De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Diaantje

ja die heb ik ook gezien, die vondt ik ook erg leuk!!!
De san diego is alleen iets strakker van vorm, het is maar net waar je van houdt natuurlijk...
eigenlij moet je ze beide even zien in het echt om het goed te kunnen beoordelen..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Diaantje

ja die heb ik ook gezien, die vondt ik ook erg leuk!!!
De san diego is alleen iets strakker van vorm, het is maar net waar je van houdt natuurlijk...
eigenlij moet je ze beide even zien in het echt om het goed te kunnen beoordelen..

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Die is ook mooi hoor Sabine, vooral dat plateautje aan de voorkant  ;) O, ene..... Pearl doet het goed hoor ! Vandaag maar 10 ml gehad en geen pipej gehoord  ;D ;D ;D Heel wat anders dan Lana, die heeft wel een keel op gezet, maar daar trek ik me lekker niks van aan  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin op 11 januari 2009, 23:11:52
Die is ook mooi hoor Sabine, vooral dat plateautje aan de voorkant  ;) O, ene..... Pearl doet het goed hoor ! Vandaag maar 10 ml gehad en geen pipej gehoord  ;D ;D ;D Heel wat anders dan Lana, die heeft wel een keel op gezet, maar daar trek ik me lekker niks van aan  :P

Ik vond idd dat plateautje erg leuk  ;D . Maar ik heb nog geen idee welke ik van die 2 gaat nemen. De Havanna heeft rondom een opvangbak waardoor er iets minder rommel rond de kooi is.  En hij is iets mooier om te zien maar wel een stuk zwaarden.  Nou eerst maar eens op Pearl wachten.

Gelukkig begint Pearl af te kikken van de pap. ;D
Nog even volhouden Karin, niet toe gaan geven aan hun gegil. Dan kunnen ze vast dit weekend weg. 
Begrijp ik het nou goed dat Jessie beneden zit bij jou nieuwe valkjes? Zit de rest in een andere kooi?

Karin

Ja, het is nu net stuivertje verwisselen  ;D Nou hier komt het :

Jessie zit samen met mijn bonte witmaskertje in een kooi op het voertafeltje. Geen grote kooi, normaal zet ik hier de jongen in vóór de voeding zodat ik makkelijk hun kooi kan verschonen.

Op de kast staan 2 Gretakooien en in de ene zitten nu Pearl, Whisky en Lana en daar heb ik vandaag Lara en Elmo bij gezet. Dit omdat die ook stukke minder pap eten.
In de andere kooi zitten Zoë, Ozzy en Loeki, die krijgen alledrie nog 1 x daags 15 ml.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Salsa en Mellody zien elkaar nog niet staan    Ik zit er aan te denken om Summer tijdelijk beneden te zetten zodat ze niet meer in dezelfde ruimte zijn, misschien dat dat helpt   

Beide primroos koppels zitten op onbevruchte eitjes .... zucht....  Als ze er van af zijn gaan Cocktail en Twister in de grote volière, die mogen even niks meer.... Misschien deze zomer en anders gewoon volgend broedseizoen nieuwe kansen... 

Nova en Indra mogen het nog 1 x proberen, en dan is het ook voor hun over dit seizoen.

Dazzle en Chico zitten op eitjes, geen idee hoe of wat. Ze waren in het begin erg onrustig, gingen steeds van het blok af. Nu heb ik de tamme valkjes een paar dagen "kooi-arrest" gegeven in de hoop dat Dazzle en Chico wat standvastiger worden met broeden. De tamme valkjes gaan steeds bovenop het blok zitten of aan het gaas hangen en dat helpt natuurlijk niet  Maar goed, morgen mogen ze weer in kleine groepjes los. Ik kan ze moeilijk 3 weken lang opsluiten   

Vandaag hebben Dimple en Magic een blok gekregen. Ze doken er meteen in    Maar ik zag wel dat Magic een paar staartveren en gewone veertjes had laten vallen.... ik hoop niet dat hij in de rui gaat, zou wel erg onhandig uitkomen nu ! 

Ik heb vanmiddag het gedeelte van de grote volière waar Raven en Luana in zaten flink uitgesopt, opnieuw bodembedekking in gedaan en de schuif open gezet. De grote volière is 4 meter lang en ik kan het in 4 aparte gedeeltes verdelen. Tijdens het broedseizoen heb ik 1 meter apart afgesloten en daar kan dan een koppel in. Toen ik de schuif open deed en een beetje de valkjes probeerde te "begeleiden" had ik binnen 3 minuten River en Phoenix er in !! Ik vond dat wel heel erg knap van mezelf, hahaha. 4 meter volière met 4 wilde koppels er in, probeer dat maar eens na te doen, hihihihi    Nou, ook zij doken binnen 10 minuten het blok in ! En nu maar hopen op een heel mooi popje voor Cuba ! een Fallow bonte zou héél mooi zijn   

De jongen van Dizzy en Diba groeien goed en oooohhhh..... wat worden ze fors !  Het zijn echt megalutino's en..... geen kaal plekje achter de kuif !! Ben erg trots op ze ! Morgen zal ik foto's van ze maken. Had vandaag een verjaardag en ben er niet aan toe gekomen.

