De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Raymond

karin even een kort berichtje.
Je valkjes zijn veilig aangekomen hoor en zitteng ezellig met zijn 4-en bij elkaar.

In mijn boekje heb ik een wat uitgebreider verhaal geschreven.

Nogmaals bedankt!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Karin

Jij ook bedankt Raymond !! En heel veel pelzier met ze, maar dat gaat vast lukken !!
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren zijn er 6 koppels opgehaald, 2 zijn naar Raymond gegaan en 4 koppels zijn herplaatst bij iemand met een ruime volière die niet kweekt. Dat waren de herplaatsers. Ik heb nog 1 koppel zitten, namelijk Dimple en Magic. Gerdy heeft contact met me opgenomen dat ze interesse heeft en heb haar terug ge-pb-ed. Ik wacht nog even op haar antwoord.

Nanuk is ook nog niet gereserveerd, maar iemand die vorig jaar 2 valkjes bij me heeft gekocht heeft misschien interesse.... Nog even afwachten. Ze wilde eigelijk Meego, maar die is al weg. We zullen zien !!
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Raymond

Succes met de laatste drie valkjes Karin. Hopelijk krijgen ze een goed huisje om te verblijven!

Het lijkt mij toch erg moeilijk om alles op te moeten geven. Je had toch een hoop valkjes en dat is niet eens alles.
Heel veel sterkte en hopelijk kan je in de toekomst weer valkjes houden!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Marc van de Kuifjes

Is Nanuk ook een tam valkje? Denk niet dat ik er al een foto van gezien heb.

Voor 1 valkje kunnen wij nog wel een plaatsje vrij maken denk ik, zeker als het een tam valkje is.

Wel gek eigenlijk dat de oer-bonte-parel-valkjes D&M nog niet de deur uit zijn...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

carco

Mag ik hier op reageren?
Ze zit tenslotte bij mij.

Nanuk is ontzettend lief, kroelt heel graag, maar zit (nog) niet zo graag bij je.
Je kan alles met haar doen verder en ze stapt ook heel netjes op.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Zoals het er nu naar uit ziet ben ik op 1 koppel na alles kwijt. Voor Nanuk heb ik een geïntereseerde en als die haar alsnog niet wil wil Marc haar.  Alleen Dimple en Magic nog, mijn superkoppeltje. Ik heb ze net weer op de verkooppagina gezet.

De grote volière wordt zaterdag opgehaald en dan heb ik alleen nog 3 ferplast flora kamervolières, een grote dubbele volière en wat Gretakooien te koop en ben ik van de vogelsspulletjes af.....

Alleen nog de vogelspeeltjes en warmtelampen uitzoeken en eventueel verkopen. Ik weet nog niet of ik dat ga doen. Aan de ene kant wil ik graag over een paar jaar weer beginnen, maar om alles al die tijd op te slaan.... Ook de broedmachine en de eggbuddy zijn een dillema.... Maar goed, denk ik nog even over na.....

Ik heb gisteren getekend bij de notaris en de grootste hobbel is nu achter de rug..... Laat het zonnetje nu maar komen !!!  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anke

Hoi Karin,
Pfffffff wat een opgave dit allemaal.
Ik hoop dat voor jou het zonnetje straks weer lekker warm gaat schijnen :-*
Veel sterkte met de laatste loodjes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

bobbie

Juist Dimple en Magic nog geen nieuw huisje? ??? Toen deze ellende allemaal begon was het eerste wat ik dacht: Dimple en Magic is ze zo kwijt.

Niet dus. :-\

Hopelijk wordt het komende jaar heeeeeeel erg zonnig voor je. 8)

Groetjes, nel :)

Marc van de Kuifjes

Het lijkt zo irreëel... de Bonte Parel zonder valkjes... :(

Het is bijna ondenkbaar dat Dimple en Magic ook weggaan. Voor ons zijn D&M een synoniem voor de Bonte Parel. Het zijn de ouders van Jefke, die ons spijtig genoeg veel te vroeg verlaten heeft, maar die ook het begin was van de "Vier Kuifjes".

Moesten D&M tam genoeg zijn dan hadden we niet getwijfeld om ze over te nemen, maar bij ons is makkelijk terugzetten in de kooi een voorwaarde. De enige voorwaarde eigenlijk...

bobbie

Ha die Marc,

Als Dimple en Magic in een geheel nieuwe omgeving komen en je behandelt ze gelijk als zijnde tam (omdat ze dat ook altijd waren voorheen) zou dat best nog wel eens mee kunnen vallen.

Ik heb een valkparkiet 5-6 jaar geleden vanuit het asiel naar een gezin herplaatst. Totaal niet tam zeiden ze. Stapte niet op, niets.
Bertje is vorig jaar hier naar toe gekomen en geen vuiltje aan de lucht, stapt keurig op, geeft kusjes. Ik bedoel maar. Alleen aaien vindt ie niet leuk, alleen met je neus. ;)

Dus persoonlijk denk ik dat Dimple en Magic met extra aandacht, nieuwe omgeving, vanzelf weer in hun tamzijn terugvallen, in het begin zeker. Als je dat direct oppakt heb je er een gigakoppel aan denk ik.

Maar ........ het bovenstaande is mijn mening (en ervaring), vanuit een afstand. :)

groetjes, Nel :)

Marc van de Kuifjes

Tja, het zou kunnen natuurlijk...
Maar wat dan als het niet lukt? ???

bobbie

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 19 maart 2010, 13:13:51
Tja, het zou kunnen natuurlijk...
Maar wat dan als het niet lukt? ???

Tja Marc, dat weet ik ook niet. Daar zal je zelf iets voor moeten verzinnen. :-\ Ik neem ze niet van je over als het je niet lukt, want mijn herberg is vol genoeg.

Misschien proberen met als achterban iemand die een buitenvoliere heeft zodat die ze eventueel in de zomer van je over kan nemen? Ik weet het ook niet hoor, ik roep maar wat. En daar moet Karin het dan ook nog mee eens zijn denk ik.

•=Bonnie=•

Sjonge wat een veranderingen hier... heb je voor je cathi's ook een fijn adres gevonden?

Anke

Hoi Marc,
Ik heb hier twee valkjes die allebei uit een buitenvoliere komen  en niet aan mensenhanden gewend zijn.
Johna is al 4 jaar en Thomas is ruim 1

Die hebben heel snel geleerd om zelf de kooi weer in te gaan.
Gezien het feit dat Dimple en Magic wel tam zijn geweest, denk ik dat het niet echt een probleem zal zijn.
Ik merk ook dat ze ( omdat ze zien dat de andere valkjes ook de kooi weer in gaan) al snel doorhebben wat de bedoeling is :)

Je moet natuurlijk wel wat geduld hebben als je ze de eerste keren de kooi weer in wil hebben.
Succes met het maken van een keuze!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes