Valk lijkt popje af te wijzen?? Ervaringen van kenners gevraagd!!!

Gestart door Lentemorgen, 26 november 2007, 14:23:35

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Mijn mannetjesvalk heeft sinds 2 dagen eindelijk een popje bij hem in de kooi. Zodra hij haar zag begon hij zich enorm uit te sloven (vleugels wijd, overal tegenaan tikken en zijn hele reportoire aan woordjes en liedjes) en hij lijkt erg in zijn nopjes.

Het popje zelf zoekt wel toenadering en lijkt graag met hem te willen kroelen, maar zodra het mannetje dus
merkt dat ze dichterbij komt, jaagt hij haar weg of waarschuwd haar met zijn snavel. Hij slooft zich dus wel uit, maar dichterbij komen mag ze niet.

Is dit normaal gedrag? En hoe lang duurt het meestal voordat ze elkaar accepteren? Dit is namelijk de eerste keer dat ik een mannetje en vrouwtje heb, maar ik weet niet hoe de acceptatie
in zijn werk gaat, en ik ben bang dat het uiteindelijk geen koppeltje zal worden. Het mannetje is wel ontzettend op mij gericht, en ik ben een beetje bang dat hij daardoor haar niet zal accepteren.

Hiervoor heeft hij met een ander mannetje samen gezeten en dat ging niet goed samen. Vandaar dat ik me nogal zorgen maak dat het dit keer weer fout gaat.

Maar aan de andere kant slooft hij zich dus wel uit voor haar. Ik zal me wel teveel zorgen maken, maar toch wil ik graag ervaringen/adviezen van de kenners hier horen  :)

Komt de kroelfase vanzelf? En klinkt dit alsof het allemaal wel goed komt? Of is de afwijzing van het mannetje tot dusver nog geen goed teken? Het popje wil wel vriendjes worden..

Het mannetje is nu van maart dit jaar. Het popje is van augustus.

Lentemorgen

Oeps, per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt bij het editten..