13 mei 2025, 13:38:43

Pop sinds woensdag, nu al paren?

Gestart door Lois, 12 november 2007, 14:11:38

« vorige - volgende »

Lois

Hallo,

Ik heb sinds woendag een pop van 3 maanden oud. Ze zit bij mijn mannetje van 8 maanden oud. Nu zit ze de hele tijd met haar kont omhoog naar mijn mannetje toe, en een soort kreunen. Nu is het nog niet mijn bedoeling dat ze nu al gaan paren. Hoe kan ik dit oplossen? En stel dat ze nou wel ineens eieren gaat leggen, moet ik ze dan weg halen of gewoon uit laten broeden?
Alvast bedankt!

Groetjes Lois

Valerie

Hoi Lois,

Als ze gaan paren en er zouden eitjes komen, kan je altijd nepeitjes neerleggen in de plaats. Die kan je bij iedere dierenzaak wel vinden.
Maar normaal kan een pop van 3 maanden geen eitjes leggen? Verbeter me als ik fout ben, mensen.
Valkparkieten zijn toch pas na +- 9 maand- 1 jaar geslachtsrijp?
Maar ik heb hier ook 2 jongen gehad van 2 maand oud, die zaten te paren. Zat ik ook niet bepaald op te wachten.  :-\

Hoe je ze kunt stoppen met paren? Daar heb ik geen idee van.
Succes!

Lin

Naar mijn weten kan het niet met drie maanden. Let wel goed op dat er geen legnood komt mocht er in de aankomende tijd eieren komen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lois

Dankjewel voor de reacties!
Ik heb inderdaad vanmiddag gelezen dat een popje pas na een jaar vruchtbaar is, er is dus niks meer aan de hand. :)

Mara

Hoi Lois

Ze kunnen evengoed eitjes leggen hoor. Vergis je daar niet in. Dus let wel op dat je popje geen legnood krijgt.

Mara

Lois

Dankjewel Mara,
wat is legnood? Dat ze uitgeput is van de eieren leggen ofzoiets? (ik weet helemaal niks van de kweek :P, en op mijn computer doet de helft van valkparkiet.com het niet, dus kan ik er ook niks over lezen).
Groetjes Lois

Rianne

Hoi,

bij legnood kan het eitje er niet uit komen. Dan zit ze een paar dagen met de staart in een knik, een teken dat er een eitje in zit.

Je ziet vaker dat een man en pop al direct gaan paren of broeds gedrag vertonen als ze elkaar voor het eerst zien.

Lois

Oke, dus dit moet over een paar weken wel over zijn? Ik zie namelijk nu dat ze het weer doet, ze doet het uren lang. En mijn mannetje loopt er steeds voor weg

Lois

Ik weet wat het is! Het is typische gedrag voor jonge valkjes, om eten vragen, en voornamelijk bij wat oudere valkjes en mensen. Maar dat moet over een paar weken stoppen. :)
Groetjes Lois

Lin

met drie maanden bedelen is wel lang. Maar komt zeker voor. Ze gaan dan met hun kopje op een neer ook.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lois

Ja dat klopt Lin! Het is echt een soort kraaiengeluid!