Dagboek van Arti, Luna, Krya en Pareltje (nieuwe fotos)

Gestart door natacha, 13 november 2007, 10:43:18

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Natacha,

Dat denk ik ook hoor dat die speelplanken echt een succes gaan worden!
En wat leuk dat je zondag of maandag naar Luna gaat kijken!
Veel plezier alvast... leuk vooruitzicht hé?
Weet je al wanneer je haar misschien kan ophalen?
Of had ik dat al eens gevraagd ???

Groetjes Manon

natacha

14 november 2007, 22:49:45 #16 Last Edit: 15 november 2007, 11:15:36 by natacha
Hallo Kruimel,

Ik zal nog ongeveer 2 weken geduld moeten hebben vooraleer ik Luna ga halen. Ik ben blij dat ik ze zondag of maandag mag zien. Ik hoop alleen niet dat het afscheid te moeilijk wordt  ;D

Met Arti en de speelplank gaat alles goed, maar ze zit toch nog het liefst gewoon bij ons op de schouder.

Ik heb al enkele fotos getrokken van de speelplank.

Heel veel groetjes
Natacha

Anja

Hoi Natacha,

mooi zeg. En hij zit er al graag op zeg.

Groetjes Anja

Silke *

Hoi Natacha,

Wat een mooie foto's en een héél mooi speelplankje!
Hij zit er idd graag op zo tezien  ;)

Groetjes
Silke x

natacha

Hij zit er inderdaad wel op maar enkel als ik hem er zelf opzet en als ik in de buurt blijf, als ik even wegga vliegt hij me achterna.
Ik heb Arti vandaag proberen een douche te geven, maar hij vindt het duidelijk niet plezant, dit is al de 4 de keer dat ik probeer en dat hij gewoon wegvlieg zodra hij een druppeltje voelt, en het is echt niet dat het water te koud is ofzo.
Heeft iemand tips, want ik geniet altijd zo van de douchefotos bij andere personen.

Groetjes
Natacha

Silke *

Hoi Natacha,

Alle valkjes vinden het niet zo fijn de eerste malen.
Je kan met lauw water werken, wat je wss al wel doet.
Heb je een vernevelaar (plantensproeier) waar nog geen ander product heeft ingezeten?
Dat kan je ook gebruiken, mss makkelijker om te beginnen.

Groetjs
Silke x

*Manon*

Hoi Natacha,

Mijn valkjes gaan één voor één mee als ik onder de douche ga.
Ik zet ze dan eerst op de douche kop en dan haal ik ze eraf en zet ze op mijn vinger en dan eerst komt er een beetje nevel op hun snoetje en dan gaan ze naar het water happen en dan is het hek van de dam... dan vinden ze het heerlijk.. meestal ;)

Succes!

Groetjes Manon

natacha

Hoi, hoi, hoi,

Vandaag heb ik nachten gehad en nu besef ik hoe hard ons schatje kan roepen, zo lief.  Hij is ocharme nog niet uit de kooi geweest en ik ga hem er nu eventjes niet uithalen, moest ik de gordijnen nu dichtdoen voor een uur dan heb ik zelf amper daglicht gezien  ;D ;D Om 17 uur mag hij zijn stek verlaten  :) Ik verheug mij er zelf al op.
Verleden week is hij bij mijn moeder gebleven voor 1 dag en gisteren zij ze dat ze niet wist dat een vogel zo vermoeiend was  ;D Arti wou de hele tijd bij haar op de schouder zitten zodat zij niet kon gaan strijken  ;D

Hallo Silke, ik probeer het met een plantenspuit, ik had die tip hier al gelezen en ben toen meteen een plantenspuit gaan halen.

Hey Kruimel, dat lijkt me zo supertof met de valk onder de douche, dat ga ik ook eens proberen.

Vele groetjes
Natacha

Silke *

Ahha, en heb je het dan al eens uitgestest die plantenspuit? ;D

Groetjes
Silke x

lynette

hoi hoi,

wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen.
wat een mooi speelplaatsje voor je valkjes.
Arti is een mooi wildkleurtje en Luna ook een prachtplaatje
waneer mag je Luna ophalen?

Hier vinden ze het douchen ook niet altijd lekker het is gewoon wennen voor ze.
Bij mij gaan ze mee onder de douche ik heb een speciale stok gekocht op internet die je tegen de tegeltjes kan plakken en hun er op kunnen zitten en ik doe ze net iets lager als schouderhoogte en laat hun de nevel opvangen die van mijn schouder af spat (zonder shampoo)
een van mij begint het nu heerlijk te vinden en ik ga elke week wel 1 keer met ze onder de douche.
Succes ermee :D

Groetjes Lynette en me valkenbende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Anja

Mijn valkjes gaan alle 12 tegelijk mee onder de douche ;D

Groetjes Anja

natacha

Hallo,

Het moet een mooi zicht zijn zo samen met je valk(jes) onder de douche. Ik heb het al een paar keren met de plantenspuit geprobeerd en steeds vloog ARti weg.
Morgen ga ik, als alles goed is Luna bezoeken.

Groetjes
Natacha

Silke *

Hoi Natacha,

De valkjes moeten dat altijd wat leren, dat douchen.
Sommige vinden het gewoon héérlijk, anderen nog niet direct.

Groetjs
Silke x

Dierenfreackske

Hey Natasha  ....heel mooi speelplankje heb je voor je valkje hoor !!
Super zeg en hij zit er graag op natuurlijk he !!
Grtjs Ann

natacha

Dan zal ik Arti maar blijven douchen hee, ik zou het zalig vinden als hij ervan gaat genieten.
Ja dierenfreakske hij gaat er nu wel graag naartoe, ook wel omdat ik het volhang met snoep, Arti is een hele goede eter.
Straks gaan we Luna bezoeken, ik kijk er al naar uit, nog een dikke week en dan komt ze voorgoed.
Arti is nu aan het roepen omdat hij uit de kooi wilt, hij zal nu toch nog tot 17 uur moeten wachten, door mijn nachten heb ik maar 2 uren daglicht en dan wil ik deze ook niet kwijtgeraken door de gordijnen dicht te doen.

Hebben sommigen misschien andere tips hoe je ervoor kunt zorgen dat de valkjes niet tegen de ruit vliegen?

groetjes