12 mei 2025, 04:22:04

wat betekend dit? "headbangen"

Gestart door talitha, 27 oktober 2007, 19:37:53

« vorige - volgende »

talitha

27 oktober 2007, 19:37:53 Last Edit: 27 oktober 2007, 21:46:08 by talitha
hallo ik ben talitha en ben 17 jaar.
ik al een tijdje een valkje (mannetje) genaamd muppet.
ik heb hem gekregen toen hij 15 weken was en was toen hardstikke handschuw.
(hij is van 8 april)
ik heb hem toch heel makkelijk tam kunnen krijgen. toen hem kreeg had ie nog maar 2 staartpennen over, de overbuurman had op hem gepast en de hond had m in de staart gegrepen die is gelukkig weer aangegroeid.

als k mn valkje uit de kooi pak gaat ie vaak "headbangen" (koppie omhoog en omlaag vaak achter elkaar) en maakt ie zachte geluidjes (lijkt beetje op n kraai/gans) en houd dan z'n vleugels half van zijn lijfje af.
ik heb echt geen id wat dat betekent.

en hij hamert ook heel vaak met zn snavel tegen de tralies of tegen de stok..

hij doet dit heel vaak, ik laat hem elke dag 1 tot 2 uur uit de kooi.
groetjes talitha

Silke *

Hoi,

Het geluid dat ie maakt is dat meer krijsen?
En gaat ie dan zo omhoog en omlaag met kopje?
Dat is normaal het gedrag van een jong valkje die om eten vraagt aan de ouders.

Wat het tikken tegen de tralies betreft,
Dit doen mannetjes om aandacht te trekken.
Typisch gedrag van een mannetje.

Groetjes
Silke x

talitha

nee hij krijst niet zo veel. t zijn gewoon zachte geluidjes die hij maakt als hij "headbangt" ja hij gaat omhoog en omlaag met zn koppie.

groetjes talitha

Silke *

Hoi,

Ik zou het gewoon negeren hoor.

Groetjes
Silke x

Mara

Hoi Talitha

Dat is gewoon normaal gedrag van een valkje, tenminste, voor zover ik weet. Dat doen die van mij hier ook. Macho gedrag, voedergedrag, weet het niet precies maar voor zover ik weet kan het geen kwaad.

Mara

Sanna

Hallo Talitha,

Allereerst, welkom op dit forum. Ik hoop dat je er veel leesplezier hebt.

Dat headbangen is gewoon mannengedrag hoor. Leuk dat hij er al zo vroeg mee begint. Het ene valkje laat eerder zien dat het een kereltje is dan het andere valkje ;). Hoe oud is Muppet nu?

Groetjes, Sanna

talitha

hij is van 8 april, dus ruim zeven maanden bijna 8 maanden.
ik heb m gekregen toen hij 15 weken was en toen was hij hardstikke schuw, dus t was wel n wonder dat k m na een weekje al kon pakken en kroelen enzo  :D

groetjes talitha

elvis29

Kan het zijn dat mijn valkje hier ook last van heeft?

Zie mijn vraag:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,26497.0.html

Hoop op een reactie!!!

Groetjes, Denise

talitha

mijn valkje doet dat zogenaamde headbangen als hij op mn vinger zit. mijn valkje springt ook wel van stok tot stok als hij in de kooi zit gaat dan luid fluiten, maar dan wil hij gewoon aandacht. dan negeer ik hem tot hij weer rustig is.
als hij een tijdje stil is haal ik hem uit de kooi, nu is dat gekrijs veel minder.

als hij op mn hand zit en een beetje aan het brabbelen is en zo doet hij dat niet hard, tis een heel zacht schor geluidje wat hij dan maakt. :S