De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

Jacqueline

Citaat van: *Yvon op 25 mei 2008, 22:31:33
Hoi hoi

Nou ik hoop voor je dat het allemaal doorgaat.
En als je voliere dan daar klaar staat willen we echt eens een keertje komen kijken hoor.  ;)
Oja,in Oudenbosch is een hele leuke,mooie grote dierenwinkel.  ;D

Groetjes Yvon

Hoi Yvon,

Als alles doorgaat en we zijn gesettled dan ben je welkom hoor. De koffie staat dan klaar.

Jacqueline

Vanavond nog even bij de jongen gekeken want mijn man was jarig en iedereen wilde de donsjes zien en bij de oudste gaan de oogjes open. Helemaal geweldig het wordt nu een echt vogeltje.

Ook ligt er bij het geelwang koppel een piep-ei dus ik hoop dat er morgen nog een donsje is.

Ook is er een eitje bevrucht bij Diego & Ienimini.

Jacqueline

Net nog even gekeken en het piep-ei is aan het uitkomen. Er zat al een gaatje in van een paar mm en een stukje eischaal zag ik heen en weer bewegen.
Morgenochtend zal er wel een donsje liggen. Overigens is dit eitje helemaal zelf uitgebroed door een geelwang pop en een split geelwang man

*Yvon

Hoi hoi

En als je misschien even wat langer had kunnen kijken,
had je het donsje uit het eitje zien komen.  ;) :D
Ook geelwangetjes kunnen wel zelf broeden.  ;)
Deed onze Faith ook,ook al waren haar eitjes onbevrucht.  :-\
Nu hopen dat ze het ook helemaal zelf groot gaan brengen.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacqueline

Het derde donsje is geboren. Het is een wit donsje met donkere oogjes dus als ik het goed heb een witmasker. Het was gisteravond nog even spannend omdat de ouders het blok niet meer in wilden dus het ei bij een pleegkoppel gelegd. Het voelde wel al helemaal koud aan maar het bewoog nog een beetje en gelukkig heeft het donsje het gered.

Het pleegkoppel zit op 4 bevruchte eitjes en de eerste van dit koppel zal rond 5 juni uitkomen. Hopelijk is het leeftijdsverschil niet te groot.

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het komt dat er een wit donsje uit is gekomen. De ouders zijn cinnamon geelwang pop en lutino split geelwang man. Ik ben niet 100% zeker van de splits van zowel de pop als de man.

♪ Marlies

Hoi Jacqueline, ;D

Wit donsje met donkere ogen is inderdaad witmasker.

Zitten de koppels bij jou met z'n allen samen of per koppel. Als het jong echt van dit popje is, dan is ze zowieso split witmasker, is het mannetje dat er bij zit de vader, dan is hij ook split witmasker.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het popje vreemd is gegaan.

Wat ook nog een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat een ander popje er een eitje bij heeft gelegd.

Groetjes Marlies ;)

Jacqueline

Hoi Marlies,

Bij mij zitten de koppels allemaal in de voliere op twee koppels na. Ik weet voor 99% zeker dat het popje niet vreemd is gegaan.
Wat natuurlijk wel kan is dat er een eitje is bijgelegd door een ander popje. Er is nu nog 1 eitje bevrucht van dit koppel wat weer bij een ander pleegkoppel ligt. We zullen zien wat hier uit komt.

Straks overigens foto's van de donsjes.

Anke

Hoi Jaqueline,
Fijn dat het eitje toch nog is uitgekomen :)
Hi hi jij hebt surprise donsjes ;D
Groetjes anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Jacqueline

Het pleegkoppel doet het goed. Het donsje wat vanacht uit het ei is gekropen wordt gevoerd door het pleegkoppel.
De andere twee donsjes doen het ook super. De oudste gaat echt al op een valkje lijken en zn broertje lijkt ook wat groter te worden.
Kijk maar naar de foto's. Excuses voor de slechte beeldkwaliteit.

De oudste

Het tweede donsje

En hier dan het jongste witte donsje

Jacqueline

We hebben weer een piepei. Weer een ei van het geelwang koppel en deze hebben we gelijk overgelegd bij het pleegkoppel wat nu ook al een pleegjong heeft van het geelwang koppel. Ik had niet meer gedacht dat dit ei uit zou komen omdat ze niet zo betrouwbaar waren met broeden en dit ei had al de 23e uit moeten komen. Overigens is dit geelwang koppel al weer druk aan het wipwappen en hebben we twee onbevruchte eitjes laten liggen.

De stand is nu als volgt:

Diego & Ieniemini: 4 eigen eitjes waarvan tot nu toe 3 bevrucht en 1 pleeg-ei van Beauty & The Beast welke ook bevrucht is

Kiko & Mindy: 1 pleegdonsje van Beauty & The Beast, 4 eigen eitjes allen bevrucht en een piep-ei van Beauty & The Beast

Witney & Punkey: 2 pleegdonsjes van Beauty & The Beast. Overigens is bij de oudste niet echt meer sprake van een donsje want hij krijgt steeds meer veertjes en ook het kuifje komt al door.
Het jongste donsje hebben we vanavond geringd. We waren net op tijd want inmiddels is hij al 13 dagen en we waren zo laat omdat met 10 dagen was de ring nog veel te groot.

Gisteren woog de oudste 53 gram en de jongste 25 gram. Ze hebben trouwens allebei elke keer de krop goed gevuld alleen blijft de jongste een beetje achter.

Van het weekend komen er weer foto's

Jacqueline

Donsje 4 is geboren. Het is op mn hand uit het ei gekropen. Wat is dat een ervaring  ;D . Geweldig. Ik heb het wel wat moeten helpen want het piepte al ruim 2 dagen en hij moest alleen het dekseltje nog oplichten. Natuurlijk gelijk bij de pleegvader gelegd en hij accepteerde het gelijk en houdt het nu lekker warm

En het is weer een wit donsje met donkere oogjes dus weer een witmasker.

De andere donsjes groeien goed. Vooral de oudste. Deze krijgt echt al veertjes en is eigenlijk geen donsje meer. De tweede heeft nog steeds zijn ring niet om want elke keer valt deze eraf. Dus elke dag maar proberen want inmiddels is hij al twee weken oud maar is gewoon aan de kleine kant.

Met het andere witte donsjes gaat het ook prima hij wordt lekker gevoerd door de pleegouders en als pleegpappa voert mag ik gewoon toekijken. Is ook een geweldig gezicht. ;D ;D ;D

Anja

Gefeliciteerd met het 4de donsje. Wat een ervaring om het donsje geboren zien worden op je hand.

Hoeveel eitjes liggen er nu nog?

Groetejs Anja

Jacqueline

Er liggen nu in totaal nog 11 eitjes. 9 ervan zijn zeker bevrucht. 1 is pas de 29e gelegd dus dat kan ik morgen of maandag pas zien of deze bevrucht is en het geelwang koppel (van wie al de donsjes zijn) is sinds vandaag geloof ik aan de 2e ronde begonnen want sinds vandaag hebben ze weer een eitje.

Anja

Nou dan komen er nog heel wat donsjes bij jou. Drukke en spannende tijden zeg.

Groetjes Anja