-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Jeannine op  3 april 2008, 09:13:53
Hoi Bonnie,

Al aardig wat donsjes hier en de piepeitjes dus dadelijk nog meer donsjes  :D :D

Jammer dat Beauty de eitjes naar beneden laat vallen vanaf de zitstok :(
Hopelijk legt ze nu verder waar ze moet leggen ::)

Ja ik verwacht op korte termijn dus nog drie donsjes en dan over een week ongeveer weer om de dag eentje :)

Inderdaad balen van de eitjes van Beauty :( Maar ja, daar doe je helemaal niets aan, het komt vanzelf wel goed. Jonge koppels blijft altijd afwachten.

•=Bonnie=•

Kierewiet vandaag  :D

Kierewiet word nu, vanaf 3 weken, met de hand groot gebracht. Zijn ouders vonden hem niet genoeg als enigst kind. Kierewiet is een zuivere wildkleur pop of een wildkleur man split lutino en nog te reserveren.  :)

♪ Marlies

Het is weer een heel geregel daar bij jou. ::)

Heeft je man het valkenvirus ook al te pakken ? :P

Leuk dat er weer al zoveel donsjes in aantocht zijn. hier kan het ook elk moment gaan beginnen. :D

Groetjes Marlies ;)

*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Wat een enige foto's zeg.
Hij/zij heeft een lekker eigenwijs koppie  :D ;D

*Esther*

Hoi Bonnie,

Quapo en Ino zitten  hier alsof ze nooit zijn weg geweest ;D
Eerst op onderzoek uit, waarin Ino het voortouw nam. Nu zitten ze gezellig naast elkaar op de stok.

De andere valkjes reageerden niet eens op ze! Zelfs geen gekwetter over en weer. Apart he!

En Kierewiet is een schatje!!!! :D
Leuke naam!

groetjes Esther

Anke

Hoi Bonnie,
Er komen een hoop donsjes aan bij jou.
Hi hi Kierewiet ;D Het is echt een schatje
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Gisteren is Esther Quapo & Ino dus komen halen.
Met hun vertrek is er een buitenvlucht vrij gekomen. Hier heb ik de drie vrijgezelle dames in gedaan. Hierdoor hebben de  mannen, Bingo en Bauke ook ieder een vlucht voor zich samen met hun popjes.

Citaat van: Marlies op  3 april 2008, 16:58:09
Het is weer een heel geregel daar bij jou. ::)

Heeft je man het valkenvirus ook al te pakken ? :P

Leuk dat er weer al zoveel donsjes in aantocht zijn. hier kan het ook elk moment gaan beginnen. :D

Groetjes Marlies ;)

Hey Marlies :)

Valt mee toch dat geregel?  Mijn man het valkenvirus, haha nee hoor, dat gaat ook nooit gebeuren. Mutatiekweek vind ie helemaal niets aan, knutselen met genen noemt ie het LOL. Maar hij vind de vogels en alle beesten hier wel heel leuk hoor. Nu ga ik een paar dagen naar Finland en verzorgd hij Kierewiet en de anderen en dat doet ie graag, toen ik nog voor een baas werkte heeft hij ook wel eens een papjong mee naar zijn werk genomen omdat hij daar wel kon voeren en ik op mijn werk niet. En hij vind net als ik dat alles lekker de ruimte moet hebben. Dus mij hoor je niet klagen :)

Citaat van: Jeannine op  3 april 2008, 17:05:51
Hoi Bonnie,

Wat een enige foto's zeg.
Hij/zij heeft een lekker eigenwijs koppie  :D ;D

Ja lief is ie he :)

Citaat van: *Esther* op  3 april 2008, 17:17:55
Hoi Bonnie,

Quapo en Ino zitten  hier alsof ze nooit zijn weg geweest ;D
Eerst op onderzoek uit, waarin Ino het voortouw nam. Nu zitten ze gezellig naast elkaar op de stok.

De andere valkjes reageerden niet eens op ze! Zelfs geen gekwetter over en weer. Apart he!

En Kierewiet is een schatje!!!! :D
Leuke naam!

groetjes Esther

*grin* Zoals jij het schrijft is het net alsof ik ze eerst bij jou gehaald had haha :) Geweldig dat ze het zo goed doen, wat dat betreft zijn valkjes ook wel heerlijke beesten ook he, ze hebben een geweldig aanpassingsvermogen.

Citaat van: Anke op  3 april 2008, 20:52:02
Hoi Bonnie,
Er komen een hoop donsjes aan bij jou.
Hi hi Kierewiet ;D Het is echt een schatje
Groetjes Anke

Ja, er zijn er, en dan reken ik Kierewiet even niet mee want die heeft geen dons meer, nu 5 en 2 eitjes staan op uitkomen. Maar die ga ik pas maandag zien grr.

