-•=De Grijze Parel 2008=•- ...07-01-2008 R.I.P Bonito...

Gestart door •=Bonnie=•, 19 november 2007, 15:08:29

« vorige - volgende »

Saar

•=Bonnie=•

9 maart 2008, 17:05:35 #211 Last Edit: 9 maart 2008, 17:40:57 by Bonnie
Citaat van: *Anke* op  9 maart 2008, 16:56:28
Hoi Bonnie,
Gefeliciteerd met het eerste donsje!!! ;D
Helaas niet de mutatie waarop je hoopte, maar die gaat vast nog wel komen :)

Hebben de mannen hun reis goed doorstaan?
Groetjes Anke

Hey Anke :)

Ja jammer genoeg geen lutino maar die kans was best klein met maar twee eitjes waarvan maar een bevrucht. Het jong ziet er in elk geval super sterk uit, en nu kan ik mooi zien hoe ze er voor zorgen. Ik had gehoopt dat het een drie dagen later zou komen, dan ben ik namelijk jarig :)

Met de nieuwe mannen gaat het goed, ik kan ze zien vanuit het raam en ze hebben al gegeten en gepoetst enne... terwijl ik dit schrijf gaat de bleekmasker zitten fluiten. Dat ziet er super uit, maar goed, Marlies is dan ook een vertrouwd adresje, je moet een stukje rijden maar dan heb je ook wat :)

•=Bonnie=•

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je eerste donsje van dit jaar !!  ;D
Ongeacht de mutatie is het al heel leuk dat je al een donsje hebt.  :D

En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten !!
Idd soms moet je gewoon ietsie verder rijden voor iets vetrouwds en moois .  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Bonnie

Gefeliciteerd met het eerste donsje!!!

Mara

♪ Marlies

Hoi Bonnie, ;D

Ik ga bijna blozen van je complimentje. :P

Gefeliciteerd met je eerste donsje van 2008, leuke verrassing om zo thuis te komen. :D

Ik had ook een verrassing. :D

Groetjes Marlies ;)

*~Jeanine~*

Hoi Bonnie,

Gefeliciteerd met je donsje.

Kijk uit naar foto's  ;D
Hint hint ;)

trienke

Hoi Bonnie

Gefeliciteerd met je eerste donsje en dat er nog velen mogen volgens ;D

Groetjes Trienke

•=Bonnie=•

Citaat van: *Yvon op  9 maart 2008, 18:00:46Gefeliciteerd met je eerste donsje van dit jaar !!  ;D
Ongeacht de mutatie is het al heel leuk dat je al een donsje hebt.  :D

En natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten !!
Idd soms moet je gewoon ietsie verder rijden voor iets vertrouwds en moois .  ;)

Hoi Yvon :)

Vind ik ook hoor, het eerste donsje van het jaar is altijd leuk, en ik weet gewoon dat ik met dit koppel wildkleuren kan krijgen. Ik verwacht een boel wildkleurtjes de eerste ronde en die ga ik allemaal tam maken tenzij iemand dat juist niet wil.

Citaat van: Mara op  9 maart 2008, 18:07:31
Gefeliciteerd met het eerste donsje!!!

Hoi Mara :)

Dank je wel :)

Citaat van: Marlies op  9 maart 2008, 18:30:29
Ik ga bijna blozen van je complimentje. :P

Gefeliciteerd met je eerste donsje van 2008, leuke verrassing om zo thuis te komen. :D

Ik had ook een verrassing. :D

Hoi Marlies :)

Haha, dat staat je vast goed  ;D  Hihi, je verassing heb ik inmiddels gelezen en ik had het lekker al geraden :)

Citaat van: Jeannine op  9 maart 2008, 19:04:40

Gefeliciteerd met je donsje.

Kijk uit naar foto's  ;D
Hint hint ;)

Hoi Jeannine :),

Bedankt, ik vrees dat ik je wat betreft de foto's voorlopig teleur moet stellen, ik maak eigenlijk zelden foto's van die hele kleintjes. Deze ouders blijven niet zitten maar gaan het blok uit als ik het open doe. Het kleintje is maar alleen en koelt dan snel af. Daarnaast loop je met maar één jong het risico dat de ouders de interesse verliezen en opnieuw willen gaan beginnen. Ik ga in dit geval de eerste dagen dan ook helemaal niet meer kijken he graag ik dat ook zou doen maar luister wel regelmatig of het gevoerd wordt.

Citaat van: trienke op  9 maart 2008, 20:13:16
Gefeliciteerd met je eerste donsje en dat er nog velen mogen volgens ;D

Hoi Trienke :)

Dank je wel :)

Rianne

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 10 maart 2008, 09:43:32
Wat leuk! :D Gefeliciteerd!

