15 mei 2025, 08:57:17

Timmy+Tessy-Jimmy+Jessy-Bailey+Becky

Gestart door mariejj, 21 oktober 2007, 16:50:45

« vorige - volgende »

Silke *

Hoi Marie,

Leuk dat je er wss een 3e koppeltje bijneemt  :D
Ik hoop dat je met hen meer succes hebt met een nestje!
Wat kunnen ze toch genieten van die douchebeurten hè?!
Prachtig!

Groetjes
Silke x

natacha

Hallo Marie,

De fotos van de douchebeurt zijn heel mooi, je ziet het valkje echt genieten.

groetjes
Natacha

mariejj

Heej

Vandaag in totaal 4 uur gereist om me koppeltje witmaskers op te halen!!
Dit zijn ze dan, foto's zijn niet echt duidelijk maar ik laat ze nu maar even met rust:

Haha zit ik in de trein gaat het mannetje roepen naar zijn vrouwtje dus kijken alle mensen waar dat geluid nou vandaan komt en wat het is! ;D

Silke *

Hoi Marie,

Wow 4 uur lang?
Ik heb ook lang moeten reizen, maar dan een hele dag  ::) ;D
Maarja, we hebben het ervoor over hè  ;D ;D ;D
Het zijn erg mooie witmaskers zeg  :o
Hebben ze al een naam of moet je nog even denken?
Op de 1e foto zie je echt wel dat het mannetje een verschrikkelijke donkere wildkleur is  :o

Groetjes
Silke x

*Manon*

Hoi Marie,

Wat leuk dat jij een dagboekje bent begonnen zeg!
En wat een mooie valkjes heb je en dan dat nieuwe koppeltje... Gaaf hoor!
Balen voor je dat de eitjes steeds niet bevrucht zijn.
Heb je je valkjes al lang? En heb je ondertussen al namen bedacht... hier heb je ook een pagina met superveel namen.. misschien zitten er daar wat leuke namen voor je bij!

IK ga zeker je dagboekje volgen, lijkt me erg leuk om te lezen wat je valkjes allemaal uitspoken en je hebt heel erg mooie foto's geplaatst.

Groetjes Manon

♥Debby♥

Wat een mooi koppel heb je erbij gekregen zeg!

Veel geluk met de nieuwste aanwinsten!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

mariejj

Heej Silke

Namen moet ik nog verzinnen  ::) ook voor de andere 4  :-X :-[
Ja ik vond hem ook al zo donker, ik zal morgen nog een keertje kijken bij het daglicht.

Heej Manon

Ja erg jammer van de onbevruchte eieren  :-\
De 4 wildkleurtjes heb ik bijna een jaar, maar nog steeds geen namen  :-[ ik ben der ook niet zo mee bezig een naam voor ze te verzinnen maar ga het nou wel eens doen hoor  ;)

heej Debby

Dankje ;D

Heb net eventjes gekeken bij de witmaskers. Ze zijn een stuk tammer dan me wildkleurtjes! ik mag vlak bij ze komen met me hand maar niet te dichtbij dan vliegen ze weg ::) bij de wildkleurtjes hoef ik maar voor de kooi te staan en ze blazen naar me en ik hoef al helemaal niet met me hand vlakbij ze te komen  ::)

Mara

Hoi Marie

Het zijn mooie witmaskers hoor. Veel plezier gewenst.

mara

mariejj

Jaa ik heb namen bedacht!
Timmy en Tessy  (geparelde man + wildkleur pop)
Jimmy en Jessy (wildkleur + wildkleur)
Haha ze lijken veel op elkaar he  ;D
Bailey en  Becky  (witmasker man + cinnamon opaline witmasker pop)

Morgen verander ik even het begin bericht met de nieuwe namen en het nieuwe koppeltje.

mariejj

Hoi Mara
Dankje  ;D

Bailey en Becky (de witmaskers)  staan boven op me nieuwe kamer  en de andere 4 staan nog beneden in de woonkamer  en vanochtend stonden de deuren open dus ze konden elkaar horen!  ;D Nou het was toch ene luid gefluit! ;D

Ik zag net dat Jimmy wat gele veertjes achter zijn kuifje heeft gekregen  ::) hmm.. even in de gaten houden of het er meer worden.

wow  :o  ze hebben elkaar nu weer gehoort!  beginnen ze weer te roepen naar elkaar!  ::)  Bailey gaat lekker tekeer!

Lauwers

Hoi Marie,

leuke foto's en een leuk boekje :)
Ik zal mijn best doen om geregeld te komen lezen bij jou hoor :)

Ik wens je veel succes met de koppeltjes en hopelijk komt er snel een nestje he :)

Groetjes,
Davina

mariejj

Hoi Davina
Dankje  :D

Vandaag heb ik Bailey en Becky even gevangen om de ringnummers te bekijken en even alles controleren, nou ik kon hun borstbeen goed voelen!  :-\ Ik hield ze al extra in de gaten omdat ze niet goed aten (stress?)  Maar nou heb ik ze in een kleine kooi gedaan waarbij ze dus dichter bij het voer zitten Want ze zaten in een grote kooi en kwamen dus (nog) niet beneden in de kooi. Ik had al een bakje met voer bovenin gehangen maar daar aten ze niet veel van.  Ik heb ze eivoer erbij gegeven en morgen ga ik trosgierst halen! 
Hoelang duurt het normaal voordat een valkparkiet gewent is aan zijn nieuwe omgeving?  Ze staan op een hele rustig kamer waar ik alleen kom kijken/voeren. Ze zijn hier nou al 3 dagen!

mariejj

Het gaat al wat beter met Bailey  ;D Ik dacht net zo van wat hoor ik toch  ::)  bleek dat Bailey boven lekker aan het fluiten was! Hij ken andere 'melodietjes' dan de wildkleurtjes  ;D

Ze eten nou wel weer gelukkig, maar ik hou ze nog wel een tijdje in de kleinere kooi  tot ze echt helemaal gewent zijn aan de nieuwe omgeving.

Het broedblok heb ik weggehaalt bij Timmy en Tessy,  ze vonden het niet leuk. Ik hoop dat ze niet weer aan de gang gaan en dat ze eieren op de grond gaat leggen.

mariejj

2 filmpjes van een fluitende Tessy of Jessy  ::)
Ze ken niet veel verschillende dingen fluiten maar ze fluit meer dan de rest!
;D

♥Debby♥

Leuke filmpjes hoor! altijd leuk om de vogeltjes live te zien..

gaat het al beter met bailey en becky?? wil je nog op korte termijn met ze gaan kweken of wacht je tot het voorjaar?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.