De Hoeksche Valkjes - Ik moet er mee stoppen

Gestart door Jacqueline, 11 december 2007, 21:09:19

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Pfffff,wat zal je geschrokken zijn dat je het valkje van toch wel 4 weken ineens dood zag liggen.  :'(
Tja,de oorzaak is en blijft vaak de vraag.  :-\

Gelukkig maken de nieuwe donsjes het leed toch weer goed.
Nu hopen dat alles goed blijft gaan.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Hoi hoi

Ik zie je online !!  ;D
Dus kom maar op met de foto's en de update.  :P :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: *Yvon op 15 juni 2008, 22:57:14
Hoi hoi

Ik zie je online !!  ;D
Dus kom maar op met de foto's en de update.  :P :D

Groetjes Yvon

Niet zo ongeduldig Yvon ;D ;D ;D

Ik weet dat ik het gezegd heb dat er foto's komen maar door de drukte op het werk kom ik er niet aan toe. Inmiddels hebben we trouwens 9 jongen en nr. 10 is aan het piepen.
Witney & Punkey zijn aan de tweede ronde begonnen en hebben twee eitjes en ook Beauty & The Beast zijn aan de tweede ronde begonnen met 3 eitjes.
Kojak & Dizzy hebben 5 eitjes en ook ons nieuwe popje heeft 1 ei samen met Pino.

*Yvon

Citaat van: Jacqueline op 18 juni 2008, 22:47:25
Hoi Yvon,

Mooie foto's weer. En wat ziet Fenna er geweldig uit. Ik herkende haar bijna niet. Aankomend weekend ga ik echt foto's maken voor mijn eigen dagboek en inmiddels zijn er 10 jongen en gisteren is de eerste albino geboren.

Hoi hoi

Even hier reageren,ben je gelijk weer omhoog gehezen.  ;D
Woow,10 jongen en zelfs een albinootje !!  :D
Gefeliciteerd !!!  ;D
Nou wil ik daar zeker wel foto's van zien.  :P :D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Jacqueline

Toen ik vanavond thuis kwam uit mn werk lag het albino donsje van dinsdag dood in het blok. Het had ook bloed aan de vleugelpuntjes en aan de pootjes. Dus waarschijnlijk is het gepikt door de ouders of indringers. Het kropje was leeg dus het is niet gevoerd waarschijnlijk. Misschien was dus een nest van 6 toch te groot en het leeftijdsverschil tussen de eerste en laatste te groot ( 9 dagen).
Het is toch elke keer wel balen als er weer een dood donsje in het blok ligt.

Maar er is ook weer hoop dat er andere eitjes uitkomen want op dit moment liggen er nog 16 eitjes waarvan zeker 7 bevrucht en zaterdag gaan we nog een nieuw popje halen. De mutatie hou ik nog even geheim.

Dierenfreackske

Hoi , wat sneu van het donsje hoor , veel sterkte he !
Gelukkig zijn de andere donsjes niet gepikt he !

Ik ben benieuwd welk valkje je gaat ophalen morgen hoor ! Grtjs Ann

Anke

Hoi,
Ach wat naar dat het albino donsje is gestorven :'(
Hopelijk gaat het met de rest van de jongen goed.
Sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Wat sneu dat het albinodonsje het niet heeft gehaald. Balen zeg.
Sterkte ermee.

Groetejs Anja

Kimm

wat zielig dat het donsje dood is gegaan. bah dat is niet leuk en helemaal niet als ze gepikt worden.

sterkte hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacqueline

21 juni 2008, 23:22:29 #235 Last Edit: 28 februari 2010, 14:38:34 by Jacqueline
Vandaag hebben we een nieuw popje opgehaald. En de mutatie is....... een wildkleur geelwang. Het is een hele forse vogel met een grote brede kuif. Echt een supervogel.

Met de jongen gaat het nog steeds goed en we hebben 4 verschillende mutaties in het nest van Kiko & Mindy nl. een witmasker man (= een pleegjong), een (cinnamon) bonte, een wildkleur of cinnamon en een bonte (cinnamon) witmasker. Ik weet alleen zeker dat de witmasker een man is. De rest weet ik nog niet omdat ik nog niet kan zien of het cinnamon is. Als het cinnamon is dan zijn het popjes.

De witmaskertjes (5) van Diego & Ienieminie doen het ook goed. Ze blijven alleen aan de kleine kant maar dat komt denk ik omdat het een vrij groot nest is en het is een nieuw onervaren koppel.

Verder liggen er nog 5 eitjes (allen bevrucht) bij Kojak & Dizzy, 4 eitjes bij Pino & Pico (2 bevrucht). Deze koppels zijn nog aan de eerste ronde bezig.

De eitjes van de tweede ronde zijn al gelegd bij Beauty & The Beast (6 eitjes, 2 bevrucht) en Witney & Punkey hebben waarschijnlijk weer onbevruchte eitjes (inmiddels 4 eitjes).

Morgen zal ik even foto's maken.

*Yvon

Hoi hoi

Zo dan,een wildkleur geelwang.  ;D
Dat moet toch wel een mooie wezen.  :D
Hoe en van wie de jongen nu allemaal zijn weet ik niet,
maar gelukkig gaat het allemaal goed.
Wat jammer van de eitjes van Witney.  :-\
Volgend jaar doen ze het dan hopelijk beter.  :)
En ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig naar de beloofde foto's !!  :P ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Citaat van: *Yvon op 21 juni 2008, 23:30:24
Hoi hoi

Zo dan,een wildkleur geelwang.  ;D
Dat moet toch wel een mooie wezen.  :D
Hoe en van wie de jongen nu allemaal zijn weet ik niet,
maar gelukkig gaat het allemaal goed.
Wat jammer van de eitjes van Witney.  :-\
Volgend jaar doen ze het dan hopelijk beter.  :)
En ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig naar de beloofde foto's !!  :P ;D

Groetjes Yvon

Het is zeker een mooie geelwang. Ik stond vanmiddag gewoon te kwijlen.

Ik snap dat je niet weet hoe het met de jongen zit. Het wordt denk ik tijd voor een website maar dat zal in de wintermaanden worden omdat het nu veel te druk is met de vogels en we zitten nog steeds te wachten of we definitief kunnen verhuizen.

Ik hoop ook dat ze (Witney & Punkey) het volgende keer beter doen. Had ze bij jou wel bevruchte eitjes dan.

*Yvon

Ja,hier had ze wel bevruchtte eitjes.
Ze had het toen met (lu)Tino gedaan die al met Beauty ging.
Omdat ik het haar niet alleen wilde laten doen heeft Carcoline 2 eitjes onder haar toen broedende valkje Hedwig gelegd.
Helaas stopte zij net voor het uitkomen met broeden.  :-\
Dus aan Witney ligt het niet.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Jacqueline

Misschien is Punkey dan wel onvruchtbaar. Kan dat trouwens dat een valkje onvrucht baar is. Misschien een hele stomme vraag hoor.