11 mei 2025, 14:53:04

Starten met kweken

Gestart door Princes, 18 november 2007, 11:26:28

« vorige - volgende »

Princes

hallo ik ben nieuw op dit forum.

sinds klein kind was ik al verliefd op valk parkieten van mij tante. Maar mijn vader had altijd kanaries in een volière dus ik kreeg een kanarie die door mams was afgestoten om handmatig op te voeden.

Maar nu mag ik van mijn vriend een valkje. en het leek me leuk om te gaan kweken.

Nu is degene die ik binnenkort krijg nog maar 8 weken. maar over een jaartje ongeveer een ander geslacht erbij en zo beetje opbouwen naar meerdere koppels.

maar nu de Vraag.

Als ik meerdere koppels heb straks zou ik die dan samen kunnen houden in een grote voliere? blijven ze dan monogaam aan hun parner of gaan ze dan onderling ook partnerruil doen en moet je dus goed in de gaten houden wat uit wie komt.

Want dan is het logischer als ik gewoon meerdere kooien of hokken neem.

ik kon dit nergens terug vinden.
ik hoop op reacties en ga nog even verder het forum doorlezen

Silke *

Hoi,

Wel, zelf heb ik een volière waar 3 koppels gezamelijk inzitten.
Hoe close de valkjes ook zijn, ze kunnen wel eens paren met een ander vrouwtje.
In het kweekseizoen van dit jaar had ik 2 koppels, waarvan het mannetje al gou was gestorven van het ene.
Ze moest nog haar eitjes leggen.
Dus het mannetje van mijn ander koppel heeft helpen broeden bij haar.
Ik had toen 3 mooie en gezonde jongen.
Dus die man zorgde voor die pop.

Ik heb nu ook een geelwang koppel gekocht.
Ik hoop (ik kan alleen maar hopen) dat die een koppel worden.
Voor de pop die haar man is verloren heb ik ook een nieuwtje voor gekocht.
Het kan zijn dat geelwang pop en die nieuwe man samen een koppel zullen vormen ofwel dat geelwang pop en de geelwang man een koppel vormen.
Daar ben ik dus niet zeker van.

Dus, als het allemaal gelijk is bij welk man/ popje ze een koppel vormen kan je kiezen voor een gezamelijke volière.
Indien je niet wilt dat de valkjes zelf kiezen, kan je je volière in delen verdelen.

Groetjs
Silke x