Mijn andere dieren... Een rattenbedje! Foto's!

Gestart door Rianne, 27 maart 2007, 13:56:03

« vorige - volgende »

Rianne

Ik zal hier ook weer even wat schrijven, is inmiddels al weer een aantal weken (maanden ::) ) geleden.

Met Misty en Boily gaat het nog steeds goed. Ze zijn 18 augustus ingeent, en toen heeft Boily een pillenkuur voor haar maag meegekregen. Ze gaf steeds over... Gelukkig gaat het nu weer helemaal goed. Dit jaar of volgend jaar moet er tandsteen verwijderd worden, dan moet ze onder narcose. Ik laat haar dan meteen steriliseren. Ze wordt in mei 5 jaar, en ik kan geen nestje van haar krijgen omdat ze te klein is. Dus dan maar steriliseren.

De 2 kwartels doen het ook prima, ondanks dat ze met z'n 2en zijn. Het hennetje is nog wel wat geplukt maar niet meer tot bloedens toe. :)

Zoals in mijn andere dagboek te lezen is geweest, wonen de catharina's nu bij mijn moeder in de voliere. :) Het gaat hardstikke goed, ze zijn nog steeds superverliefd :D

Geheel onverwacht hebben we er weer een ratje bij sinds gisteren. We waren naar het tuincentrum voor houtvezels en kwamen langs de knaagdieren. Ik zag dat er weer jonge ratjes waren en zag een mooi zwart ratje, met witte voetjes, een wit staartpuntje, een wit kinnetje en wat wit op de buik. Verder is ze helemaal zwart. :) Mijn vriend vond haar ook meteen leuk en zei dat we haar dan maar mee moesten nemen ;D Dus hebben we er nu 3. En meer kan ook niet, dan is de kooi te klein.
Bogey had een tijdje geleden (ik denk een maand) een rare ademhaling. Je hoorde er steeds gesnotter bij. Dus naar de dierenarts er mee. Neusslijmvliesontsteking. Prikje, kuurtje mee... Ging de plek waar ze het prikje gehad heeft toch irriteren... alles stukgekrabt... Het plekje is nog niet weg, net als het bijna is genezen, gaat ze weer krabben. Vandaag zou ik er mee naar de dierenarts maar het ziet er nu weer goed uit en lijkt een litteken te worden...

Foto's bij het verhaal heb ik nog niet... Maar zal er wel voor zorgen dat die er komen! :D

Rianne

Daarnet met Bogey naar de dierenarts geweest, heb een zalfje gekregen voor op de wond.
Je ziet het een klein beetje op de achtergrond.


Dozer:


Het nieuwe ratje Zoƫ:


En haar buik:

Rianne


Mara


Rianne


Mara

Hoi Rianne

Toen ik daarstraks gekeken heb, deden ze het wel. Dat verklaart ook waarom ik geen foto's en handtekening meer zie.

mara

Rianne


Mara

Hoi Rianne

Ja inderdaad...echt heel erg vaag. Maar ze doen het weer. En ik blijf ze mooi vinden.  ;D

Ik ben geen kattenliefhebber, maar ik vind deze wel erg mooi.


Mara

Rianne

Bijna waren we Bogey kwijt geweest vanavond... Ze had WEER het plekje opengekrabt. Mijn vriend zag het toevallig, hij zei dat ze op de bodem lag op haar zij... Dus meteen de bloeding stelpen met keukenpapier. Toen het niet meer bloedde, heb ik er pleisterspray op gespoten, om het te dichten. Daarna de zalf/gel van de dierenarts, toen een pleister erop en die nog eens vast gezet met leukoplast. Toen we daarnet thuiskwamen zat het er nog dus hopelijk zit het er morgen ochtend ook nog. Ze kan echt niet meer bloed verliezen, elke dag is het weer raak :-\

Rianne

Ik durfde bijna niet te gaan kijken vanmorgen... Maar het pleisterwerk zit er gelukkig nog. :) Ze probeert wel te krabben maar dat lukt niet. Vanavond maar weer nieuwe pleisters erop doen.

Mara

Hoi Rianne

Wat zielig van Bogey zeg. Ik hoop dat het niet meer gebeurd.

Mara

Rianne

Met Bogey gaat het inmiddels wel weer goed, wel is die neusslijmvliesontsteking weer terug maar we gaan niet meer naar de DA voor een prikje. We geven haar wel weer AB in de bek.
Zaterdag heb ik een bedje voor ze gekocht, hier wat foto's van Dozer die er in ligt:






Ze lagen er gisteren al met z'n 3en in ;D