De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Caroline

Even een tip voor het centenbakkie.

Vijlen is een hel .... het hele ondersnaveltje gaat inderdaad op en neer.  :-\

Knippen is doodeng, net wat je schreef, dat tongetje.  :o

Ik knipte Noa en nu trouwens Floortje ook 1 x (een jong met een scheef ondersnaveltje in dit nest) altijd met een nagelknippertje en dan de kleinste formaat. Je kent ze wel, de bovenkant omdraaien en dan kun je ermee knippen.  Het tongetje kan er dan niet tussen komen en het bekkie blijft gewoon stilstaan en gaat niet zo op en neer als met een vijl.

Ik heb werkelijk alles geprobeert, zelf een electrische manicureset heb ik ervoor aangeschaft maar niks vond ik zo fijn werken als 1 x per week met de knipper.

;)

Ik zal even een plaatje ervan zoeken, als ik hem gevonden hem plaast ik hem nog even.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Deze:

En dan de kleinste maat die verkrijgbaar is.  :)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

CitaatHoi Karin,

Ohh wat is het primroosje lieffff 
Je maakt echt elke keer weer zulke mooie, close up foto's
Vindt je de naam Snow-White misschien leuk?

Groetjes, Marian

Lief hè ?  :-* :-* :-* Ik vind het ook een dotje, en het ziet er naar uit dat het mijn enige primroosje wordt dit seizoen  :'( Dus het blijft hier zeker ! Of het moet echt een hele erge drukspook worden, maar dat verwacht ik niet, het kijkt zo wijs  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaatprachtige foto's!!!!!!!!

Wat jammer dat het snaveltje jong 4 van d&m nog niet echt goed gaat....
Je zou denken da als je die eenmaal een keer goed heb geknipt of gevijlt dat ht dan niet meer aangroeid, maar ik begrijp dat die dus blijft groeien...

Krijgen D&M nog een ronde met jongen?
Of welke andere koppels krijgen nog een kans voor een ronde?
Ik zit er nl over te denken voor een vriendje/dinnetje voor Yuki...
Ik vindt haar toch wel erg alleen zo en ik wil haar eigenlijk liever niet bij Lizzy of Tjippy zetten omdat die lelijk tegen haar doen.
En als ik weet hoe of wat dan kan ik er verder over gaan nadenken...   

Het is afwachten of het goed gaat groeien als het geknipt wordt.

Is een gepareld  lutinootje niks voor je ? Ik weet van de jongen van Dizzy en Diba dat ze erg knuffelig zijn tegen andere valkjes. Dimple en Magic mogen nog één ronde en waarschijnlijk mogen River en Phoenix ook nog een blok, maar die zijn nu in de rui. En anders wordt het van de zomer, mogen ze het dan proberen. De primroosjes hebben beide een onbevruchte ronde  :'( :'( :'( Erg leuk, gebruik je een andere vitamine die de bevruchting zou moeten stimuleren ( ze hebben steeds weinig bevruchte eitjes ) is alles onbevrucht  >:( >:( >:( Ik ga mooi de fabrikant aanschrijven ! Dazzle en Chico zijn ook net met een ronde bezig, geen idee of het wat wordt. Kan van alles tussen zitten. En dan had ik het geloof ik wel gehad...  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHet valt mij trouwens wel op dat alleen Pearl al 2x met de foto op jou arm zit. Hihi 1x raden Pearl is zeker de grootste eigenwijs   
Waar gaat Whisky naar toe, toevallig naar een bekende van het forum?

Nou, een grote vreetzak en wilde dus niet in de krans blijven zitten, Pearl wilde éééééten !!!! Whisky gaat bij Elmo wonen, het jong van Dazzle en Chico !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatEven een tip voor het centenbakkie.

Vijlen is een hel .... het hele ondersnaveltje gaat inderdaad op en neer. 

Knippen is doodeng, net wat je schreef, dat tongetje. 

Ik knipte Noa en nu trouwens Floortje ook 1 x (een jong met een scheef ondersnaveltje in dit nest) altijd met een nagelknippertje en dan de kleinste formaat. Je kent ze wel, de bovenkant omdraaien en dan kun je ermee knippen.  Het tongetje kan er dan niet tussen komen en het bekkie blijft gewoon stilstaan en gaat niet zo op en neer als met een vijl.

