3 augustus 2025, 23:04:47

Eerste valkparkiet,wat vraagjes

Gestart door Saskia, 9 oktober 2002, 20:29:12

« vorige - volgende »

Saskia

Binnenkort mag ik een valkparkietje ophalen en hij/zij is dan 4 weken oud.Is het erg dat ie zo jong is?Ik wil hem eventueel zelf voeren.Heeft iemand nog tips?

cisca

Hoi Saskia.
Ik persoonlijk vind 4 weken erg jong,je kunt natuurlijk zelf voeren hoor maar ik heb ze liever wanneer ze zelfstandig eten.
Je kunt door zelf voeren wel veel aandacht aan je valkje besteden zodat hij echt heel tam wordt.
Ik hoop dat je er veel plezier mee zult hebben.
wij hebben zelf 7 valkjes en 5 kleintjes in het nest.

Saskia

Bedankt voor je reactie.Vandaag of morgen mogen we er een gaan uitzoeken.

Groeten Saskia

paootje

Hai Saskia,

Wat leuk dat je een valkje gaat halen. Ik heb pas een jonge valk gehad,die was 5,5 week toen ik hem kreeg. Ik heb hem ook gevoerd, maar helaas is ie na 2 weken overleden aan een darminfectie. Ik heb nu een valk van 8 weken en die kan wel zelfstandig eten, ik heb hem nog maar van vanmiddag, mar hij is best wel tam al... Als je een valkje neemt, als ie net uitvliegt is ie ook best wel tam.

Veel plezier met je nieuwe valk
Paola

SaskiavE

Hoi!

Vandaag hebben we er een uitgezocht en hij/zijn is niet 4 weken maar 5 weken en komende week mogen we hem ophalen want hij is nog iets te jong.Het word een Lutino en het is een cadeau voor m'n vader z'n verjaardag.Vroeger heeft hij ze ook gehad en ze kwekten er bij hem thuis ook mee.Hij weet het sinds gisteren en hij is dol gelukkig ermee (hij zegt steeds maar dat ie een valkparkiet krijgt,sinds hij het weet).We zijn al een naam aan het verzinnen,maar dat is best lastig als je het geslacht nog niet weet.  

cisca

Hoi saskia
ik ben blij te lezen dat jullie nieuwe valkje toch niet al te jong is en misschien dat als je hem gaat halen dat hij zelfstandig eet dat zou natuurlijk mooi zijn,met mijn jonge valkjes gaat het perfect en ik heb er ook een lutino bijzitten en twee bonte de andere twee kan ik nog niet zien.
veel plezier met jullie valkje .

Saskia

Leuk dat het zo goed gaat met de valkjes.
Sorry voor de spelfouten in het vorige bericht.Ik vind het erg leuk dat degene waar we hem van krijgen tegenover ons woont.We wachten in iedergeval met ophalen tot na de verjaardag want het lijkt ons niet zo goed als idereen om hem heen gaat hangen en dan hebben we gelijk de tijd om de kooi in te richten.Ik vind het alleen al om spulletjes te kopen erg leuk.De kooi hadden we nog over van de 4 tamme ratten die we hebben (misschien geloven jullie me niet maar ze zijn heel erg lief en ze hebben nog nooit gebeten).Hij is nog splinter nieuw dus zonde om hem niet te gebruiken.De ratten zitten nu in een kamer voilere,maar als ze er niet meer zijn,wat hopelijk nog lang op zich laat wachten,dan houden we daar de valkparkiet in en komt er nog een soortgenootje bij.

Groetjes!  

Diana

Ik denk dat je Valkparkiet echt nog te jong is, een valkje voeren is moeilijk hoor, je moet op bepaalde dingen letten. En het is moeilijk vind ik!
Ik heb ze ook liever als ze zelfstandig zijn!

Saskia

ik zij toch al dat ie 5 weken was i.p.v 4 en 6 weken is als ik hem op mag halen omdat ie anders nog te jong is.6 weken is een goede leeftijd hoor.

V_Valkie

6 weken is inderdaad een goede leeftijd,bij goede dierenwinkels kun je ze ook vanaf 6-7 weken kopen.Meestal zijn ze dan al zelfstandig.

Diana

Ow srry ik had dat niet gelezen dat hij ouder was...  Nou ik hoop dat je je veel plezier hebt met je nieuwe toffe valk  :) Nu is het een goede leeftijd!

linda

hoi saskia,
als je valkje nu al tegenover je woont is het heel makkelijk om regelmatig eens langs te gaan en hem al aan je te laten wennen, ik heb dat ook gedaan bij tiny en frank en onze caro was tam voor ik hem kreeg.Ze hebben dan geen schrik meer en zijn al aan je hand en je stem en zo gewoon en dan is het heel leuk al vanaf het begin.
groetjes linda en pico en caro

Saskia

We hebben daarnet het valkje opgehaald.
We houden in iedergeval in de gaten of hij wel goed eet en drinkt.Jullie horen wel hoe het verder gaat en ik zal gauw een paar foto's maken.Het is echt een schatje en we noemen hem Elmo.

Doei!  

SaskiavE

Een foto'tje van Elmo.
Ik vond het zielig om de flits te gebruiken want hij/zij is al genoeg gestressed.dus hij is een beetje donker.

V_Valkie

Over de flitser heb je gelijk!En wat een leuke Valk!