok uit konden zoeken terwijl dit mannetje nog geen eitjes had.

Witney & Punkey zijn denk ik aan de 2e ronde begonnen want vanavond liet ze een ei vallen vanaf een stok omdat ze niet in een blok kon vanwege dat dominante mannetje wat nu apart zit.  Ze was eerst bij een ander blok naar binnen gegaan met 4 jongen en zat deze jongen vreselijk te pikken en ik moest haar eruit jagen en toen is er ook een donsje uit het blok gevallen. Ik hoop maar dat het er niets aan over heeft gehouden. Maar wss zal er nog wel een ei komen en nu kunnen ze in een blok.

Ook onze kwartels zijn op twee eitjes aan het broeden en sinds gisteren hebben we ook 3 diamant duifjes. De duifjes zitten apart in de schuur en hebben vandaag ook een eitje gelegd op de bodem.

Dit was het even weer voor nu. Later weer meer.

Anke

Hoi Jaqueline,
Wat naar dat het donsje is overleden :'(
Een lach en een traan liggen dicht bij elkaar bij onze hobby, want gelukkig zijn er ook weer twee donsjes geboren :)

Goed dat je de agressieve man apart kon zetten. Nu kunnen de andere koppels een blok uitkiezen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Groetjes Anke

xx-inge-xx

jammer dat er zulke nare dingen gebeuren.
maar het is niet anders, ik wens je veel succes en veel geluk met de andere donsjes :).