De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

sabine

De jongen van Dizzy en Diba zien er prachtig uit  ;D
En een kooi foto is ook leuk, die hadden we nog niet.

Karin

CitaatKarin, wat gebruik jij eigenlijk als grondbedekking?

Momenteel gebruik ik beukensnippers, en dan de kleinste maat. Hiervoor heb ik een tijd aubiose / hennepvezel gebruikt, maar dat geeft toch vrij veel troep  :o Beukensnippers ook wel, maar minder...
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanmiddag voor de maaltijd Lana 92 gram !! ;D Pearl 80 gram  :-\ Ze krijgen nu dus 1 x per dag 15 ml, hopelijk gaat Pearl wat meer schranzen. Maar ja... Pearl was natuurlijk wel het grote achterlopertje van het nest... dus niet zo heel vreemd. Ik zit me te bedenken dat ik ze volgens mij nu al 8 weken grotendeels pap voer  ::) Na een week ben ik ze 2 x daags gaan bijvoeren en toen ze rond de 3 weken waren helemaal met de hand groot gaan brengen. Die willen nooit meer weg hier  ;D ;D ;D Kunnen jullie ze nog herinneren... die kleine kale dingen ?  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 16:09:47
Kunnen jullie ze nog herinneren... die kleine kale dingen ?  ;D ;D ;D

Zegt me nog vaag iets... ::) ;D

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 16:02:50Momenteel gebruik ik beukensnippers, en dan de kleinste maat. Hiervoor heb ik een tijd aubiose / hennepvezel gebruikt, maar dat geeft toch vrij veel troep  :o Beukensnippers ook wel, maar minder...

Zijn dat dan van die schilfertjes of echt stukjes?
Toen Elmo en Swingie bij ons "afgeleverd" werden hadden ze in hun kooi van die beukenschilfertjes liggen. Ik vond dat erg stoffig en onaangenaam in de lucht rondom de kooi. Dat zou ik dus liefst niet opnieuw gebruiken...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Nathalie84

Karin, ik blijf het zeggen wat een mooie lutino's heb je!! en het primrose jong vind ik echt ook super mooi!!

Ik was net even de foto's van de kooien aan het bekijken...ze zien er erg handig uit want, je kan het bovenste deel van het onderstel afhalen volgens mij??

Dat kan bij mij kooi niet en dat is soms erg onhandig..vooral als de valkjes gaan logeren bij de buren...is erg onhandig tillen zo'n grote kooi trap af en trap op...

Maar ja...ik heb die kooi pas een jaar..haha.. :-\ even nadenken wat te doen...

Groetjes, Nathalie

Nathalie84

Hoi Marc,

Wij gebruiken ook beukensnippers als bodembedekking...ik vind het opzich wel meevallen met de stof...maar het is zeker niet stofvrij..

Ik weet niet wat je anders kan gebruiken...

Groetjes, Nathalie

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Citaat van: Nathalie84 op 13 januari 2009, 16:21:37
Karin, ik blijf het zeggen wat een mooie lutino's heb je!! en het primrose jong vind ik echt ook super mooi!!

Ik was net even de foto's van de kooien aan het bekijken...ze zien er erg handig uit want, je kan het bovenste deel van het onderstel afhalen volgens mij??

Dat kan bij mij kooi niet en dat is soms erg onhandig..vooral als de valkjes gaan logeren bij de buren...is erg onhandig tillen zo'n grote kooi trap af en trap op...

Maar ja...ik heb die kooi pas een jaar..haha.. :-\ even nadenken wat te doen...

Groetjes, Nathalie

Nou ik ken het probleem... wij wonen op de eerste verdieping en dus de valkjes ook...pppfff is een hele volksverhuizing als wij op vakantie gaan..
Zo onhadig een kooi uit een stuk, daarom denk ik er ook over om een andere te kopen.
Ik twijfel tussen de san diego en de san remo...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

de foto's zijn wederom prachtig!!!
Hoe oud zijn de 4 jongste nu?
Ik vindt jong 4 erg leuk ;D ;D
En dan je primroosje, die zit zo lief in je hand echt een snoepie :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Jong 4 is inderdaad errug leuk, kijkt altijd heel intelligent  ;D ;D ;D Ze zijn geborern tussen 16 en 20 december.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mila

hoi karin

heb net even de kooi foto's zitten kijken en geweldig hoe ze daar zitten..
ik vind het altijd leuk jongen valkjes die zo naar je toe trekken.

de lutino's zijn ook erg mooi en primroosje ook kijkt echt zo wijs haha.

groetjes
mila

Nathalie84

13 januari 2009, 19:37:12 #2246 Last Edit: 13 januari 2009, 19:40:12 by Nathalie84
Ja precies, ik vind het ook erg onhandig zo'n grote kooi aan een stuk... :-\ tot nu is het steeds goed gegaan maar vind het elke keer weer een eng idee met die trappen enz...

Ik wil alleen geen kleinere kooi kopen dan dat ik nu heb..en mijn vriend vind het een beetje onzin om nu al een nieuwe kooi te kopen hihi..even kijken wat we doen..

Ben jij er al uit welke het gaat worden? En welke kleur?

Groetjes, Nathalie

Diaantje

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 19:21:10
Jong 4 is inderdaad errug leuk, kijkt altijd heel intelligent ;D ;D ;D Ze zijn geborern tussen 16 en 20 december.

hhhmmm jammer dat ze niet net iets jonger zijn, dan had ik het wel geweten....  ;) ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 16:57:42

Dat zijn dus echt stukjes, en niet de schilfertjes waar ik het over had! :)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Citaat van: Nathalie84 op 13 januari 2009, 19:37:12

Nou ik ken het probleem... wij wonen op de eerste verdieping en dus de valkjes ook...pppfff is een hele volksverhuizing als wij op vakantie gaan..
Zo onhadig een kooi uit een stuk, daarom denk ik er ook over om een andere te kopen.
Ik twijfel tussen de san diego en de san remo...

Ja precies, ik vind het ook erg onhandig zo'n grote kooi aan een stuk... :-\ tot nu is het steeds goed gegaan maar vind het elke keer weer een eng idee met die trappen enz...

Ik wil alleen geen kleinere kooi kopen dan dat ik nu heb..en mijn vriend vind het een beetje onzin om nu al een nieuwe kooi te kopen hihi..even kijken wat we doen..

Ben jij er al uit welke het gaat worden? En welke kleur?

Groetjes, Nathalie
[/quote]

Haha ja die mannen...pppfff die snappen ons echt niet he.. ;D ;D
Het is gewoon leuk..
Ik wil in ieder geval de witte, en ik denk dat het toch de san diego wordt want de san remo heeft aan de voor en achterkant verticale tralies en dat is niet heel handig...

En als die kooi bevalt ga ik voor de 2 andere valkjes ook zo een bestellen. De grote kooi is ook zo onhandig met schoonmaken, ik ben da gewoon 1,5 uur bezig met alleen maar schoonmaken.. en ik heb last van mijn rug en schouders dus dat gaat echt heel moeilijk, kan daarna bijna niet meer lopen zo een pijn doet alles dan... :(

Dagboek Tjippy en Yuki