Rianne

Wat een lief valkje! :D Super dat je al 5 jongen hebt, ik hoop dat het hier ook een beetje wil vlotten :)

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op  4 april 2008, 10:39:53
Wat een lief valkje! :D Super dat je al 5 jongen hebt, ik hoop dat het hier ook een beetje wil vlotten :)

Thanks  ;D

Anke

Hoi Bonnie,
Je was gezakt naar pagina drie, het was even zoeken.
Ik hoop dat je het leuk hebt in Finland :)
En als je dan maandag de vogels gaat inspecteren dan zijn er vast weer een aantal donsjes bijgekomen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

8 april 2008, 13:49:17 #385 Last Edit: 8 april 2008, 13:56:14 by Bonnie

3 jongen. Twee witte en een geel donsje ze hebben nu nog 1 bevrucht eitje onder Robin & Robijn, daar is het gele donsje ook uit gekomen. De twee witte donsjes liggen bij Romeo & Julia :)

Alle eitjes waren uitgekomen, helaas zijn de jongste twee overleden, althans daar ga ik vanuit want ik vond er 1 dood (die lag bij Robin & Robijn) en de lutino die bij Romeo & Julia zelf lag was weg ???  Nu hebben ze nog en lutino en een geel donsje plus natuurlijk de twee witte donsjes van Quapo & Ino

Nadat ze de 1e twee eitjes op de grond had gelegd lagen er bij thuis komst ook twee in het blok.  :D

Kierewiet maakt het goed, hij of zij wordt super tam en is ondertussen gereserveerd  :)

3 eitjes  :D

5 nieuwe eitjes + twee jongen onder Robin & Robijn en nog een bevrucht ei.

3 pleegkuikens, 2 bonte witmaskers van Pim & Roos + 1 geel donsje van Quapo & Ino. Er ligt hier van beide koppels nog 1 ei

3 eitjes :D

Citaat van: Anke op  6 april 2008, 10:19:43
Hoi Bonnie,
Je was gezakt naar pagina drie, het was even zoeken.
Ik hoop dat je het leuk hebt in Finland :)
En als je dan maandag de vogels gaat inspecteren dan zijn er vast weer een aantal donsjes bijgekomen :)
Hoi Anke,

Finland was geweldig!  :D

Groetjes Anke

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Jammer van je lutino en het andere donsje.
Dat blijven de vervelende kanten van het kweken. :-\

Extran laat er ook geen gras over groeien. Ik ben wel heel benieuwd naar zijn jongen. :P

Nu maar hopen dat Surprise voor een hele leuke surprise gaat zorgen. Ben heeeel benieuwd. ::)

Robin en Robijn zijn dus aan het oefenen. :D
Is makkelijk voor ze als ze straks weer aan de gang gaan, dan hebben ze in elk geval al ervaring.

Groetjes Marlies ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: Marlies op  8 april 2008, 15:18:16
Hoi Bonnie, ;D

Jammer van je lutino en het andere donsje.
Dat blijven de vervelende kanten van het kweken. :-\

Extran laat er ook geen gras over groeien. Ik ben wel heel benieuwd naar zijn jongen. :P

Nu maar hopen dat Surprise voor een hele leuke surprise gaat zorgen. Ben heeeel benieuwd. ::)

Robin en Robijn zijn dus aan het oefenen. :D
Is makkelijk voor ze als ze straks weer aan de gang gaan, dan hebben ze in elk geval al ervaring.

Groetjes Marlies ;)

Hi Marlies,

Ja da's inderdaad jammer, dit is eigenlijk de allereerste keer dat ik een dood jong aan trof bij mijn valkjes. Wat ik vreemder vind is dat er 1 verdwenen is, maar goed die kan ook onder het zaagzel liggen, ik kan er niet goed bij daar omdat er 4 van die ukken liggen en beide ouders er op zitten. Kan ze er moeilijk allemaal uit halen om door het zaagsel te wroeten, althans, dat ga ik niet doen. Ongedierte heb ik niet, dat kan niet in ons binnenhok.

Ik ben ook erg benieuwd naar de jongen van Extran & Extreme en naar die van Bauke & Suprise. Robin is inderdaad lekker aan het oefenen, Robijn is natuurlijk al een bedreven mams. Zou me verbazen als ze na het samen groot brengen van een nest niet eerst paren voordat ze weer begint. Maar goed, Robijn is een maf beest dus dat blijft even afwachten :)

Anke

Hoi Bonnie,
Fijn dat het leuk was in Finland :)
Het gaat goed bij jou met donsjes en eitjes ;D
Groetjes Anke

•=Bonnie=•

8 april 2008, 21:29:14 #389 Last Edit: 8 april 2008, 22:45:16 by Bonnie
Citaat van: Anke op  8 april 2008, 19:05:54
Hoi Bonnie,
Fijn dat het leuk was in Finland :)
Het gaat goed bij jou met donsjes en eitjes ;D
Groetjes Anke

Hoi Anke, :)

Ja... vooral nu Beauty de eitjes in het blok heeft gestopt en Extran en Extreme ook eitjes hebben waarvan de eerste in elk geval bevrucht is, de andere twee kan ik nog niet zien :D  Dus nu maar duimen voor een prachtig geelwang meisje   ;D