10 mei 2024, 12:43:13

sandy's valkjesparadijs

Gestart door sandy, 14 oktober 2007, 21:50:44

« vorige - volgende »

sandy

we kijken helemaal uit naar noa ze komt al heel snel

sandy

ik ga straks weer bij noa kijken ik hab er zin in

Anja


sandy

ik mocht noa al meenemen ze ad al zelfstandig  :D :D later fotos
ze is een plaatje

Anja

Hoi Sandy,

Gefeliciteerd met Noa.

Hoe oud is ze? Ik vind het een beetje ongelovig dat ze al zelfstandig is. Op 7 mei geef je aan dat ze is uitgevlogen en 3 dagen later is ze al zelfstandig. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Groetjes Anja

Caroline

Ik zat ook al te rekenen.  ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: sandy op 26 april 2008, 13:08:45
wat woort ze al groot he al bijn 3 weken oud



26 april nog geen 3 weken, dat betekend dat ze nu 14 dagen later nog geen 5 weken is. Houd haar maar goed in de gaten meis .... 4 1/2 week oud en volledig zelfstandig .... ik heb het nog niet meegemaakt hier hoor.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Sorry, maar ik ben van dit bericht toch wel heel erg geschrokken, Sandy. Ik begrijp heel goed dat het soms moeilijk is om geduld te hebben eer een valkje bij zijn/haar ouders weg mag. Maar voor beiden is dat gewoon veel beter. Ook ik heb nog nóóit een kweker gesproken die de valkjes op zó jonge leeftijd meegaf aan iemand. Ook al zou alles erop wijzen dat het jonkie het wel zou gaan redden. Voor deze kweker vind ik het persoonlijk dan ook niet echt een goede 'reclame'. Nu hoop ik maar voor jou dat het valkje het inderdaad gaat redden, anders zit je nog met een hoop sores van bijvoeren en dergelijke. Maar meer nog voor het valkje zelf hoop ik dat het goed gaat, maar ik lees je bericht echt met kromme tenen hoor. Misschien was het van jou zelf verstandiger geweest om de vogel nog even in het blok te laten. Nee, ik ben niet boos op je, maar ik zou het gewoon vreselijk vinden wanneer blijkt dat Noa toch niet sterk genoeg is en het niet overleeft. Dan heb je wéér verdriet en dat was misschien niet nodig geweest als je nog een paar weekjes had gewacht.
Sterkte er mee, meid.

*Petra*

Ik zou het risico zeker niet nemen !!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

sandy

ik weet nog niet zo veel verstand van waneer ze zelfstandig gaan eten  :-[ :-[ :-[ ik ga op de gevoel af wat de kweker zecht  mischien is dat wel dom van me hoor ik moet nog heel veel leren  :-[ :-[ :-[

*Petra*

11 mei 2008, 10:08:49 #1510 Last Edit: 11 mei 2008, 10:15:03 by *Petra*
Sandy,

Ik vind dit helemaal niet jouw schuld hoor, maar die van de kweker! Als ik jou was, zou ik Noa terug brengen, en over een paar weekjes pas ophalen. Dit is goed voor Noa en voor jou!
En als ik eerlijk ben, zou ik er ook echt nooit meer iets kopen!

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Caroline



Sandy .... dat je deze stap hebt gedaan uit onwetendheid, oké .... misschien een tipje om dan toch voor je valkjes aan gaat schaffen je eerst beter in te lezen over hen en de verzorging ervan.

En ik ben het ook met Petra eens dat dit voor een groot percentage een fout van de kweker is, die maakt misbruik van jouw onwetendheid.  >:(

Het belangrijkste wat je op het moment MOET doen is dat je nu niet op je gevoel af gaat maar op ons advies. Wij weten waar we over praten/schrijven uit ervaring en laten onze jongen niet eerder weggaan dan tussen de 6-8 weken, wanneer ze echt 100 % zelf kunnen eten.

Zorg dat er valkparkietenzaadjes, trosgierst, eivoer en eventueel wat brood klaar staat op verschillende plaatsen in de kooi van Noa, beter zelf nog als je hebt, grasparkietenzaadjes, deze zijn kleiner en makkelijker te pellen voor haar, ook is het belangrijk dat je Noa apart in een kooi zet en op de bodem keukenrol of ander papier legt, zo kan je goed de poepjes nakijken van Noa, worden ze zwart breng Noa dan meteen terug naar de kweker, wacht niet een dagje af.  >:( Verder .... weeg Noa elke dag en wel het liefst nu meteen en kijk vanavond hoeveel ze is afgevallen .... laat het ons dan desnoods weten. Zodat ook hier deskundige hun je mening erover kunnen geven.

Als Noa echt zelfstandig kan eten mag zij na vandaag zeker niks meer afvallen, doet zij dit wel dan moet je haar meteen terug brengen naar de kweker .... ga niet zelf afwachten tot ze gaat eten, als het haar nog niet lukt dan moet ze zeker door haar ouders of de kweker bijgevoerd worden anders is ze na de Pinksterdagen DOOD ..........

Het klink misschien streng maar ik hoop echt dat je nu het advies opvolgt van ons ....

- toen Angel gebeten was door de kat, adviseerde we hier, ga naar de dierenarts anders gaat ze dood, wat deed je, je ging niet naar de dierenarts en nu .... we weten allemaal wat er met je lieve Angel is gebeurt.  :'(

- toen Hope wegvloog adviseerde we je, neem contact op met de dierenbescherming in je woonplaats, dit advies volgde je ook niet op .... resultaat .... Hope heeft 4 weken op je zitten wachten bij de dierenbescherming in je woonplaats .... als Ivy haar lieve Dizzy niet toevallig ook in diezelfde woonplaats was weggevlogen en zij niet had gekeken bij gevonden valkjes, had Hope nu nog zitten wachten op je ....  :-\

Echt ik hoop dat je deze keer wel onze adviezen serieus neemt .... het geeft helemaal niks als je dingen niet weet maar het geeft wel iets als wij je helpen en je doet er niks mee en je lieve valkjes hebben erdoor te lijden of erger  nog overlijden erdoor, hiervoor is geen enkel excuses acceptabel.

Sterkte!!



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Bello

Citaat van: *Petra* op 11 mei 2008, 10:08:49
Sandy,

Ik vind dit helemaal niet jouw schuld hoor, maar die van de kweker! Als ik jou was, zou ik Noa terug brengen, en over een paar weekjes pas ophalen. Dit is goed voor Noa en voor jou!
En als ik eerlijk ben, zou ik er ook echt nooit meer iets kopen!

Groetjes Petra


Sandy

Net als Petra en Caroline  zou het valkje zeker terugbrengen, op die leeftijd zijn ze niet zelfstandig. Dan maar wat weekjes wachten totdat Noa dit wel is.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lisa

Hoi Sandy,

Ik ben het eens met Petra en met Caroline.

Dalijk gaat je lieve noa dood en heb jij weer verdriet ervan.
Zelf zou ik hem nu meteen naar de kweker terug brengen en mijn geld terug vragen en pas echt gaan halen als ze 7 of 8 weken is en echt zelfstandig is.


Groetjes Lisa

Kimm

hoi sandy,

ik vind wel dat caroline een punt heeft en ik hoop dat je erook wat mee gaat doen. doe het voor noa, zorg goed voor haar, zodat jullie samen kunnen gaan genieten.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010