6 mei 2025, 04:00:24

Gras en Valk

Gestart door ESTR, 1 oktober 2007, 18:02:32

« vorige - volgende »

ESTR

Hallo ik ben hier nieuw
maar ik vroeg me wat af
over 2 weken na de vakantie krijgen wij een valk ik wou dat heel graag en mijn vader en moeder wouden er ook wel iets bij naast onze andere huisdieren,
Wij hebben al een gras parkiet in de huiskamer genaamd peppi van 3 jaar oud,
laatst nog bij de dierenarts geweest en alles was goed,
maar wat ik me afvraag,, ( ze komen wel in aparte kooi )
maar zou ik ze bijvoorbeeld ook allebei tegelijk er uit laten,,
en zouden ze met elkaar over weg kunnen ,,
want ik weet dat mijn vogel zich niet veel aantrekt van anderen maar ik weet niet precies hoe dat bij valken gaat en mijn vader ook niet iemand tips ?

*Esther*

Citaat van: ESTR op  1 oktober 2007, 18:02:32
Hallo ik ben hier nieuw
maar ik vroeg me wat af
over 2 weken na de vakantie krijgen wij een valk ik wou dat heel graag en mijn vader en moeder wouden er ook wel iets bij naast onze andere huisdieren,
Wij hebben al een gras parkiet in de huiskamer genaamd peppi van 3 jaar oud,
laatst nog bij de dierenarts geweest en alles was goed,
maar wat ik me afvraag,, ( ze komen wel in aparte kooi )
maar zou ik ze bijvoorbeeld ook allebei tegelijk er uit laten,,
en zouden ze met elkaar over weg kunnen ,,
want ik weet dat mijn vogel zich niet veel aantrekt van anderen maar ik weet niet precies hoe dat bij valken gaat en mijn vader ook niet iemand tips ?

Hoi,

Valkjes en grasjes kan goed gaan maar soms ook niet.
Grasjes zijn meestal wat gemener dan valkjes.
Ik heb hier 2 tamme valkjes en een grasje samen. De valkjes gaan bijna weg, maar het grasje moet ook niet veel van ze hebben. Het was de bedoeling dat het grasje tam zou worden maar dat lukt nog niet zo. Het grasje is erg dominant en klimt soms op hun rug. >:(

Je zou ze dus het beste eerst allebei apart er uit kunnen laten en kijken hoe ze op elkaar reageren.

Ben benieuwd hoe het gaat!

gr Esther

ESTR

Mara

Hoi Esther

Ik heb een valkparkiet en een grasparkiet binnen zitten. Beide laat ik er samen uit en de valkparkiet verweert zich hier heel goed naar de grasparkiet toe als hij het er niet mee eens is hoor.

Ik zou ze wel allebei un eigen kooi geven.

mara

danielle

Bij mij gaat het ook uitstekend om ze samen los te laten.
Ik heb nu twee valkjes en een grasje. Het grasje trekt veel met de valkjes op. Maar soms bijt mijn grasje wel naarmijn valkjes. Je moet er dus wel altijd bij zijn.
Het is ook gewoon even afwachten, want elke vogel is natuurlijk weer anders. Maar over het algemeen gaat het volgens mij wel goed.

Groetjes Danielle

carco

Mijn moeder heeft 2 valken en een grasje in 1 kooi en dat gaat over het algemeen goed.
Als er eens gekibbeld wordt is het bij haar juist de valk die het grasje wegpikt.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hey ...ik hen grasjes en valkjes en had eerst twee valkjes met een grasje later erbij !! Nu zijn ze met zes grasjes en vliegen ook uit samen ....dat lukt vrij goed goor hier maar liet ze wel eerst eens wennen vooralleer ik ze uit liet en als ik zag dat de valkje altijd bij hen naar de kooi ginden , liet ik die er ook eens uit ...nu zijn ze al met zes binnen (grasjes he !) en vliegen samen maar ook eens de valkjes appart uit  want in het begin zijn de grasjes nogal wild met z'n allen ..en de valkjes schrikken dan soms eens !! Dus laat ik eerst 's morgens meestal de valkjes uit en als ze 'smiddags in de kooi zitten om te rusten en te eten enzo.....en te poetsen dan laat ik de grasjes los ....en als ik zie dat de grasjes rustig zijn en mijn valkjes hebben geslapen eens ....dan laat ik ze samen !!!!
Mijn grasjes gaan ook niet alle dagen uit hun kooi maar de valkjes wel !!!! Ik hoop dat ik je geholpen heb ? Grtjs Ann