3 mei 2025, 09:37:28

Newy: wie is corine1981

Gestart door corine1981, 6 december 2007, 15:31:02

« vorige - volgende »

corine1981

Hallo allemaal,

Ik ben Corine, bijna 26 lentes jong.
Ik heb een eigen dierenwinkel, samen met mijn partner, sinds juni dit jaar. Erg leuk om te doen.

Sinds kort zijn wij de trotse eigenaren van valkparkiet Coco (sorry, zo heette hij al) een wildkleur mannetje van ong. een jaar oud. Coco is mij gegeven door een collega, deze had hem terug gekregen in de winkel omdat hij zo schreeuwde, zijn veren uittrok (hij had geen staart meer), kortom niet opgevoed.
Het leek haar wel een leuk kadootje voor mij omdat mijn opa net was overleden.
Dus Coco omgedoopt in Arie (want zo heette mijn opa) maar daar was Coco het niet mee eens :D Hij bleef maar Coco roepen. Dus nu mag hij weer gewoon verder als Coco.

Omdat Coco erg luidruchtig bleef, hebben we besloten een tweede valk erbij te nemen, zodat ze elkaar konden vermaken.
Coco zat toch het grootste deel van de dag alleen dus dat vonden we niet eerlijk naar hem toe.
Dus kwam Flanel. Een erg aanhankelijk jong vrouwtje wat ik in de winkel had zitten.
Ze zijn nog niet gek op elkaar, maar er valt geen onvertogen kik, en accepteren elkaar gewoon. Die liefde komt nog wel (of niet, als ze elkaar maar niet de tent(kooi) uitvechten.

Hieronder een fotooke van Coco, Flanel volgt nog.

Verder hebben we nog aan beestenboel rondlopen:
Femi, Rhodesian Ridgeback teefje van bijna een jaar

Tommes en Syrah, twee Noorse Boskatten van resp. 2 en 3.

Een rat (waarvan geen foto  :-[)

En onze grote trots (al loopt die niet thuis in de gang  ;D)
Rih al Dhariyat, een volbloed arabier van nu 2,5 jaar jong.

Dat was het wel zo'n beetje.

Mocht iemand vragen hebben, dan hoor ik het wel ;)

Groet,
Corine

Anja

Hoi Corine,

Ik hoop dat je hier veel gezellige maar ook leerzame uurtjes door gaat brengen.

Heb je iets te vragen................schroom niet maar stel ze.

Groetjes Anja

Yvette

monkey

welkom,
leuk wij hebben ook een rodhesian, die is alleen al 10 jaar oud en begint al een oude dame te worden.
vooral veel vragen en reageren, dan heb ik veel stof om te lezen en te leren :)

Mara

Hoi Corine

Welkom op dit gezellige en leerzame forum. Mooie foto's van je dieren hoor. Die Rodesian Ridgeback, tja, ik heb er niet zo'n fijne ervaringen mee. Een kennis heeft er twee van (volgens mij twee mannetjes) en die zijn bijna niet in de hand te houden. Ik vind ze prachtig om te zien maar liever niet te dicht bij mij in de buurt, en ik ben normaal niet bang voor honden hoor. Maar ze zijn prachtig om te zien. Echt waar!!

Je hebt een dierenwinkel? Prachtig zeg, heb altijd in een dierenwinkel willen werken maar ze willen me niet.  :-\

Ik hoop dat je hier heel wat gezellige uurtjes gaat doorbrengen. Ga je nog een dag- of verhalenboekje over Coco en Flanel beginnnen?

Mara

corine1981

Dank allemaal voor de warme reacties.

@Mara: de Ridgeback is vaak verkeerd begrepen en is, helaas, soms verkeerd doorgefokt. Voornamelijk angst en agressie duikt in sommige lijnen steeds weer op.
Een verantwoordelijkheid van de fokker om met zulke honden niet te vermeerderen. Dat kan ik nl geeneens meer fokken noemen.
Daar komt dan bovenop dat veel baasjes (niets ten nadele van je kennis, maar ik spreek in algemene zin van het woord zeg maar  ;D) denken dat ze een golden retriever in een apart velletje gekocht hebben en dat zijn ze dus gewoon niet.
Het zijn heerlijke eigenwijze, eigenzinnige dreutels.
Werkwillig, leergierig, maar daarnaast ook erg slim. Waardoor dus ook: snel verveeld, ze gaan uitproberen en als hondenbaas moet je erg sterk in je schoenen staan.
Kortom: geen beginnershond.

Overigens: ik heb dus wel die golden in een apart velletje.
Femi is onze winkelhond en loopt de hele dag los in de winkel, gezellig met de klanten meehupsend en bedelend om een knuffel (moet haar van sommige klanten echt afslaan, die loopt ze gewoon in de weg omdat ze ze zo lief vindt).
Alles mag naar binnen, honden, kinderen, baasjes, het doet haar allemaal niets.

Ik blijf er bij dat geen enkel beest vals geboren wordt :D

Heel verhaal over honden op een vogelforum, maar toch.
Mocht je over je RR angst heen willen komen: kom en MEET Femi  ;)

Mara

Hoi Corine

Ik ben het met je eens hoor, geen enkele hond wordt vals geboren. Helemaal mee eens.

Misschien een idee om bij Andere dieren een topic te beginnen over de Rodesian Ridgeback? Het zijn ontzettend mooie dieren hoor, echt prachtig om te zien maar ik ben het met je eens, ik weet niet zeker of die kennis wel goed met dergelijk honden om kan gaan. En ik ben niet gauw bang voor honden hoor, opa had altijd een herder en oma een boxer. Wij zelf hebben een Keeshondje en nu een bouvier.

Maar ik zal zeker eens bij Femi aankomen, mits je natuurlijk in de buurt woont.  ;)

Mara