De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Hoi Karin,

Wat jammer van het dode jong in het eitje!
Hopelijk komt de rest wel uit :)

Groetjes Sabine

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik had bijna een fijn adresje gevonden voor mijn catharinaparkieten, maar helaas gaat het niet door  ::) Ik heb al eens eerder verteld dat mijn catharinamannen, en dan vooral Lemon, mijn turqoise ino grijsvleugel, nogal lawaaiig kunnen zijn. Zelf ben ik er niet zo gevoelig voor, maar vooral manlief vind het erg vervelend. Ik heb het nu grotendeels opgelost door ze 's avonds voor ik ga slapen in te pakken ( Lees : een verduisterende deken over hun kooi te doen, zodat ze niet zodra het licht wordt beginnen te tetteren ) en pas weer uit te pakken als ik op sta  ;D ;D ;D Ze wonen op de vogelzolder en we hebben een open trap, dus je hoort het anders wel erg goed. Toen ik alleen 2 mannen had heb ik er 2 popjes bij gekocht in de hoop dat het een stuk minder werd, maar helaas heeft dat niet afdoende gewerkt. Alleen als ze een broedblok hebben zijn ze wel stil, maar goed, kan ze moeilijk het hele jaar door een broedblok geven  ::) Eigelijk had ik manlief beloofd dat als de popjes niet zouden helpen ik ze zou verkopen  ::)

Maar het is best lastig om een goed tehuis voor ze te vinden. De meeste kwekers houden ze in broedkooien en als de kweek niet lukt worden ze weer doorverkocht  :-X Ik moet er niet aan denken  :-\ Ik doe normaal nooit dieren weg, wat erin komt gaat er pas uit tussen 6 plankies  ;D ;D ;D Uitzonderingen daargelaten, zoals mijn eenzame kip die nu heel gelukkig op het Noord Hollandse platte land scharreld met haar kippenmaatje  :-* :-* :-* Maar goed...... Ik hoop een superadresje tegen het lijf te lopen, iemand die net zo gek is als ik  ;D :P 8)

Ik ga dus ook niet meer met ze kweken. Ik heb de broedkooien al een tijdje geleden verkocht, want ik vond het echt 3 x niks. Ik had wel een vrij grote maat ( 80 cm lang ), maar ze kunnen er gewoon niet lekker in klimmen wat ze zo graag doen. Ze wonen nu in een kamervolière met zijn viertjes en klimmen er gezellig op los en kruipen in hun tentjes  :-* :-* :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Koppel nummer 3 was lekker bezig : mooie ( wel hele kleine schattige ) eitjes, netjes om en om broeden.... En dat voor een eerste keer.... Ik was helemaal in mijn sas  Eergisterenavond lagen er 3 eitjes en dan kan ik meestal zien of ze bevrucht zijn. Het eerste eitje was helaas nog helemaal helder, nou ja... kan gebeuren... misschien een dag later meer geluk of gewoon het eerste eitje niet bevrucht.... Tot ik gisterenochtend vroeg op de vogelkamer kwam, omdat ik moest werken.... "Paps en Mams" zaten gezellig naast elkaar te slapen, op het schommeltje.... Wat blijkt : 's nachts wordt er niet gebroed. Pas tegen een uur of 8 kruipt mams weer in het blok. Ja, dat werkt natuurlijk niet    Ik heb ze nu nepeitjes gegeven en hun eitjes in de broedmachine gedaan. Ik kijk over een paar dagen of ze zich alsnog ontwikkelen en als dat het geval is kieper ik ze bij de eitjes van Dizzy en Diba  In ieder geval waarschijnlijk eitje 3 en 4. Ik denk dat 1 en 2 te onregelmatig bebroed zijn om zich nog te kunnen ontwikkelen, maar we zullen zien  Ik ga kijken of ik iets van een klein lampje kan hangen naast het broedblok van het derde koppel. Misschien vinden ze het blok in het donker gewoon te eng    Ze mogen het natuurlijk nog een keer proberen, maar als ze van de nepeitjes af zijn zal ik tijdelijk hun blok dicht doen. Ik wil wel graag dat het samenvalt met het tweede nest van Dizzy en Diba, dus ze krijgen even een pitstopje
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Ach, wat vervelend van het afgestorven eitje :-\
Ik hoop dat de overige wel uit gaan komen, wat een uikomst hè, zo'n broedmachine :D
Jammer dat de opvang van je catharina's niet is doorgegaan, goh dat het zo moeilijk is iemand te vinden, met zoveel vogelliefhebbers hier op het forum.
Haha, maar ik ben niet die gek die je zoekt hoor ;D ;)
Wanneer verwacht je je eerste donsje?

Groetjes, Marian

Karin

Hihihi, ja, maar het zijn hier allemaal valkjesgekken hè
Ach, ze zitten me niet in de weg hoor, het zijn hele leuke vogeltjes, alleen zou je af en toe de snaveltjes willen vastplakken Ja, die broedmachine is echt onmisbaar hoor ! Altijd handig om even de eitjes veilig te stallen Diba is net klaar met leggen, dus ik moet nog even geduld hebben
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Zie jouw mooie berichtje met die schattige poppetjes.
Haha, maar ben ik deze link kwijt geraakt bij het opnieuw installeren ::), en weet niet meer welke het is.
Zou je mij die link willen geven?

