-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

15 april 2008, 10:55:27 #405 Last Edit: 15 april 2008, 12:56:17 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Anke op 13 april 2008, 17:27:19
Hoi Bonnie,
Wat naar dat het donsje het niet gered heeft :'(
Hopelijk komt het goed met het lutino meisje!
Ik duim ervoor!!
Groetjes Anke

Dank je wel Anke.

Ze heeft het helaas niet gered, ik vond haar zojuist dood  :'(. Het is niet anders. Wel bizar dat op een heel nestje sterft. Het lag niet aan de verzorging door de ouders, de pleegkinderen maken het super en zijn ook niet ziek dus niets besmettelijkst ook. Misschien is de ouder combinatie niet goed, misschien was het een eenmalig iets. Wie zal het zeggen. Ze mogen nu hun pleegkinderen verder groot brengen en het dan nog een keer proberen. Gaat het dan weer mis dan mogen ze geen eigen eitjes meer uitbroeden.

•=Bonnie=•

15 april 2008, 13:01:48 #406 Last Edit: 15 april 2008, 17:50:33 by -•=Bonnie=•-
Er liggen ondertussen weer 22 eitjes, ook Bingo en Belle zijn begonnen. Voor wie het verder interesseert staat op mijn site precies wat er bij wie ligt.

Anke

Hoi Bonnie,
Wat jammer dat het lutinootje het niet gered heeft :'(
Gelukkig gaat het met de pleegkinders wel goed.
Ik ga eens even op je site neuzen voor de eierstand :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

Hoi Bonnie

wat jammer zeg van die jonkies, maar erg vreemd ook dan de pleegjongen het dan wel weer heel goed doen.

Gefeliciteerd met de eitjes ;)

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

15 april 2008, 17:54:52 #409 Last Edit: 16 april 2008, 10:25:46 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: Anke op 15 april 2008, 14:33:43
Hoi Bonnie,
Groetjes Anke

Ja balen :( ik had haar graag zelf willen houden. En het is zo'n vreselijk lief koppeltje.  :-[

Ha, met die eierstand zal je blij zijn ;)

Citaat van: trienke op 15 april 2008, 16:02:32
Hoi Bonnie

wat jammer zeg van die jonkies, maar erg vreemd ook dan de pleegjongen het dan wel weer heel goed doen.

Gefeliciteerd met de eitjes ;)

Groetjes Trienke

Hoi Trienke,

Feit dat de pleegkinderen, die in hetzelfde blok uit het ei gekropen zijn, het wel erg goed doen verteld mij in elk geval dat er geen besmettelijke ziekte heerst en dat het ook niet aan het voeren van de ouders ligt. Wat het dan wel is weet ik niet, ik geef ze gewoon nog een keer de kans en als dat dan ook fout loopt zie ik wel weer verder. Vind het wel super balen  maar het is niet anders :(

Anke

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 15 april 2008, 17:54:52
Citaat van: Anke op 15 april 2008, 14:33:43
Hoi Bonnie,
Groetjes Anke

Ja balen :( ik had haar graag zelf willen houden. En het is zo'n vreselijk lief koppeltje.  :-[

Ha, met die eierstand zal je blij zijn ;)

Hoi Bonnie,
De eierstand stemt mij inderdaad blij :)
Exran en Extreme hebben erg goed hun best gedaan ;D
Net als Jelle en Beauty :)
En nu maar weer wachten....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Wel balen als je 2 jongen dood vind. Ook raar dat de pleegjongen het wel goed maken. Misschien net wat je zegt, dat de oudercombinatie niet goed is.

Als ze dan geen eigen eitjes meer mogen uitbroeden is het misschien wel een goed koppel om als pleegkoppel erbij te hebben.

De eierstand is ook weer goed opgelopen. Ben benieuwd. :D

Groetjes Marlies ;)

trienke

Hoi Bonnie

Ik hoop dat het volgende nest dan wel slaagd.

Groetjes Trienke

Dierenfreackske

Hoi Bonnie ...wat jammer van het Lutinotje....hopelijk gaat het wel goed met de andere eitjes en donsjes die geboren worden ! Sterkte met het verlies van het Lutinotje hoor ! Grtjs Ann

•=Bonnie=•

16 april 2008, 11:30:21 #414 Last Edit: 16 april 2008, 11:50:41 by -•=Bonnie=•-
Nog even en ik kan weer wat foto's van de jongen gaan maken... De oudste van Pim & Roos is namelijk pas 1 stip bont op 1 schouder te zien en verder helemaal niet :D

Van de jongste kan ik wel zien dat ze op de vlerken in elk geval wit zullen blijven maar verder is het nog net een dag of wat te vroeg.

De oudste witmasker van Quapo & Ino zou wel eens een pareltje kunnen worden bij de andere is nog te weinig te zien.

De oudste gele van Quapo & Ino wordt een bonte :D Dat is dan mijn eerste niet witmasker bonte. Als het goed is krijg ik er daar van het jaar nog meer van ;)

Tja en Kierewiet maakt het super, die is verschrikkelijk tam en zit nu op nog maar 2x pap per dag. Daar heb ik al wel foto's van en die zal ik vanavond of morgen even opgooien.

