3 mei 2025, 21:52:53

Help wat is dit???

Gestart door lynette, 1 december 2007, 14:58:14

« vorige - volgende »

lynette

hoi hoi

Vandaag met het badderen van mijn lieve vogels kwam ik bij me Angel een bobbeltje bij haar staartje tegen (achter het poeoertje)
en ik had haar bij me genomen om lekker op te drogen ondek ik in haar nek waar geen veren zitten 2 plekjes waar lucht in zit. dit zag ik als ze haar veren aan het poetsen was onder haar vleugeltjes. ze gedraagt zich niet als ziek valkje
ze kan ook niet vliegen
de andere valkjes hebben dit niet en maak me nu echt heeel veel zorgen :( ze heeft het al niet makkelijk.

Ik ga zowiezo nu maandag naar de DA ik wil nu echt weten wat er met me lieverd aan de hand is.

bultje op haar kondje

en hier in haar nekje

op de foto zie je het niet dat er een luchtplek zit maar het lijkt op een blaar en de andere valkjes hebben dit niet

het ziet er mischien raar uit hoe ik haar vast heb maar ik heb het zooo voorzichtig mogelijk gedaan  :'( :'( :'( arme Angel

weet mischien iemand wat het is????

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Yvette

Je kan het beter door de VA laten onderzoeken wat het zo kunnen zijn

Karin

Die luchtbel kan een lekke luchtzak zijn, google er maar eens op of het er zo uit ziet. Volgens mij trekt dat vanzelf weer weg, maar heb het zelf nog nooit gehad en kan daar dus geen advies in geven. Dat bultje kan of een ontsteking of een tumortje zijn. Even aan een dierenarts laten zien met verstand van vogels.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Romy

Hoi Lynny

Dat wat je beschrijft over lucht tussen de huid, dat zie ik bij Flupke ook wel eens. Dat was al zo toen ik haar had, en ondertussen zijn we meer dan een jaar verder. Ik heb er eigenlijk niet zoveel aandacht aan besteed, maar het zal geen kwaad kunnen aangezien Flupke dit al zo lang heeft.

Wat dat bolletje bij paar poepertje is, dat weet ik niet. Daar zou ik mee naar een vogelarts gaan.

Sterkte!
Romy

♥Debby♥

Hoi Lynny,

dat gele bobbeltje lijkt mij heel erg op een ontsteking.. vooral dat gele.. dat zal pus zijn.. ik vraag me wel af of het verstandig is om tot maandag te wachten.. Want hoe reageert het wondje als de onsteking open barst..

of als het gaat jeuken en ze gaat schuren?

een opengeklapte ontsteking is een hele grote bacteriebron.. doe maar goed voorzichtig..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi,
Ik had voorheen een valkje die kaal was. Ik had haar van een vogelopvang en ze plukte toen ik haar kreeg. En ik kon haar huid dus zien.
Ik zag bij haar regelmatig  kleine plekjes waar lucht in leek te zitten.
Het valkje heb ik 10 jaar gehad en was nooit ziek.
Bij jouw valkje is het wel een hele grote plek met lucht.
Voor de zekerheid zou ik het toch even aan een vogelarts vragen.
Veel sterkte met Angel!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Ja ....ik denk ook dat het niet echt kwaad kan als ik dat zo hoor !! Het ziet er wel raar uit maar als het vanzelf over gaat
!!Maar als je niet zeker bent zou ik ook eens naar de DAgaan !!  Grtjs Ann

lynette

Hoi Hoi

Ik zat met de buurman te praten over mijn Angel en hij vroeg ofdat het mischien een ontstoken vetklier zou kunnen zijn
dus ik ging even googlen en kwam dit tegen
Heeft iemand zoiets gehad bij zijn valkjes?
Angel krijgt elke week een bad
Maar ze kan aleen niet vliegen zou het daaar aan kunnen liggen?

ONTSTOKEN VETKLIER
De vetklier ligt bij de vogels aan de staartbasis op de stuit.
Bij een ontsteking raakt de klier verstopt, terwijl de vetproductie doorgaat. Het vet hoopt zich daardoor op en gaat op het darmstelsel drukken. Het gevolg hiervan is dat de vogel zijn ontlasting moeilijk kwijt kan.
Bij vogels die weinig gelegenheid tot baden hebben en of bij vogels die onvoldoende ruimte hebben om te vliegen wil deze vetklier nog wel eens ontsteken.
De vogels regelmatig gelegenheid geven tot baden en of voldoende ruimte geven om te vliegen zijn de voor de hand liggende oplossingen voor dit probleem.

Maar ik ga toch morgen even bellen met de DA en laat hun oordelen wat hun er van denken ik wil natuurlijk weten ofdat het niks ernstigs is.

Groetjes Lynette en me valkenbende

lynette

ze weeg trouwens 89 gram dus dat lijkt me goed

Yvette

Maar je kan beter zeker voor het onzeker even naar de vogelarts gaan dan weet je in ieder geval wat het zou kunnen zijn

Anja

Hoi Lynette,

Mijn valkjes badderen elke week. Van de 14 kunnen er 3 vliegen. De rest niet en zij hebben dit nog nooit gehad.

Het beste zou je morgen gewoon naar de DA gaan. Die kan je het antwoord hop ik wel geven. Vanalles op zoeken bij Google daar wordt je ook niet vrolijker van.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Het klinkt aannemelijk Lynny.. maar als het ontstoken is zal Angel toch medicijnen nog hebben.. of ze zullen de ontsteking open maken zodat alle rommel eruit kan... en dan kan de dierenarts misschien gelijk de vleugels eens nakijken ivm het vliegen..

Veel succes morgen!

Mara

Hoi Lynette

Ben je al bij de DA geweest?

Mara

lynette

Hoi hoi mensen

Ik ben bij de dierenarts geweest en ze hebben me Antibiotica voorgeschreven voor angel ze durven het plekje niet open te snijden ivb een bloedvat op de bult zelf ze willen het eerst aankijken met de ab. en moet haar goed in de gaten houden en gelukkig heeft ze er geen last van en ze zit er niet aan.
ze weegt nu 87 gram

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Lynette

♥Debby♥

IK hoop dat de AB snel aan gaat slaan.. wel fijn dat ze er geen last van blijkt te hebben..

sterkte nog voor Angel!