28 april 2024, 16:16:01

valkje op zijn kop trapje af?

Gestart door Nes, 9 oktober 2003, 17:49:22

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Sanna,

Ik ben ook wel eens door ene valkje een beetje erg hard in mijn vinders gebeten, tot bloedens toe. Dus ik weet hoeveel kracht er in het snaveltje zit :-/.

Ik heb hier ook acrobaten. Ik heb Pukkie op de foto kunnen zetten. Hier is ie.



Ook zo'n lekkere acrobaat dus.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

Hoi Mariska en Mandy,

Leuke foto van Pukkie en Marrie.
Jewel en Zazou doen dit ook regelmatig en net als Marrie helemaal met de vleugels wijd.
Het leukste is nogwel als ze dit doen op de touwschommel, een in de bovenst ring en een in de onderste ring.
Grappig hoe lenig de valken zijn.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hoi Mandy,

wat een ontzettend leuke foto! Ik moest wel lachen  :D.
Je eerste valkje was dus een lutino, speciale reden waarom je er nu geen meer hebt  ;D? Inderdaad een mafkees  :)

Mariska, jouw foto is ook leuk! Ik wist niet dat valkjes ZO stijl naar beneden konden hangen. Echt grappig  :D
Ik vind die acrobatenfoto's nog altijd de leukste  ;)

Groetjes Nes.

Mandy

Dank je. ;D
Leuke foto ook van Puk Maris. :P

Marrie was een lutino omdat ik graag een mini kaketoe wilde. Ik wilde toen dus eigenlijk een geelkuif kaketoe, maar durfde dat niet vanwege het sterke sociale gedrag, de grote kans op plukken en het harde krijsen...
Dus toen maar een valkje... en nu ben ik er dus helemaal aan verslaafd. Ik ben nog steeds blij dat ik geen kaketoe genomen heb. Ik ben heel blij met Chico, mijn grijze roodstaart. Die is veel beter in huis te houden en dat gaat ook heel goed. Alhoewel ik qua schoonheid kaketoes nog wel het mooiste vind. :P

Marrie was samen met Truus het vrouwtje van Pino en omdat ik gerichter wilde gaan kweken heb ik dus een bonte pop gezocht voor Pino, dat is Pipo geworden. Ik heb nog wel een lutino mannetje gehad voor Marrie, maar dat klikte niet en beter is ook om geen lutino's tegen elkaar te zetten, dus zou ik zeker weten een man moeten vinden die split is voor lutino en die vond ik niet. Ook zijn Marrie en Truus hun jongen gaan plukken. Ik heb voor hun andere adressen gevonden waar ze goed terecht zijn gekomen en heb me op andere mutaties gericht.

Als het met deze 11 valkjes goed gaat moet ik alleen nog een nieuw vrouwtje voor Jip gaan zoeken. Liefst ook een cinnamon denk.
Het lijkt de afgelopen dagen ook wel met Pipo te klikken, ze zoeken elkaar telkens op en kroelen samen. Pipo en Pino zoeken elkaar helemaal niet op. Dus misschien dat ik wel een andere bonte pop voor Pino ga zoeken?
En uit Jip en Pipo kan ik ook wildkleur en cinnamon jongen krijgen.
Maar ik wacht het eerst allemaal eens rustig af... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Theetje

Hoi allemaal,

Wat een leuke foto's van onze lenige vriendjes zeg!
Mijn Dokus loopt inderdaad ook "op haar kop"het trapje af. Gaat eigenlijk altijd goed. Henkie heeft dat eens bekeken en ook geprobeerd, maar die stort meteen ter aarde bij dat soort toeren. Hem heb ik echter wel eens betrapt dat ie aan de bovenkant van de kooi hangt met zijn rug naar de grond.
Dan laat ie eerst voorzichtig zijn snaveltje los om te kijken waar ie naartoe wil en dan laat is zich met een hoop gefladder en gefluit naar beneden vallen. Schijnt ie leuk te vinden. Ik heb al tegen hem gezegd dat ie dat niet meer mag doen omdat ie zijn nek wel kan breken, maar ja probeer maar eens een valkje af te richten  :P.
Als Dokus net zo op haar stok hangt als het valkje van Mandy op het trapje wil ze graag een douche met de plantenspuit. En je kunt het maar beter doen, anders begint ze behoorlijk te gillen.

Geniet lekker allemaal van de acrobatische toeren van jullie vriendjes, het is een genot om naar te kijken als ze zo bezig zijn.

Groetjes,

Theetje


Kolkkie

3 november 2003, 00:39:16 #20 Last Edit: 3 november 2003, 00:40:15 by kolkkie
Hoi allemaal,

Pukkie heeft net ontdekt dat je ook kan zitten op een snoer met kerstlampjes. Maar het blijft niet bij gewoon zitten, kijken jullie maar.



Dat houd Pukkie zo een tijdje vol, maf beest :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,

Wat een acrobaat he die van jou zoals ie erbij zit  :D
Die van mij doen hele andere dingen met die snoeren hoor die houden wel van een beetje gevaar want die knagen de snoeren helemaal kaal :-(
Blijft dus altijd even goed in de gaten houden anders kan het in huis wel eens donker worden als je de lampjes aan doet :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Gelukkig heeft Pukkie het doorknagen nog niet ontdekt. Daar ben ik erg blij mee ;D.
Coco knaagt alles door wat er maar door te knagen valt, maar met Pukkie en Minggu heb ik er echt nog geen last van.
Ik hou het wel goed in de gaten, want je weet het maar nooit natuurlijk.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Haha, Pukkie denkt zeker dat ie een vleermuis is! :D :D :D

Kolkkie

Hoi Barbara,

Pukkie hangt dan ook nog in verschillende standen ook.
Hier houd Pukkie haar koppie overeind, maar vaak hangt ze echt kaarsrecht naar beneden.
Gisteren hing Pukkie ook echt onderste boven te pieren aan een lampje. Ik vind het echt ongeloofelijk hoe atletisch een valkje kan zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Ik hoorde van Diana alias moonwitch dat haar valkje Buffy ook altijd ondersteboven hangt en dat ze daarom Buffy heet, grappig he? Nou moet mijn Buffy nog ondersteboven gaan hangen... 8) :D