Citaat van: Anke op 15 april 2008, 18:08:00
Hoi Bonnie,
De eierstand stemt mij inderdaad blij :)
Exran en Extreme hebben erg goed hun best gedaan ;D
Net als Jelle en Beauty :)
En nu maar weer wachten....
Groetjes Anke

Ja spannend, hopelijk broeden ze goed, het zijn antuurlijk twee piepjonge koppels en bij Pim & Roos liggen al 5 eitjes van hun zelf dus veel ruimte iets om te leggen heb ik niet mocht het niet goed gaan. Bingo & Belle hebben ook een ei maar Bingo is een geelwang dus de kans zit er in dat ik voor hem back-up nodig ga hebben en mijn enige kans is dat Mork & Mindy dan nog deze week gaan beginnen. Maar die paren en paren en zitten heel de dag in het blok en verder niets.

Citaat van: Marlies op 15 april 2008, 23:23:59
Hoi Bonnie, ;D

Wel balen als je 2 jongen dood vind. Ook raar dat de pleegjongen het wel goed maken. Misschien net wat je zegt, dat de oudercombinatie niet goed is.

Als ze dan geen eigen eitjes meer mogen uitbroeden is het misschien wel een goed koppel om als pleegkoppel erbij te hebben.

De eierstand is ook weer goed opgelopen. Ben benieuwd. :D

Groetjes Marlies ;)

Ik zie het wel hoe het loopt :) De eierstand gaat inderdaad goed. Bauke en Suprise hebben maar liefst 7 eieren  :o

Dierenfreackske

Hoi  Bonnie ...wat leuk dat het goed gaat met de donsjes , en dat je vanavond of morgen foto's kan maken he !
Ik ben al benieuwd hoe ze er gaan uitzien hoor!  Grtjs Ann

*Yvon

Hoi hoi

Zeker balen van de dode donsjes.  :-\
Mogen ze het wel nog een keertje proberen?

Enne......... ik wacht ook zeker op de foto's.
Ben dan ook KEI-NIEUWSGIERIG !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mandy

Hoi Bonnie,

Nou wordt allemaal weer spannend dus met de eitjes en kleuren bij de jongen. :)
Ben wel benieuwd naar stipje en de rest. ;)
Jammer van de dode donsjes, hopelijk gaat het de volgende keer wel goed, en anders heb je er in ieder geval een goed pleegkoppel bij, al zat je daar niet op te wachten natuurlijk. Afwachten maar. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

•=Bonnie=•

Citaat van: Dierenfreackske op 16 april 2008, 11:40:24
Hoi  Bonnie ...wat leuk dat het goed gaat met de donsjes , en dat je vanavond of morgen foto's kan maken he !
Ik ben al benieuwd hoe ze er gaan uitzien hoor!  Grtjs Ann

Ik schreef niet dat ik vandaag of morgen foto's kon maken hoor, dat ik foto's heb van Kierewiet die ik vandaag of morgen zou uploaden...  ;)  Maar dat moet dus nog steeds en nu moet ik eigenlijk aan het werk.  ::)

Citaat van: *Yvon op 16 april 2008, 19:30:14
Hoi hoi

Zeker balen van de dode donsjes.  :-\
Mogen ze het wel nog een keertje proberen?

Enne......... ik wacht ook zeker op de foto's.
Ben dan ook KEI-NIEUWSGIERIG !!  ;D

Groetjes Yvon

Hey Yvon, ja ik laat ze nog wel een keertje proberen. Foto's duurt nog even hoor, misschien zondag, dan is er hopelijk bij de jongste van Pim & Roos en bij de jongste van Quapo & Ino ook wat te zien. Maar ik heb en fotoklus zaterdag waar heel veel werk in gaat zitten dus moet even kijken. Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke kleine camera met flits die je met 1 hand vast kunt houden en zonder lukt in het binnenhok amper.

Heb wel de telefoon maar dat stomme ding heeft zo'n ontspanvertrging en geeft zoveel onscherpe foto's dat ik er sjagerijnig van word :D Dt je tien foto's moet nemen voor 1 fatsoenlijke en da's dan 1 jong, na jong 2 zit dan je geheugen vol, grr.

Citaat van: Mandy op 17 april 2008, 06:43:31
Hoi Bonnie,

Nou wordt allemaal weer spannend dus met de eitjes en kleuren bij de jongen. :)
Ben wel benieuwd naar stipje en de rest. ;)
Jammer van de dode donsjes, hopelijk gaat het de volgende keer wel goed, en anders heb je er in ieder geval een goed pleegkoppel bij, al zat je daar niet op te wachten natuurlijk. Afwachten maar. ::)

Als ik een pleegkoppel wil had ik Schnippie en Mokka of Quapo en Ino wel aan kunnen houden inderdaad  ;)  Dit koppeltje was per ongeluk ontstaan uit vogels die 'over' waren en nog weg moesten. Dus toen had ik iets van ach laat ze maar doen en bedacht dat ik daar zelf wel een opaline-lutino split bronzefallow popje uit wou. Dus nu mogen ze het nog eens proberen, zie ik wel wat ze doen en bovendien zijn ze vrelijk makkelijk met nestcontrole..

•=Bonnie=•

Pf, hele dag lopen schilderen en nu ben ik echt zo helemaal brak... maar dat kwam ik niet vertellen natuurlijk.

Het tweede ei bij Bingo & Belle is er, waarschijnlijk gisteren al... maar tot mijn verbazing lag er een 7e ei bij Extran & Extreme!  :o

Ik heb het weggenomen en vervangen door een nepper. Hopelijk is het nu echt afgelopen.  :-\