Dizzy en Diba mochten vandaag even hun vleugeltjes strekken ! Ze hebben maar liefst 2 uur rondgevlogen voor ze weer terug gingen in de kooi... Gelukkig waren de jongen goed gevoerd dus geen probleem    
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

o Magic mag niet in de rui hoor... :(
Spreek hem maar even toe... ;D

Wat goed lutino's zonder kale plekjes, dat gebeurd niet vaak volgens mij!

krijgen River en Phoenix ook nog een blok?

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

Ik heb vanmiddag de papkuikens gewogen en ben niet echt tevreden  >:( Whisky is ruim 100 gram, dus die vertrekt morgenavond naar zijn / haar nieuwe baasje, maar Lana was 87 gram en Pearl haalt de 80 net niet. Dat klinkt voldoende, maar omdat dit grote valken zijn is het echt te weinig. Het moet toch minimaal 90 gram zijn ! Ze hebben dus weer een hele voeding gehad, ipv maar 8 ml. Ze hebben 15 ml gehad en hou dit een paar dagen aan, kijken of ik dan weer af kan bouwen.

Bij de andere papvalkjes zijn Ozzy en Loeki echt te licht. Ozzy 70 gram, Loeki 75. Die moeten toch minimaal 85 gram zijn, dus die staan weer op 2 papmaaltijden. Zoë was wel netjes 85 gram ( het zijn kleine valkjes ). Ook Elmo en Lara waren mooi op gewicht, die eten nu ca. 8 - 10 ml per dag.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Hoi Karin,

Het ziet er naar uit dat je voorlopig nog even in het gekrijs van Lana zit. Zou ze dan toch echt honger hebben? Heel veel sterkte in ieder geval.

Groetjes Heleen

heleen

Hoi karin,

Ben ik nog een keer. Nu het waarschijnlijk langer duurt,krijgen we dan misschien als troost  een fototje ::) ::)?
Alleen als je tijd hebt hoor.

Groetjes Heleen

Karin

Nou, ik ga mijn best doen dat ze het weekend gewoon weg kunnen hoor  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Nou dan duimen we gewoon met twee duimen verder in plaats van een duim.  ;D ;D

sabine

Pearl en Lana zullen echt met open armen ontvangen worden .
Nog even vol houden en door zetten, Karin. Ook al zullen ze je het niet makkelijk maken  ;D . Pearl neem het er helemaal van 9 weken vertroeteld worden door mams.

Karin

12 januari 2009, 23:08:33 #2233 Last Edit: 12 januari 2009, 23:17:17 by Karin
Ik had vanmiddag even snel wat foto's gemaakt van de papkuikens, sorry, jullie moeten even genoegen nemen met kooifoto's  ;D

Pearl, Whisky en achter de trosgierst Lana  ;D

Elmo...

Lara...

Zoë, Loeki en Ozzy...

Ik heb Jessie's snaveltje weer een beetje geknipt. Wel zag ik later dat het iets bloedde, dus ik zat tegen het leven aan... Maar gelukkig heeft Jessie er niks van gevoeld want hij gaf geen kik  ;D

Ja Jessie.... de pap ik echt op !!!

En dan nog wat fotootjes van mijn eigen bonte witmaskertje. Ik vind een naam verzinnen toch zo moeilijk voor dit jong ! Inzo past niet echt bij hem, misschien omdat ik teveel aan de andere Inzo denk  ;) Ik zit te denken aan Zipper ! Maar ik denk er nog even over na  ;)

En dan als laatste de jongen van Dizzy en Diba.... Is het dan niemand opgevallen dat ze helemaal niet geplukt worden ? Knap hè ?  ;D ;D ;D ;D

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Het primroosje...

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wat zijn die lutino's mooi zeg! :D En het primroosje vind ik ook schitterend! Wil niet zeggen dat ik de andere niet leuk vind natuurlijk! ;D

Karin, wat gebruik jij eigenlijk als grondbedekking? Wij hebben tot nu toe altijd van die maïskern-korrels van Corbo gebruikt. Ik vind het een heel goed produkt maar het wordt toch wat prijzig met 17€ voor een grote zak. Bovendien kunnen we het niet overal vinden; het lijkt of steeds minder winkels het in huis halen... Zal misschien ook wel met de prijs te maken hebben denk ik...
Tijd om eens naar iets anders uit te kijken...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -