Zijn Valkparkietjes op je slaapkamer ongezond?

Gestart door Dusk, 28 november 2007, 20:07:16

« vorige - volgende »

Dusk

Mn ouders zaten te zeuren dat je geen valkparkietjes op je slaapkamer mag houden,
ze hebben van "iemand" gehoord dat valkparkieten een stof uitscheiden die na verloop van tijd schadelijk is voor je longen.
Volgens mij is dit de grootste onzin die ik ooit heb gehoord,
maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid. :-\

- David

Karin

Als je 50 valkjes op je slaapkamer neemt heeft ze gelijk  ;D Neem je er 2 en zorg je ervoor dat er goed gelucht wordt ( let wel op tocht ! ) en je hebt geen luchtwegaandoening valt het allemaal wel mee. Wel regelmatig stoffen !  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Inderdaad, zolang je regelmatig lucht en stoft hoeft er niks aan de hand te zijn. Maar laat je het versloffen, dan kun je wel last van het stof krijgen ::). Maar dat hebben we toch wel over voor een lief valkje?? ;D

Groetjes, Sanna

Dusk

ja ik dacht al dat het heel erg overdreven was,
en ik ga niet die lieve valkjes ergens alleen zetten  :'(
Bedankt voor de reacties  :)

Anke

Hoi,
Ik heb een poos heel klein gewoond en ik had toen 3 valkjes en 1 halsbandparkiet. Ik sliep echt letterlijk naast de kooi en ik heb nooit ergens last van gehad!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lauwers

Hoi,

zoals er al vermeld werd is het enkel niet goed als je luchtwegenaandoening hebt ofzo, astma bv. of een allergie.

Mijn kat heeft astma, ze slaapt ook op mijn kamer, mijn 2 valkjes staat ook op de kamer, en ik moet zeggen, sindsdien zit mijn kat meer te niezen, slecht te ademen en heeft ze geregeld een hele natte neus. Mss moet ik binnenkort nog eens op controle gaan met haar.

Anders kan het normaal geen kwaad hoor, wij ondervinden er geen last van.

Groetjes,
Davina

Dusk

Dan kan ik gelukkig lekker op mijn kamer houden  :)
Hoe zet je trouwens zo'n afbeelding onderaan je posts?

Karin

Ik stuur je wel even de link hoe het moet, dit om ON TOPIC te blijven  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves