Dagboek van Arti, Luna, Krya en Pareltje (nieuwe fotos)

Gestart door natacha, 13 november 2007, 10:43:18

« vorige - volgende »

Anja

Het is wat met die puberende valkje hè. Ik hoop dat hij braaf blijft en idd je zou eens kunnen kortwieken zoals andere ook al aangeven.

Groetjes Anja

natacha

Hallo iedereen,

Goed nieuws, ook vandaag is Arti braaf weer in de kooi gegaan. Het is toch altijd spannend als ik richting kooi ga. Maar nu al 2 dagen is het goed gegaan.

Hallo Sharon,
Wat ben ik blij dat je weer terug bent om mij met raad en daad bij te staan :)

Hallo Jeanine,
Nee, het is niet echt een koppeltje, hoewel ze snachts altijd dicht bij elkaar zitten. Ze vechten niet echt, maar pikken soms naar elkaar.

Hallo Yvette,
Het is inderdaad vervelend maar het zal wel goed komen hoop ik.

Hallo Anja,
Ik hoop dat het enkel de puberteit is, hoelang duurt die trouwens bij valkjes ?

Groetjes
Natacha
Arti en Luna

Sharon

Hoi Natacha

;D ;D
Ik ben precies heel erg gemist hier op het forum  :P

Ik ben heel erg blij om te horen dat Arti nu al twee dagen goed gedraag vertoont. Hopelijk blijft het nu zo ook. Het is echt niet fijn om zo'n eigenwijze valk in huis te hebben  ;D

Heb je trouwens al eens wc-training overwogen met Arti?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*~Jeanine~*

Hoi Natacha,

Fijn dat Arti zich zo goed gedraagd.
Misschien was het gewoon even testen hoe ver hij kon gaan.
Hopelijk blijft hij zo braaf als hij de laatste 2 dagen is geweest.
Luna is zeker nog haar lieve zelf?
Het zijn in ieder geval 2 schoonheden.
Weet je trouwens of het een mannetje en poppetje is of niet?

natacha

Hallo Sharon,
Tuurlijk ben je erg gemist hier op het forum.  ;D
Wat die toilettraining betreft, Arti is tam, hij zit de hele tijd bij mij. Probleem is gewoon dat hij gaat vliegen zodra ik naar de kooi loop.

Hallo Jeanine,
Luna, is inderdaad haar lieve zelf, het is een hele rustige valkje. Echt heel braaf en stil
Aan het gedrag te oordelen is Arti een mannetje en Luna een vrouwtje.

Groetjes
Natacha
Arti en Luna

Dierenfreackske

Hoi Natascha ...Arti een man ....dat beloofd he !
Grtjs Ann

natacha

Hallo Ann,

Ja, inderdaad, een man met veel noten op zijne zang  ;D
Gisteren is hij weer braaf de kooi in gegaan, maar eergisteren was het weer een heel geloops, heb hem toen toch op de trap met mijn handen kunnen nemen.

groetjes
Natacha

natacha

Hallo iedereen,

Gisteren heeft mijn vriendin toen ze aan het wandelen was met onze hond een valkje gevonden. Natuurlijk heeft ze het beestje meegenomen en hebben we ook meteen navraag gedaan bij de dierenarts voor een vermist valkje, ze wisten van niets. Hier in België hebben we geen instantie om vermiste valkjes op te geven  :-[
Ik moet zeggen, het is echt een prachtige valk, en als we de eigenaar niet vinden gaan we haar zeker houden.
We hebben haar de naam Krya gegeven.

Groetjes
Natacha
Arti, Luna
en Krya

Sally

hallo Natacha,
Nu afwachten of iemand reageert of niet he.
En was het dan een tamme valk? Of gekortwiekt ofzo? Kon ze hem/haar direkt opnemen?
Dit valkje mag blij zijn at iemand hem/haar gevonden heeft, voor hetzelfste geld liep het helemaal anders af.
Welke mutatie is het?
Kyra is een leuke naam.

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Natacha

jeej... dat maak je ook niet vaak mee zeg, een valkje vinden. Gelukkig maar dat je vriendin hem gevonden heeft en hem heeft meegenomen naar huis. Nou heeft het valkje tenminste weer een kans op leven. Ik vind het echt super dat jullie dit hebben gedaan.

Zorgen jullie er wel voor dat Kyra (een prachtige naam trouwens) niet in aanmerking komt met je andere valkjes? Je weet nooit wat ze eventueel bij zich kan dragen...

