9 mei 2025, 18:11:34

Bekje wijd open

Gestart door Coco en Chantal, 13 oktober 2003, 20:43:51

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

hallo

Ik heb een vraagje.
Onze Coco van nu ongeveer 9 -10 weken heeft af en toe iets heel raars, doet wijd zijn bekje open en schud wat
met zijn hoofd , lijkt net of hij het dan benauwd heeft of dat er iets in zijn keeltje zit, maar ik zie niets, hij heeft dit heel af en toe, voor de rest gaat het super met Coco.
Is dit en soort tik of heeft hij echt iets?

Alvast bedankt  groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Kolkkie

13 oktober 2003, 20:54:26 #1 Last Edit: 13 oktober 2003, 20:55:14 by kolkkie
Hoi Chantal,

Het kan gewoon gapen zijn, maar ook dat er bijv. een veertje/zaadje vast zit in de keel. Op die manier proberen ze het kwijt te raken.
Ook als je met je vinger over zijn oortje gaat zal hij dat waarschijnlijk ook doen.
Coco doet dat bij mij ook, vooral als ik met mijn vinger over zijn oortje ga.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Coco en Chantal

Wat leuk zeg nog een Coco :D.

Ik probeerde bij het andere berichtje een foto erbij te voegen, maar is niet gelukt dus ik ga het opnieuw proberen.

Wat een prachtige valkjes heb je zeg.

Nou fijn dat het niets ernstigs is, maakte mij al druk.

Groetjes Chantal

Kolkkie

Hoi Chantal,

Is jouw Coco ook een lutino?

Groetjes,

Mariska

p.s. als je het niet vertrouwd, kan je natuurlijk altijd een DA bellen.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Coco en Chantal

nee coco is een wildkleur, maar wel een hele mooie hahaha ;)
Ik ga dus weer proberen een foto erbij te voegen, maar ik weet niet hoe het komt hoor , maar elke keer mislukt het.
en de foto is niet te groot.

effe checken of hte nu gaat lukken.

Groetjes chantal

Coco en Chantal

14 oktober 2003, 13:16:21 #5 Last Edit: 14 oktober 2003, 13:18:53 by Coco__en_Chantal
Nou HEHE het is gelukt hoor. ::)

En hoe vind je onze Coco, moppie he?
daar is hij ongeveer 7,5 week.

Groetjes Chantal

mastolk

Wat een moppie zeg!
Mijn valkjes doen dat ook wel vooral Pino (ook wildkleur) deed het in het begin ook wel. Toen schrok ik ook maar de man van het pappagaaienhuis (dierenwinkel hier) zei dat het inderdaad gapen was of een onschuldig iets. Een veertje ofzo. Soms doen ze ook met hun snaveltje langs elkaar schrapen (om het snaveltje te scherpen) maar dat is allemaal niet erg! Dus dat scheelt maar weer.

Waarschijnlijk is het niets, als ze gezond is en geen rare symptonen vertoont zou ik me nergens zorgen over maken. Maar anders even de DA bellen of heen gaan.

Succes ermee, groetjes MArgrietha

Speedy

Hoi Chantal,

Maak ej niet al te ongerust hoor, ook al is het geen leuk gezicht.
Hier doen ze het ook, het is net of er iets in de keel is blijven zitten, waar ze last van hebben.
En wie weet is het ook wel zo, de bewegingen die ze erbij maken, zou je dus zeker weten dat het ook iets in in die trend.
Het is niet nodig om hiervoor naar de DA te gaan hoor....het is iets waar je aan moet wennen.
Ik schrik er niet zo heel erg meer van als in het begin, maar blijf het wel altijd in de gaten houden, of het niet al te lang door blijft gaan.
Op een gegeven moment moet het ophouden en moet de valkparkiet wel weer iets anders gaan doen.

Succes ermee.
    Trudie