Even goed advies en raad nodig...

Gestart door Valerie, 10 december 2007, 15:53:56

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

Jullie weten waarschijnlijk al wel dat ik een vaste baan aangeboden was voor 2 dagen / week. Na 5 dagen gewerkt te hebben, ging het niet meer door. De eigenaar dierf geen vast contract aan te bieden. Ik zou mijn dagen uitbetaald krijgen aan het eind van de maand. Het is nu 10 december en er staat nog niks op m'n rekening. Ik krijg hem ook niet te pakken, als ik probeer te bellen. Wat moet ik nu doen? Blijven bellen of stappen ondernemen? Ik heb niks op papier staan. 

Groetjes,

Valerie

Yvette

10 december 2007, 17:08:18 #1 Last Edit: 10 december 2007, 17:14:26 by Yvette
En dat kan heel erg moeilijk worden of je moet ergens advies inwinnen waar je dat kan aankaarten om toch je geld te krijgen
En kreeg je van hem ook geen papieren en je had toch bij een intratuin gewerkt? Volgens leek dat mij een goeie werkgeversverhouding te hebben

En ik heb even met iemand anders over gehad over je probleem en zij adviseerde om even naar het CWI (vroeger arbeidsburo) te stappen en ligt er ook hoe je aan je baantje bent gekomen of naar Juridische loket te gaan en doen waarschijnlijk ook in Arbeidszaken en die is ook waarschijnlijk gratis en anders afhankelijk van je inkomen

Gerda

10 december 2007, 17:21:50 #2 Last Edit: 10 december 2007, 17:24:10 by Gerda
Citaat van: Valerie op 10 december 2007, 15:53:56http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=pm
1830 persoonlijke berichten
Hoi,

Jullie weten waarschijnlijk al wel dat ik een vaste baan aangeboden was voor 2 dagen / week. Na 5 dagen gewerkt te hebben, ging het niet meer door. De eigenaar dierf geen vast contract aan te bieden. Ik zou mijn dagen uitbetaald krijgen aan het eind van de maand. Het is nu 10 december en er staat nog niks op m'n rekening. Ik krijg hem ook niet te pakken, als ik probeer te bellen. Wat moet ik nu doen? Blijven bellen of stappen ondernemen? Ik heb niks op papier staan. 

Groetjes,

Valerie

Hoi Valerie,

Hier in Nederland wordt bij het ingaan van een vaste baan gewerkt met een proeftijd. In die proeftijd van meestal 2 maanden kan de werkgever zonder opgaaf van redenen het contract beeindigen. Net zoals jij zonder opgaaf van redenen op kan zeggen, zonder dan je een dag langer hoeft te werken.

Ik weet niet hoe dat in Duitsland en Belgie is, maar de proefperiode is om voor baas en werknemer te zien of het wel de juiste keus is!

Maar dat was je vraag niet, zie ik bij goed doorlezen!
Ik zou inderdaad even een herinnering sturen. Misschien gaan alle betalingen aan het eind van deze maand! Dan kan het nog mee!

Groetjes, Gerda

Valerie

Hoi Yvette,

Ik heb nooit bij een Intratuin gewerkt. Dat zal iemand anders geweest zijn. ;)

Ik zat idd ook al aan het cwi te denken, maar kon op de site niks vinden.

Hoi Gerda,

Het probleem is dat ik nooit een contract heb gekregen. Er staat dus nergens op papier dat ik die 5 daagjes gewerkt heb (proef of geen proef). Dat een contract zo snel beëindigd kan worden, weet ik. Maar ik vind het toch niet meer dan normaal dat je loon krijgt uitbetaald.
Ik heb net een iets op zijn voicemail ingesproken en hoop dat ie me terugbelt.  ::)

Rianne

Wie heeft hier 1830 persoonlijke berichten?? :o

Even afwachten of hij je terugbelt en anders even langsgaan Valerie. Dan kunnen ze je ook niet afschepen. Vraag naar iemand van de loonadministratie. :)

Gerda

10 december 2007, 18:16:48 #5 Last Edit: 10 december 2007, 18:24:07 by Gerda
Citaat van: Rianne op 10 december 2007, 18:11:35
Wie heeft hier 1830 persoonlijke berichten?? :o

Hoezo??
En hoe weet je dat??

Saar

Gerda

10 december 2007, 18:48:00 #7 Last Edit: 10 december 2007, 18:49:57 by Gerda
Dit is wel heel erg OT in een toch al divers onderwerp, maar hoe kan die info er ineens bij staan??

Wel grappig!!

Ja, ik krijg nogal eens berichtjes  ;D ;)

Mara

Hoi Valerie

De regels e.d. liggen bij een mondelinge overeenkomst anders dan bij een schriftelijke. Ik heb zelf ook iets dergelijks meegemaakt, ik werd ontslagen in de proeftijd, er was alleen geen contract getekend waardoor het bedrijf waar ik voor werkte me door moest betalen totdat ik een andere baan had. Laat je dus even heel goed door het CWI informeren. En heb je rechtsbijstand? Dan neem even contact met hun op, zij kunnen je misschien ook verder helpen.

Mara

Valerie

Rianne,

Er is geen loonadministratie. Het is daar ook een hele rare situatie. De andere collega's werken apart, niet samen.
Langs gaan? Daar moet ik een half uur voor rijden. En daar heb ik de eerste paar weekjes geen tijd voor.  :-\
Mara, rot is dat eh. Ik kan niet bewijzen dat ik die dagen gewerkt heb.
Maar ik vind nergen het telefoonnummer van het cwi. De enige info die ik kan vinden is, werk.nl.
Moet ik dat daar dan zoeken?

Mara

Hoi Valerie

Je kunt toch wel aantonen dat je daar gewerkt hebt? Door middel van je collega's of patiënten (?) die je daar behandeld hebt? Ik kon het dus eigenlijk ook niet bewijzen omdat ik geen contract had. Je zou even kunnen kijken in het telefoonboek. En anders even kijken op werk.nl of je daar een telefoonnummer of adres kunt vinden. Maar hoe zit het nu? Ik neem aan dat je dus nu geen werk hebt maar wel geld nodig hebt, dus zul je een uitkering aan moeten vragen?

Mara

Valerie

Ik heb het nummer al gevonden, Mara.

Een uitkering zit ik niet op te wachten. Ik zit nog liever zonder geld. Ik heb dat 1 keer meegemaakt, ik voelde me nog nooit zo vernederd.
Werk heb ik nog vrij weinig. Maar ik heb wel dat loon van die 5 dagen nodig. Ik heb wel patiënten die voor me zouden kunnen opkomen.
Ik bel ze morgen wel voor informatie. (cwi)

Mara

Hoi Valerie

Ik snap dat je niet zit te wachten op die uitkering, geloof me, ik weet er alles van hoor. Heb ook in dat schuitje gezeten en wil dat liever niet meer meemaken.

Ik hoop dat het CWI je verder kan helpen!

Mara

Valerie

Ben er vandaag niet aan toe gekomen. Ik ga niet het cwi bellen, terwijl er patiënten van me kunnen meeluisteren.  :-X
Hopenlijk ben ik morgen op tijd thuis.
Maar ik kan je zeggen: die man gaat nog wat meemaken, want ik laat het hier niet bij  >:(

Mara

HOi Valerie

Laat je zeker niet op je kop zitten. Succes ermee, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Mara