Dagboek van Arti, Luna, Krya en Pareltje (nieuwe fotos)

Gestart door natacha, 13 november 2007, 10:43:18

« vorige - volgende »

natacha

hallo iedereen,

Ik heb lang getwijfeld of ik wel een dagboek zou beginnen, maar bij het lezen van de andere dagboeken kan ik er niet aan weerstaan om toch ook  voor mijn 2 schatjes een dagboek te maken.

Wel waar moet ik beginnen.
Ik woon samen met mijn vriendin Ilse en onze hond Zobi in een duplex appartement.
Ik heb ons eerste valkje gekocht op 1 oktober, Arti.
Op dat moment wist ik niets af van valkjes, had een veel te kleine kooi en wist niet waar ik aan begon.
Ik wou al langer een vogel en omdat ik me eerder slecht voelde die dag besloot ik dat ik dan maar ging kijken voor een valkje, ik weet het, heel naïef eigelijk, een valk kopen als troost.

Op internet zag ik een verkoper die hier niet ver vanaf woonde en diezelfde dag nog ben ik Arti gaan halen. Ik kreeg Kaytee mee want arti moest nog 3 maal per dag eten met de spuit. Ik impulsief dat ik ben vond dit eerder fijn dan gevaarlijk.
Dus als leek moest ik handopfok gaan doen bij een schat van een valk. Nadat ik deze site bekeken had, had ik natuurlijk spijt van mijn beslissing. En nu nog, ik zou het nooit meer doen.
Ik heb echt schrik gehad dat er iets mis zou gaan met hem. Ik woog hem 3 keer per dag en was in paniek als hij ook maar 2 gram was afgevallen.
Gelukkig is het met Arti goed gekomen en is het nu een vrolijke valk .
Hij komt vaak uit zijn kooi en is gek van kroelen.  We zijn  allebei echt weg van Arti. Omdat ik hier ergens gelezen heb dat valkjes liever niet alleen zitten en ook omdat we er verslaafd aan zijn geraakt hebben we nog een 2de valk bijgekocht.
Luna, dit keer wachten we wel totdat luna zelfstandig is, gelukkig duurt het niet meer te lang, nog maar 2 weken. We kunnen hier niet wachten op haar thuiskomst.

Groetjes
Natacha en Arti

*Manon*

Hoi Natacha en Arti,

Wat leuk dat je een dagboek bent begonnen... ja leuk is het hé om al die dagboekjes te lezen... ben er ook aardig verslaafd aan moet ik zeggen en soms ten koste van mijn andere werkzaamheden :-[.
Wat is Arti een leuk valkje zeg!
Het is misschien een hele klus geweest om Arti zo op te voeden, maar je hebt er nu wel eer van lijkt me en een goede band met hem... maar neem mijn petje voor je af hoor dat je zo in het diepe bent gesprongen!

En nu komt Luna erbij, mooie namen heb je voor je valkjes ;D
Welke mutatie heeft Luna, zelfde als Arti?
Ik ben benieuwd wat Arti van zijn nieuwe vriendje / vriendinnetje gaat vinden, maar dat zal snel wennen!

Ik ga je dagboekje zeker volgen.. leuk hoor en succes met het wachten op Luna... ik ben ook aan het wachten op Ruffle, maar die komt a.s. donderdag... ;)

Groetjes Manon

natacha

Om eerlijk te zijn, ik weet niet juist welke mutatie Arti is, ik denk een wildkleur, ik weet ook niet of het een pop of een man is. Kan iemand dit zien aan de hand van de fotos.
Luna is een lutino.

Groetjes

Hier nog een foto van luna

*Manon*

Hoi Natacha,
Ik heb zelf ook niet zo heel veel verstand van mutaties... vind het zo ingewikkeld, maar het eerste wat mij opviel toen ik Arti zag was dat ik dacht dat het mijn Boyke had kunnen zijn, kijk maar eens in mijn dagboekje, daar staan de foto's van Boyke en Boyke is een bonte man!
En als ik het goed heb dan kun je pas na de rui zien of Arti een man is of een pop... maar waarom ik dan nu al weet dat Boyke een man is... is me dan ook een raadsel... ingewikkeld hé ??? ??? :-\

