Dagboek van Arti, Luna, Krya en Pareltje (nieuwe fotos)

Gestart door natacha, 13 november 2007, 10:43:18

« vorige - volgende »

natacha

Hallo Miranda en Corine,
Ik hoop dat het de pupertijd is, maar als  het zo blijft ga ik hem laten kortwieken, ik heb geen keus. Ik ga nog even proberen.

Hallo Ann,
Ik kon echt niet wachten het was al middernacht en ik moet dan om 6 uur terug op om te werken. Ik was er achter beginnen te vangen rond 22.30 uur. Geloof me, ik vond het zelf ook heel erg dat ik de handdoek had moeten gebruiken. Luna, gaat heel braaf in de kooi, heb ik helemaal geen problemen mee. Trosgierst is hier niet echt een hulp, Arti eet het niet zo graag.

Hallo Yvette,
Ik heb eigelijk nooit mijn valkjes willen laten kortwieken, maar ik vrees dat het wel zal moeten :(
Het is dit of Arti gewoon niet meer uit de kooi halen.

Groetjes
Natacha

Yvette

Allereerste keer dat je valkje laat kortwieken is ook heel erg en dat vond ik ook met mijn eerste papegaai ook zo moest ik even slikken en ook gedacht en nu kan ik niet meer terugdraaien maar nu ben ik zo ontzettend gewend geraakt

Maar ik zou als je dat laat doen wel bij een goeie vogelarts laten doen die heel vakkundig met kortwieken is

En je kan dit ook tijdelijk doen als je Arti laat kortwieken totdat alle afgeknipte veren weer aangegroeid is

Dierenfreackske

Hoi Natascha ...natuurlijk kan, je zo lang niet wachten he !
Het is ook wel jammer zo he ! Misschien kan je hem inderdaad laten kortwieken he ! Dan kan je hem toch beter trainen he ! Grtjs Ann

Yvette

En hoe is Arti nu eigenlijk misschien ligt daar ook de kern van jullie probleempje?

natacha

Hallo Yvette,

Wat bedoel je eigenlijk met hoe is Arti nu?? Hij is echt aan het puberen ofzo, hij laat zich niet meer kroelen maar komt wel bij ons zitten. Hij hapt ook naar de vingers als ik hem wil kroelen. Ik weet niet maar ben bang dat hij echt een wilde valk aan het worden is.

Hallo Ann,

Ik ben bang dat ik Arti ga moeten kort wieken. Ga het nog even afwachten maar als het moet, tja dan moet het.

Ik heb gehoord, ook maar van horen zeggen, dat eivoer een valk ook kan oppeppen. Klopt dit? Want ik geef Arti en Luna 2 keer per week eivoer.

Groetjes
Natacha

Dierenfreackske

Hoi Natascha ...ik zou Arti toch wel kortwieken ...dat kan toch geen kwaad ?
En het ook goed voor allemaal en ook krijg je hem veel tammer denk ik ! Grtjs Ann

natacha

Hallo Ann,

Ja, ik weet het, ik ga eens een afspraak maken bij de dierenarts donderdag. Ik vind het alleen zo zalig als ze zo rond vliegen :)

Groetjes
Natacha

Mico

Hallo Natacha,

Wij hopen dat Arti vlug weer gaat veranderen voor jullie...maar dat weet je niet van te voren de een doet er langer over dan de ander  ;)
Wij hebben de valkjes ook gekortwiekt en ze hebben er geen last van ..het is wel wat je zegt tis mooi om te zien dat ze rondvliegen maar hier zijn het niet gewend toen wij ze bij de kweker haalde waren ze al gekortwiekt en ik moet zeggen ik vind dat geen probleem.. en nu kortwiek ik ze zelf de kweekster heeft het voor gedaan en ik doe het nu zelf  :).
En de babyvalkjes die gaan we dus zelf houden daar ga ik het ook bij doen als ze zover zijn

En je vraag wat betreft eivoer ? mij lijkt dat echt niet teveel wat ze bij jullie krijgen dat doen wij hier ook en zelfs 3 keer in de week en nu hebben ze het dagelijks van wege de donsjes dus ze smullen er smakelijk van en merken echt geen verschil...Succes met alles en we hopen gauw genoeg te lezen dat Arti weer lief is tegen jullie  ;D ;)

Groetjes,
Miranda en Corine

Romy

Hoi Natacha

Wat vervelend zeg dat Arti zo aan het puberen is  :-\ Ik denk ook dat het een (tijdelijke) oplossing kan zijn om Arti te kortwieken. Hopelijk is hij dan uit de pubertijd als z'n veren terug aangroeien.
Waarschijnlijk zal je er dan geen 'last' meer mee hebben om hem in zijn kooi te krijgen.

Ik denk dat het ook goed is om kort op de bal te spelen (zoals jullie nu doen), zodat Luna het gedrag niet gaat overnemen.

Groetjes
Romy

Kimm

hoi natacha,

wat vervelend voor je dat arti zo doet. kan mij voorstellen dat je dit niet leuk vind :-\
happy is op ook aan het puberen maar dan op een andere manier, maar ik kan hem wel in de kooi krijgen. wat kunnen ze eigenwijs zijn he? ik wens je veel succes met het leren, en ik hoop ook voor jou dat het goedkomt.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Natascha ...ik weet dat het vervelend is voor je maar de kans is groot dat ie daarna toch gewilliger in zijn kooi gaat en gewoon op je vinger komt zitten en daarna kan hij wel weer vliegen toch ? Dan kan je nog altijd weer beslissen he wat je daarna doet ! Misschien is hij dan wel heel aanhankelijk geworden ook ! Grtjs Ann

natacha

Hallo iedereen,

Bedankt voor de vele tips. Gisteren ging Arti weer braaf de kooi in. Maar ik vermoed dat het maar tijdelijk is dat hij braaf is  ;D
Wat mij wel opvalt is dat arti en Luna jaloers zijn als de ander bij mij zitten, dan komt de ander hem erafjagen. Ik ga ze vanaf nu dus even appart uit de kooi halen.

Groetjes
Natacha

*~Jeanine~*

Hoi Natacha,

Jammer die jaloezie he?
Hier is het helaas ook aan de gang.
Tonen Arti en Luna dan helemaal geen intresse in elkaar?
Hoop dat Arti toch wel braaf blijft.

Veel succes.

Yvette

Het is voor jou heel erg vervelend het gedrag van Arti

Sharon

Hoi Natacha

wat ontzettend vervelend dat je nu een puberende Arti hebt zeg. Ik kan me voorstellen dat je daar echt ongelooflijk van baalt en dat je het echt niet meer leuk vindt zo. Hopelijk trekt hij weer helemaal bij en gaat hij weer goed luisteren. Bij Angel is het gelukkig nooit zo erg geweest dat ze niet meer wou luisteren.

Gelukkig maar dat Luna zich nog wel goed gedraagt. Hopelijk blijft dat zo.

En kortwieken zou wel eens kunnen helpen ja. Zorg er wel voor dat hij wel nog gewoon kan fladderen, dus niet te kort laten wieken.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1