11 mei 2025, 03:14:08

Vreemde kleur

Gestart door b, 6 november 2007, 20:02:38

« vorige - volgende »

b

hallo allemaal,

Ik heb op dit moment het eerste nest van mijn koppel Bont x Witmasker bont gepareld.
Er zijn nu 3 donsjes geboren, waarvan 2 gewone gele en 1 aparte kleur. Lijkt een beetje op creme-ino.
Kan iemand mij vertellen waar dit vandaan kan komen?

Groetjes Bianca

Ludo

Zitten deze vogels alleen ?

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

b

Hoi Ludo,

Ze zitten met 3 koppels in een voliere.
1 Koppel wildkleur x cinnamon gepareld (zij hebben momenteel een nestje van 4 gewone gele donsjes) en 1 koppel witmasker bont x witmasker.
Zij beginnen nu pas wat interesse te tonen in hun blok.

Groetjes

Bianca

•=Bonnie=•

Heb ik ook regelmatig gezien bij mij, als de veren erdoor zijn zie je er niets meer van.

Ludo

Als dit jong uiteindelijk geen witmasker blijkt te zijn, dan heeft de pop een slippertje gemaakt met de wildkleur vrees ik ;-)
Een creme ino of beter lutinobleekmasker kan het niet zijn want een witmasker valkparkiet kan niet split voor bleekmasker zijn en aangezien beide ouders witmasker zijn ...

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Sharon

Hoi Ludo,
het spijt me, maar ik moet je even corrigeren.
Het koppel dat dat aparte kleur donsje heeft, zijn geen twee witmaskers.
Het is bonte witmasker * gewoon bont

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*~Jeanine~*

Hoi,

De moeder is een witmasker maar de vader is toch een bonte?
Ik snap het ff niet :-\

Groetjes,
Jeanine.

*~Jeanine~*

Hoi,

Sharon je was net even sneller als mij ;D
Dat was precies wat ik ook dacht. ;)

Groetjes,
Jeanine

b

Hoi Ludo,

Je hebt me inderdaad verkeerd begrepen.
Dit zijn de ouders en nee ik weet zeker dat er geen slippertjes gemaakt zijn, daarvoor zijn deze koppels veel te close.

Dit zijn de ouders:

De witbonte is mama en de geelbonte papa.

Maar Sharon en Jeanine, misschien komt er niets uit het specialleke, toch is dit ukkie ook voor mij al heel speciaal hoor.

Bye the way, vind ook wel dat dit koppel een naam verdient en als je het goed vind Sharon, wil ik ze graag omdopen naar Tarzan en Jane.

Groetjes Bianca

Sharon

Hoi hoi,
wat zijn de ouders toch ontzettend mooi hè! Ik kijk elke keer weer mijn ogen uit als ik ze zie. Het kan niet anders dan dat de donsjes ook uitgroeien tot prachtvalkjes.

En Bianca,
het 'specialleke' is voor mij nu eigenlijk ook al heel speciaal. Vreemd is dat hè? Ik heb echt een heel apart gevoel bij dat valkje. Ik ga voornamelijk dat donsje goed in de gaten houden. Ik heb nu echt al een boontje voor hem/ haar. (Ik heb zelfs het vreemde idee dat dat donsje een jongetje is  :-\ Vraag me niet waarom...)

En natuurlijk mag je dat mooie koppel van je omdopen tot Tarzan en Jane. Zou ik heel leuk vinden, en ook wel een kleine eer  ;)
Ik denk ook wel dat die namen bij ze passen.

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

*~Jeanine~*

Hoi Bianca en Sharon,

Ik ga me helemaal storten op een andere donsje.
Want gek he? Ik heb het gevoel dat Sharon voor dit donsje gaat vallen ;D Ook al zou het een meisje zijn. En ik denk ook dat het een jonge is.
Tarzan en Jane vind ik ook leuke namen voor het koppeltje.

Misschien heel gek maar ik heb over Dora gedroomd. Dat ik een mini Dora had uitgekozen. De tijd zal het leren :)

Vanaf hoe oud komen eigenlijk de veertjes die ze uiteindelijk krijgen tevoorschijn?
Hoe zo ongeduldig ;D

Groetjes,
Jeanine en kroeltjes van Zazou

Lin

tussen al het offtopic even door.. ;D..

http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm
hier zie je wanneer de veren komen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*~Jeanine~*

Hoi Lin,

Bedankt!!

Groetjes,
Jeanine

Quendi

Bleekmasker zou dus wel mogelijk kunnen zijn, als de bonte man een split bleekmasker is.

Wacht het jong maar eens af. Heeft deze op een gegeven moment gele wangen in plaats van oranje of witte (want misschien is ie toch witmasker maar dan met gelig achtige dons wat eigenlijk niet hoort) dan is het een bleekmasker. Hou hem zeker in de gate!

Gr Sietske

Rianne

Ik zou wel willen weten hoe dit jong er nu uitziet. :)