Arti is erg mooi hoor en Luna is ook schitterend! ;D

Groetjes Manon

Valerie

Hoi Natacha,

Ook maar even in jou boekie snuffelen. Wel heb ik maar heel weinig bij te lezen.  ;D
Wat is Arti mooi en Luna prachtig!! Prachtige naam, trouwens. Ik heb ook een popje dat Luna heet.  ;D
Ziet Arti er nog steeds zo uit als op de foto? Weinig geel op het koppie? En heeft ie nog geel onder in de staartveren (gestreept partroon)? Zoja, dan is het een pop. (tenminste als het zo blijft, want ik lees dat je Arti van 1 oktober hebt en hij nog met pap gevoerd moest worden).

natacha

Hallo Valerie en Manon,

Dank je voor de complimenten, ik vind Arti en Luna ook hele mooie valkjes.
Die fotos wat ik erbij gedaan heb, heb ik vandaag nog getrokken. Arti moet nu ongeveer 3 maanden oud zijn. Ik moet wel zeggen Arti maakt zeker niet veel lawaai, enkel als ik de kamer uitga dan roept hij mij. Voor de rest zit hij veel op de stok en bekijkt hij alles. Als hij uit de kooi is vliegt hij rond maar land hij altijd terug bij mij of mijn vriendin op het hoofd of schouder. Ik zou hem niet meer kunnen missen.

Groetjes
Natacha

*Manon*

Dus als ik het goed begrijp, dan zit het verschil van een bonte man en vrouw in het gele koppie en het patroon op de staartveren... Inderdaad verschilt het patroon van jouw Arti met mijn Boyke, want Boyke heeft vlekjes (pareltjes) op zijn staartveren...
Ik vind het maar ingewikkeld hoor ???

Groetjes Manon

Valerie

Hoi Manon,

Bij bont kan je het geslacht niet aan het uiterlijk zien (wat ik ook jammer vind). Daar moet je op het gedrag afgaan. ;)
Kijk maar eens links hier op de site bij mutaties. ;)

*Manon*

Hoi Valerie,

Snap er effe niks meer van ???
Boyke is wel een man en die is ook nog maar iets van 7-8 weken oud... Kun je dat dan nu al zien eigenlijk?

Groetjes Manon

Valerie

Hoi Manon,

Nee, dat kun je zo vroeg nog niet zien. Ik bedoelde eigenlijk dat je bij bont nooit aan het uiterlijk het geslacht kan zien. Dat merk je dan aan het gedrag. ;)

Mara

Hoi Natacha

Wat leuk dat je een boekje bent begonnen over je valkje(s). Ik zal proberen om je te gaan volgen.

Mara

Yvette

En ik vind het heel erg fijn dat je dagboekje over Arti bent begonnen en ik zal proberen je blijven te volgen en het is ook heel erg leuk om te doen

En ik ben benieuwd naar vele foto's van Arti en later ook van Luna

Anja

Hoi Natacha,

Wat een knapperd is Arti zeg. Hij/zij is volgens mij een wildkleur. Hij lijkt me iets van split bont als ik zo de witte vlekjes in de nek zie. Als het koppie geler gaat kleuren dan is het een man. Je gaat dit ook merken aan het gedrag. Roffelen op dingen, met de vleugels wijd gaan lopen, fluiten.
Dat geldt trouwens ook voor Luna qua gedrag dan.

Luna is ook een heel mooi valkje hoor. Ben benieuwd wat ze van elkaar gaan vinden.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Natasha,
Leuk dat je een dagboekje bent begonnen.
Arti is een hele mooie valkparkiet. En ook heel lief lees ik zo wel.
Het is een wildkleur, net dezelfste als mijne Kenji. Maar mijne Kenji is een mannentje, die begint nu meer geel te krijgen op zijn koppie. Maar die is dan ook al iets van een 5 maanden oud.
Luna is trouwens ook een hele mooie. Nog 2 weekjes en dan heb je haar bij jullie, spannend is dit. :)

Groetjes Sally

natacha

Hallo iedereen,
heel erg bedankt voor de fijne reacties. Arti zit op dit moment bij mij op de schoot en wilt de hele tijd gekroeld worden. Zo superschattig.
Zondag of maandag gaan we Luna bezoeken, ik neem zeker het fototoestel mee.
Het wachten op Luna duurt een eeuwigheid, vandaag zijn trouwens de speelplanken aangekomen die ik via deze webwinkel heb gekocht. Ik hoop dat Arti en Luna het fijn gaan vinden, maar met hulp van veel lekkers zal het wel loslopen.

Heel veel groetjes
Natacha