28 april 2024, 14:34:50

valkje op zijn kop trapje af?

Gestart door Nes, 9 oktober 2003, 17:49:22

« vorige - volgende »

Nes

Hoi hoi allemaal,

nou wil ik toch eens weten of jullie valkjes ook wel eens op de kop klimmen e.d. Ik dacht namelijk dat dat niet zo gewoon is voor valkjes, maar mijn kleine Bink probeert iedere keer met het gezichtje naar beneden van haar trappetje af te lopen (en dit lukt voor geen meter  :D).
Ze wordt ook steeds wilder nu. Af en toe heeft ze kuren en begint dan als heel snel over de bodem van de kooi te hippen (net een mus) en dan gaat ze Rocky achterna en springt ze op zijn staart (althans dat is de bedoeling volgens mij  ;)) en soms lijkt het net of ze bovenop hem wil springen. Rocky die naait er dan uit en heel soms doet hij het terug.
Is dit een manier van spelen ofzo?
O ja, Rocky doet ook al steeds meer macho tegen haar dus ik weet niet of het daar ook wat mee te maken kan hebben?
Dan gaat hij op zijn voerbak zitten en half naar beneden hangen terwijl hij dan zijn vleugels helemaal spreidt.
Echt heel leuk om te zien.

Groetjes Nes.

Irene

Ja, hier zit ook zo'n acrobaat. Af e4n toe denk ik wel eens, waarom hebben we hem niet Adriaan genoemd ::) :D.
Gijs zijn laatste kunstje: onderste boven boven een zitstok hangen en er dan aan knagen. ::) Soms gaat het mis en kletterd hij naar benenden en doet dan direct alsof er niets is gebeurd, de smiecht! :D :D :D
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

9 oktober 2003, 18:08:12 #2 Last Edit: 9 oktober 2003, 18:08:28 by kolkkie
Hoi Nes,

Hier klimmen Pukkie en Minggu wel eens op de kop. Pukkie gaat vaak op de kop aan dingen knagen of met iets spelen. Valkjes zijn soms denk ik prettig gestoord :D:D.

Mss bloeid er wel liefde in jouw kooi :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Nes,
Mijn eerste valkje klom de hele kooi door en hing al klimmend op zijn kop bovenin de kooi dat vond ie geweldig :-)
In de kamervolliere is dat moeilijk maar in een kooi doen ze dat wel vaker :-)
En misschien wil dat ene valkje paren en probeert ie bovenop de andere te gaan zitten :-)
Als je twee popjes hebt gedraagt de ene zich soms als mannetje en gaan ze dus gewoon paren dat heb ik hier ook meegemaakt toen ik dacht dat het een koppeltje was :-)

Groetjes, paul

VaLKPaRKieTJe

Nou nou,

Misschien zit het een beetje in de familie aan Minggu's stuntels te horen:

Soms hangt er een snack in de schommel, die hangt aan de stok. Als Chico ervan wil eten hangt hij zo'n beetje op zijn kop aan die stok.

Zal er wel een keer een foto van proberen te maken want het is zo'n leuk gezicht, Chico op zijn kop aan de stok.

Groetjes aan alle stuntel valkjes en hun baasjes, en de rest natuurlijk, Mariette

Paul

Hoi,
Gisteren hing trouwens mijn albino alleen aan zijn snavel te bengelen in de kooi aan de tralie boven het deurtje.
Was best een eng gezicht want ze hebben een heel dun nekje en dat daar hun hele gewicht aan kan hangen is ongelovelijk :-)
Hij kon even met zijn pootjes nergens bij en bleef maar hangen toen heb ik hem wel meteen even geholpen weer vaste grond onder zijn pootjes te krijgen :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Dat doet Coco hier ook wel eens. Dat ze zo alleen aan hun snavel kunnen hangen  :o. Vaak helpik heb een pootje op weg :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

VaLKPaRKieTJe

Hoi,

Ook dat herken ik in Chico, dat deed ie van de week, en maar spartelen met die pootjes, toen heb ik em er maar even uitgepakt en em vertelt dat ie soms een ongelovelijk sukkeltje kan zijn. ;D
En net alsof ie alles begrijp wat ik zeg ging hij meteen zielig zitten doen op mijn schouder. :D

Wat zijn ze toch enorm sterk in hun snaveltje he, wonderbaarlijk gewoon. ;)

Groetjes, Mariette

Kolkkie

Hoi Mariette,

Wat een zielepietjes he :D.

Coco is zo gek dat als ik hem op zijn rug leg, een paar seconden doodstil blijft liggen. Alsof hij echt dood is. Na een paar seconden wil hij wel weer overeind, want het mag niet te lang duren.
Het ziet er echt grappig uit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Bekend!!!! Nina en Kiko halen zulke toeren ook uit... ondersteboven klimmen, op de kop aan de stok hangen en meer van die stunts....  :D :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

HOi Paul,

Wat grappig dat popjes ook paringsgedrag kunnen hebben  :D  :D  :D Dat wist ik niet. Ik moest wel lachen toen ik het las , maar dan denk je inderdaad dat je een koppeltje hebt. Nou ik ben benieuwd wat wij hebben. Twee jongen (Pino is 4 maanden en Elmo is 10 weken) En ik ben nog niet kundig genoeg om helemaal in te kunnen schatten wat het zijn. Ik probeer steeds meer op te letten hoe ze reageren en doen, maar herken nog niet altijd alles. Afwachten dus!

Groetjes MArgietha

Barbara

Croky loopt meestal zijwaarts het trappetje af over de zijkant, dus niet over de treden, das ook een leuk gezicht! Mijn valkjes hangen volgens mij nooit echt ondersteboven, ze reiken wel eens naar beneden onder zithoogte om steun te zoeken met hun snavel om van hoog naar laag te komen, maar dat doet vooral Croky. Dimi is eigenlijk veel te normaal voor een valkje!  ::) :D

Nes

Wat leuk al die reacties!  :) En ik dacht een tijdje geleden nog wel dat valkjes niet zo'n acrobaatjes waren! Heb ik het even goed mis  :D!

Sanna

29 oktober 2003, 19:06:52 #13 Last Edit: 29 oktober 2003, 19:12:24 by Pepper
CitaatHoi Paul,

Dat doet Coco hier ook wel eens. Dat ze zo alleen aan hun snavel kunnen hangen  :o. Vaak helpik heb een pootje op weg :D.

Groetjes,

Mariska


Hey Maris!

Ben jij wel eens door een valkje echt gebeten?? ;D Nou, dan moet je ook wel kunnen begrijpen dat zo'n beestje best aan alleen zijn snafeltje kan hangen hoor. En gezien de kracht waar Kaily mij laatst mee gebeten heeft, kunnen er vast nog wel 3 extra valkjes aan datzelfde snafeltje meebengelen... :D

Maar inderdaad, Pepper 'klimt' ook nog wel eens met zijn koppie naar beneden een trappetje af. Dat eindigt steevast in een vladder-/valpartij, want daar zijn ze dus volgens mij echt niet op gebouwd :P.

Ik lees in alle boekjes dat valkjes echt acrobaten zijn. Nou, ik zal ze hier thuis die boekjes ook eens laten lezen, want volgens mij hebben mijn valkjes voor het vak 'clown' gekozen. Ach, das ook circus....

Mandy

Zoiets bedoel je Nes?



Dit was Marrie, m'n allereerste valkje, die deed ook altijd zo maf! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl