10 mei 2025, 02:33:23

wat moet ik nou doen??

Gestart door lola, 2 november 2007, 10:14:31

« vorige - volgende »

lola

zoals de meeste van jullie wel zullen weten hebben mijn 2 valkjes eitjes, die onbevrucht zijn!

alleen worden het er steeds maar meer, het zijn er nu al 7!!
Lola komt er echt bijna niet vanaf! en boy zit momenteel dus in een andere kooi, omdat hij haar hele hoofdje heeft kaal geplukt!

ik weet me even geen raad meer, wat moet ik doen, en hoelang gaat ze zo door? eitje 1 is morgen 2 weken!

hoop dat er iemand raad weet.

groetjes nicole
Nicole's beestenboel

Lin

Vervang de helft maar door nepeitjes en neem dan er telkens twee weg totdat je er 4 hebt. Laat haar op die eitjes broeden totdat ze klaar is. dat er geplukt wordt tijdens de kweekperiode gebeurt vaker.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

lola

Hoi bedankt voor je reactie, ik ben het weekend weinig thuis geweest, dus ik ga vanmiddag 2 eitjes vervangen door 2 neppe! ik denk dat het bij 7 eitjes blijft, maar vooralsnog zit ze er dag en nacht op arme kind!
groetjes nicole
Nicole's beestenboel

lola

hoi,
ik heb inmiddels nog 4 nep eitjes over, maar ze blijft er gewoon nog steeds dag en nacht op broeden, wanneer houd dit op??
Nicole's beestenboel

Rianne

Ik denk dat dit nog wel 2 weken kan duren. De normale cyclus voor een ei duurt 18-21 dagen, dan komt het uit. Dus ze blijft minimaal 3 weken broeden, vaak wat langer..

lola

het eerste eitje was afgelopen zaterdag 4 weken, en zolang is ze dus ook al aan het broeden!
Nicole's beestenboel

Lin

Haal er morgen maar twee weg en de dag erna de andere.

lola

hoi, ik heb er vanmorgen 2 weg gehaald, dus nu heeft ze nog maar 2 nepeitjes!

amar moet ik dus morgen de andere 2 weg halen? en het blok? moet die ook weg?

groetjes nicole
Nicole's beestenboel

Lin

lola

ze begint nu al wat meer uit het blok te komen.
morgen haal ik alles weg!
bedankt voor je reactie
Nicole's beestenboel

Rianne

Hoi,

haal je dan ook het blok meteen weg? :)

lola

hoi, ja ik heb alles in één keer weg gehaald. gaat nu goed!
bedankt voor de reacties
Nicole's beestenboel