Ook in ben ook zeer benieuwd hoe het valkje eruit ziet, en of het een tam valkje is.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

natacha

Hallo Sally

Ik heb geen idee welke mutatie het is ken er ook niets van. De valk is niet kortgewiek en niet echt tam. Ze kwam aangevlogen en werd wel kwaad toen ze hem nam om mee te nemen. Ik ga ze wel proberen tam te maken. Maar nu laat ik ze eerst even met rust. Ze heeft al veel stress meegemaakt de laatste dagen.
de valk lijkt op Arti alleen iets dikker, dus kan nog niet lang weggevlogen zijn.

Hallo Sharon,

Tuurlijk zit de valk niet bij Arti en Luna, eerst even in een kooi die ik bij iemand geleend heb, die heeft die zelf pas binnen 2 weken nodig. Ik ga als ik na 2 weken niets van de eigenaar gehoord heb nog een kooi bijkopen om Krya, niet Kyra, in op te vangen.

Stiekem hoop ik dat we de eigenaar niet vinden. De dierenartsen van omstreek hebben geen melding gehad,  ik besef ook dat de kans groot is dat ze me op een gegeven moment toch gaan bellen omdat de eigenaar erachter zoekt.

Groetjes
Natacha
Luna, Arti en Krya

Dierenfreackske

Hoi Natascha ....wat  ? Heeft je vriendin een valkje gevonden ? Wat goed dat je de eigenaar op probeert te sporen maar hier in Belgie zal
je er niet moeten in verschieten als ie gewoon ergen neergezet is of ergens losgelaten is door iemand die hem beu was  ? Het kan natuurlijk dat het gewoon ergens ontsnapt is natuurlijk ook maar ik ben echt blij dat een vriendin van je
het gevonden heeft en heeft mee kunnen nemen zeg ! Wat zal dat arme valkje in de war zijn he ! Hopelijk kan je het valkje tam maken en wie weet worden het nog een koppel met een van je valkjes ! Laat hem maar gerust even bekomen dat arme valkje ! Het zal heel erg kou gehad hebben met zo'n weer ! Oef zeg ....gelukkig is het terug in goede handen he ! Grtjs Ann

Peggy

Hoi Natacha,
Hé wat leuk dat jullie een valkje hebben gevonden. en jullie noemen hem Krya ?  mooie aparte naam hoor.  Wel heel fijn natuurlijk dat jullie dit valkje gevonden en opgevangen hebben...wie weet wat er anders met dit valkje gebeurd was...

enne...succes met puber Arti  ;)

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

natacha

Hallo iedereen,

Hier alleen maar goed nieuws, wel ik heb het baasje van Krya nog steeds niet gevonden en daar ben ik natuurlijk stiekem heel blij om  ;D Krya is vandaag zelfs al uit de kooi geweest en dit ging heel goed. Ze heeft geen schrik en zit de hele tijd op de schouder, ze stapt wel niet op de vinger en heeft schrik van de handen. Ze eet heel goed en is speels.

Met Arti gaat het ook verdacht goed, hij is nog steeds de echte macho, maar laat zich weer rustig naar de kooi brengen, tot grote opluchting van ons 2.

Luna is nog steeds haar eigen zelve, superlief en zacht dus. Het is een zalige valk.

groetjes
Natacha
ARti, Luna en Krya

Hallo Ann,
ja, wij zijn heel blij dat we het valkje hebben gevonden en dat ik haar een goede thuis heb kunnen bieden. Ik hoop echt dat ze bij ons kan blijven. Ze ziet me er wel gezond uit, maar natuurlijk laat ik hem nu even appart, je weet maar nooit hee.

Hallo Peggy,

Bedankt voor het compliment, Krya is inderdaad een rare naam, mijn vriendin heeft die bedacht omdat zij nogal spiritueel is en aan Krya yoga doet  ;D  Nu ben ik wel gewend aan de naam.
Ik ben echt blij met het valkje en vind het dus ook niet erg om haar op te vangen.

Groetjes

Sharon

Hoi Natacha

ik ben blij om te horen dat het zo goed gaat!
Wel heel erg jammer voor het baasje van Kyra dat die haar nu kwijt is, maar Kyra heeft nu weer een goed huisje.
Wat fijn dat ze toch goed eet en speels is en lekker op jullie schouder blijft zitten. Wie weet is ze over een tijdje ook minder bang van jullie handen.

Ook heel erg goed om te horen dat Arti zich weer beter gedraagd, gelukkig maar.
En Luna... tja... met haar heb je nooit problemen  ;D

Liefs
Sharon
Hun dagboekje