8 juli 2025, 21:05:08

valkje is eenkennig

Gestart door nanda, 14 oktober 2003, 18:36:35

« vorige - volgende »

nanda

Mijn valkje is erg eenkennig.Ze wil dan ook niets van mijn vriend weten.Dit terwijl hij wel probeert...Maar na 2 jaar is hij toch wel uitgeprobeerd.Sinds kort hebben we er een valkje bij.Deze is al tam.Gelukkig voor mijn vriend!!Maar mijn eigen valkje wil niets van hem weten....Ook heb ik al eerder een mannetjes valk erbij gehad,maar dat was echt hopeloos!!! :-[ En uiteindelijk heb ik voor hem toen een ander plaatsje gevonden.Want ze blies naar hem en pikte als hij te dicht in de buurt kwam.Wel hadden ze samen jongen gehad,maar die hebben het helaas niet overleefd... :-[ :-[Misschien te jong?? Of omdat het de eerste keer was..?
Maar goed nu heb ik er een mannetje bij want we werken en het leek me voor haar wel zo gezellig....En hij is ook al tam, wel denk ik dat hij jonger is dan mijn eigen valkje.(Mijn eigen valkje is 5 jaar.)Maar zal ze bij elke valkparkiet die ik erbij zet zo doen??? Of kies ik de verkeerde mannetjes voor haar???

Speedy

Hoi Nanda,

Helaas lukt het niet om altijd een goede partner voor onze valkjes te kiezen.
Ik heb hier ook een pop zitten, die beslist geen andere soortgenootjes bij haar in de buurt wil.
Ook is zij het meest gek met mijn man, maar laat mij ook wel toe, alleen tegen de kinderen kan ze ook blazen.
Het beste is om het maar zo veel mogelijke te ontwijken, dus verder geen aandacht aan besteden en haar ook haar eigen gang laten gaan, doe ik ook hier...ze neemt zelf haar plekje wel in, de anderen zijn veel vrolijker in hun doen en laten dan zij, maar ok....dit kiest ze zelf.

Succes ermee,
    Trudie

Kolkkie

Hoi,

Ik heb hier ook een eenkennig mannetje zitten. Hij wil altijd bij mij zitten. Van mijn broertje moet hij echt niets hebben, mijn vader wordt nog net geaccepteerd. Coco bijt echt van zich af als ze zich bewegen.
Ook bij vreemde mensen wil hij niet zitten, vooral als ik er ben. Hij komt dan meteen terug bij mij.
Vreemde vrouwen doet hij weinig, maar o wee als hij bij een man terecht komt.

Van soortgenootjes moet hij ook weinig hebben. Hij accepteerd wel dat ze bij hem in de kooi zitten, maar ze moeten niet bij hem in de buurt komen. Daar moet hij echt niets van hebben.

Het is dus echt een mensenvogel, met liefde voor zijn baasje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

nanda

Bedankt voor de snelle reactie van jullie!!! Tja ik denk inderdaad dat ze het er maar mee moet doen....Ze is wel heel erg lief hoor!!! Ik zou haar niet willen missen!!En we kijken eerst wel even hoe het nu gaat met z'n tweeën..

Groetjes aan jullie allen!! Valkjes natuurlijk ook!!