Hoi Rianne,

Dank je :) Ik ben er ook hartstikke blij mee. En wie weet, er worden zo vreselijk veel reversed crossovers geboren... komen er toch nog ele wangen door  ;)  (daar ga ik niet van uit hoor)

•=Bonnie=•

Er is weer een koppel bij... Clyde heeft één van de opaline bronzefallow split bonte poppen gekozen. Ik ga ze maar omdopen in Romeo & Julia. Clyde hete vroeger al Romeo ;)

Moeder: opaline bronzefallow / bont
Vader: wildkleur / opaline-lutino

man afkomst:
opaline / bronzefallow / lutino / kans split bont
wildkleur / bronzefallow / opaline / kans split bont

pop afkomst:
opaline-lutino / bronzefallow / kans split bont
wildkleur / bronzefallow / kans split bont

Er leuke splits vind ik persoonlijk, kan je lutino bronzefallow gaan kweken. De bronzefallow is prachtig, net zo groot als Clyde zelf en zonder kale plek op haar kop.

Dit koppeltje mag hier een ronde doen en daarna mogen ze saampjes weg.

Met de nieuwe mannen gaat het goed, zo goed zelfs dat ik heb besloten de poppen er vast bij te zetten. Uiteraard in quarantaine ten opzichte van de anderen.

Robijn zit bij de bleekmasker en als dat klikt krijgt hij de naam Robin.  ;)

Moeder: cinnamon-opaline witmasker bont
Vader: wildkleur bleekmasker ef / witmasker / lutino / opaline / kans bont

Man afkomst:
Bleekmasker ef / witmasker / bont / lutino / cinnamon-opaline
Opaline bleekmasker ef / witmasker / bont / cinnamon
Witmasker / bont / lutino / cinnamon-opaline
Opaline witmasker / bont / cinnamon

Pop afkomst:
Lutino bleekmasker ef / witmasker / bont
Opaline bleekmasker ef / witmasker / bont
Lutino witmasker / bont = albino
Opaline witmasker / bont

Als Robin split bont blijkt kunnen bovenstaande mutaties er ook in bont uit komen. Uiteraard zijn de bonten dan niet split bont *grin* Alleen bij de opaline vogels kan ik niet meteen zien wat mannen en poppen zijn maar ik weet zo wel waar de split lutino bij de mannen blijft  ;D

Extreme zit bij de cinnamon-opaline bonte man split geelwang, als dat klikt gaat hij Extran heten.  :P

Moeder: witmasker bont
Vader: cinnamon-opaline bont / geelwang

Man afkomst:
Bont / cinamon-opaline-geelwang/ witmasker
Bont / cinamon-opaline / witmasker

Pop Afkomst:
Cinnamon-opaline-geelwang bont / witmasker
Cinnamon-opaline bont / witmasker

Net als bij mijn koppel Jelle & Beauty heb ik erg hoge verwachtingen van de bont verdeling van dit koppel. Ook hier kan ik niet zien waar de split geelwang bij de mannen blijft maar dat maakt me niet uit.

Als het niet klikt kan ik ze ook andersom proberen te koppelen maar dit vind ik het mooist dus ik probeer het eerst zo. Robijn valt op wildkleuren dus ik heb goed hoop. En toen ik net keek... zaten ze tegen elkaar aan te slapen!  :D

Rianne

Citaat van: Bonnie op 10 maart 2008, 10:28:08
Citaat van: Rianne op 10 maart 2008, 09:43:32
Wat leuk! :D Gefeliciteerd!

Hoi Rianne,

Dank je :) Ik ben er ook hartstikke blij mee. En wie weet, er worden zo vreselijk veel reversed crossovers geboren... komen er toch nog ele wangen door ;) (daar ga ik niet van uit hoor)

Inderdaad, het is hardstikke 'in' tegenwoordig ;D Maar schopt wel je hele berekeningen door elkaar want je gaat toch zitten puzzelen ;)

•=Bonnie=•

Normaal gesproken krijgen de valken hier pas een blok op 21 maart, de 1e dag van de lente.

Maar nu had ik vorige week wat blokken opgehangen om uit te vinden of Extreme nu wel of niet een pop was, wat erg goed werkte want ik was er binnen 10 minuten achter...

Die blokken hebben er toen de hele dag nog gehangen voor ik ze weg haalde en blijkbaar heeft dat een en ander aan het werk gezet  ::) Zaterdag zaten zowel Roos als Ino met een eierkont. Ik heb ze gisteren maar een blok gegeven en net was ik even kijken. Bij beide ligt een ei!  :o

Dus... het is nu officieel ook buiten begonnen. Net heb ik de rest van de blokken ook maar opgehangen.

Pim & Roos zitten buiten met in het binnenhok Baukje, Bauke & Suprise.
Ik ben niet bang dat Baukje al gaat beginnen want ze kan Bauke niet uit staan. Zij blijft dit jaar waarschijnlijk vrijgezel.

Quapo & Ino zitten ook buiten met in het binnenhok Jelle & Beauty.

Bingo, Yellow, Belle en de bronzefallow pop zonder naam zitten buiten, Bingo mag dus kiezen uit drie poppen... In het binnenhok zitten Romeo & Julia (= Clyde met zijn bronzefallow pop)

Bij ons binnen zitten Mork & Mindy met hun jong

Buiten onder de houtopslag zitten Robin & Robijn en Extran & Extreme. Zij krijgen voorlopig nog geen blok want dan riskeer ik onbevruchte eitjes  aangezien het nog geen koppels zijn.

Rianne

Het is me toch een georganiseerde toestand bij jou ;D Zal voor je duimen dat de eitjes bevrucht zijn van Roos en Ino :)