Snaveltjes vastplakken :o, mag dat dan ;D

Welteruste voor zometeen, Marian

Sanna

Citaat van: Karin op 14 oktober 2009, 23:10:21
Ach, ze zitten me niet in de weg hoor, het zijn hele leuke vogeltjes, alleen zou je af en toe de snaveltjes willen vastplakken.

Hapje pindakaas geven...... ;D ;D ;D

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

16 oktober 2009, 19:07:19 #2755 Last Edit: 17 oktober 2009, 20:11:13 by Karin
Ik heb de eitjes van koppel 3 bij Diba en Dizzy gegooid.... We zullen zien wat het wordt  ;) Ik had er eerst eitjes bij gegooid toen Dizzy op de eitjes zat..... Jee, wat een fel ding is het dan, de eitjes vlogen door het blok  :o Was dus niet zo'n strak plan  De andere eitjes legde ik in het blok toen Diba op het nest zat, en dat ging veel beter.... Ik leg gewoon een eitje vlak naast hem en hij rolt het heel voorzichtig onder zijn buikje  :-* Hij is zo schattig, als ik eitjes in mijn hand heb hangt hij aan de tralies en fluit heel lief naar de eitjes..... Tis een schat  :-* :-* :-*

Ik ben wel blij dat Dizzy zelf maar 4 eitjes heeft gelegt. Normaal legt ze er een stuk of 6. Dan hadden ze wel heel veel eitjes gehad  Ze voelde vast aan dat ze plaagmama moest worden  ;D ;D ;D

Vannacht ben ik om 2 uur en om half 5 de vogelkamer gaan controleren en.... het popje van koppel 3 zat gewoon in het blok !!  Ik had nog geen lampje opgehangen, dus ze is toch uit zichzelf in het blok gebleven. Ik kon mijn nieuwsgierigheid vanmiddag niet bedwingen en heb haar heel voorzichtig opzij geduwd en.... naast haar nepeitjes heeft ze vannacht / vanmorgen ook nog een eitje gelegt !!  :) Dit eitje mag ze zelf houden, want anders wordt het echt teveel voor Dizzy en Diba. Kan ze goed oefenen en met een beetje geluk komt dit jong bij zijn eigen ouders uit. Zo niet dan hebben we pech gehad  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op 16 oktober 2009, 19:07:19

Vannacht ben ik om 2 uur en om half 5 de vogelkamer gaan controleren en.... het popje van koppel 3 zat gewoon in het blok !!  Ik had nog geen lampje opgehangen, dus ze is toch uit zichzelf in het blok gebleven. Ik kon mijn nieuwsgierigheid vanmiddag niet bedwingen en heb haar heel voorzichtig opzij geduwd en.... naast haar nepeitjes heeft ze vannacht / vanmorgen ook nog een eitje gelegt !!  :) Dit eitje mag ze zelf houden, want anders wordt het echt teveel voor Dizzy en Diba. Kan ze goed oefenen en met een beetje geluk komt dit jong bij zijn eigen ouders uit. Zo niet dan hebben we pech gehad  :P

Het zou erg leuk zijn als dit eitje bij zijn eigen ouders uitgebroed wordt. Ik ga voor je duimen!

Groetjes Sabine

Karin

Dank je, wij duimen natuurlijk mee  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Mag ik jullie voorstellen aan een echt wondertje !!  ;D ;D ;D Ondanks dat de eitjes tot 2 maal toe onderkoelt zijn geraakt, omdat de ouders er af gingen, waarbij de tweede keer helaas het nestgenootje wat bijna uit had moeten komen het niet gehaald heeft  ,is er een aantal dagen geleden toch een jong geboren bij River en Phoenix  :-* :-*  :-*

Het is een klein fallowtje geworden  8) Wat voor fallowtje weet ik nog niet, gewoon, of bont of wat dan ook. Dat is nog even afwachten. Het jong is inmiddels 5 dagen oud en ik durf het nu pas hier te zetten... Omdat het maar 1 jong is en de ouders weinig ervaring hebben is het allemaal nog zo kwetsbaar. Als ze ouders te lang van het jong gaan zal het snel onderkoelt raken ( ook al zitten ze in een verwarmde kamer ), omdat het jong alleen zit. Normaal zitten de jongen tegen elkaar aan en houden ze elkaar zo warm. Ook kan het zijn dat de ouders 1 jong niet de moeite vinden en stoppen met voeren... We zijn er dus nog niet  ::) Ik hou het dus goed in de gaten. Tot nu toe ontpopt River zich als een betere vader dan broeder, want hij zat nóóit op de eitjes, maar is nu wel veel op het jong te vinden  ;)

Het grappige is dat één van de nepeitjes in het eischaaltje van het uitgekomen jong is gaan zitten   ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Creatura

Gefeliciteerd met je donsje :D
Hij is mooi!
Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent met enthousiast doen; ik heb soms ook het idee dat dat averechts kan werken (ongeluk brengt eigenlijk ;)). Ik hoop dat hij voorspoedig opgroeit!! Spannend hoor :D

groetjes, Renske