Ik heb werkelijk alles geprobeert, zelf een electrische manicureset heb ik ervoor aangeschaft maar niks vond ik zo fijn werken als 1 x per week met de knipper.

Ik zal even een plaatje ervan zoeken, als ik hem gevonden hem plaast ik hem nog even.

Knip jij dan in 1 x of in gedeeltes ? Omdat het in een kommetje loopt is het heel lastig.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

In gedeeltes, echt mm's steeds een heel klein stukje.

Noa in een handdoek gewikkeld dan kon ik met mijn vrije hand haar koppie goed vasthouden en dan gewoon rond knippen.

Daarom is dat kleine nagelknippertje ook zo fijn, daar kun je echt hele kleine stukje mee knippen.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

CitaatIn gedeeltes, echt mm's steeds een heel klein stukje.

Noa in een handdoek gewikkeld dan kon ik met mijn vrije hand haar koppie goed vasthouden en dan gewoon rond knippen.

Daarom is dat kleine nagelknippertje ook zo fijn, daar kun je echt hele kleine stukje mee knippen.

Probeert ze dan niet steeds tegen te stribbelen ? En is ze daarna bang voor je of niet ? Ik heb wel zo'n knippertje, maar die is bot, ik zal dus een nieuwe kopen. Ik heb het er ook met de dierenarts over gehad en die wil het ook doen. Misschien de eerste keer door hem laten doen en daarna zelf bijhouden  ::) Ik moet zeggen dat ik het doodeng vind, ben zo bang dat ik hem / haar pijn doe.... Het leven schijnt nogal ver te zitten bij die jonge valkjes....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Doordat ik Noa strak in een handdoek of theedoek wikkelde kon ze bijna niet tegenstribbelen. Haar pootjes en vleugels zaten immers in de doek vast. Mijn hand legde ik op die doek en met mijn vrije vingers kon ik dus makkelijk het koppie vasthouden.

Noa(zusje van Melody en Madelief) is helemaal niet bang, ze is één van mijn tamste valkjes. Op dit moment is ze 3 1/2 en ik kan werkelijk alles met haar doen. Zelfs kroelen met mijn handen vind ze fijn.  :D Kijk maar.

Klopt wat je schrijft over het leven .... je moet echt hele korte stukje knippen anders zit je in het leven. Mandy heeft dit een keer laten doen bij een dierenarts ... te ver knippen en meteen dichtschroeien om te kijken of ze daarna wel haar snaveltje goed deed maar ze deed hem meteen weer verkeerd.  :-\

Kirsten heeft afgelopen kweekjaar ook een centenbakkie gehad en deze eet inmiddels ook zelfstandig.

Het wachten is tot het valkje zelf een manier heeft gevonden om het ondersnaveltje kort te houden. Noa was 6 maanden ongeveer. Sindsdien heb ik haar niet meer hoeven te knippen. Wel zie ik dat zij niet alle zaadjes kan eten, ze rent 's morgens op de bakken als deze opnieuw gevuld worden, de kleinere zaadjes zijn niet aan haar besteed, zelfs niet als ze echt honger heeft. Dit betekend voor Noa dat ze een niet uitgeballanseerd voedingpatroon heeft maar .... ze doet het er goed op en is nooit ziek. Pellets het ik ook ooit geprobeerd maar die wilde ze echt niet. Nu heb ik zoiets van misschien wordt door dit voedings patroon minder oud maar ze is in ieder geval wel gelukkig.  ;)

Als je het zo eng vindt zou ik zeker de eerste keer laten doen door de dierenarts, dan kun jij lekker meekijken hoever jij kunt gaan met knippen. Mandy heeft het mij de eerste keer ook voor gedaan en ik heb het bij haar een keer geprobeerd.

Succes!!!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Nou... ik ga het eerst zelf maar proberen en als het me toch niet lukt naar de dierenarts.... Hij is natuurlijk wel wat ruwer in de hand dan ik, dus ik probeer het eerst zelf... doodeng  ::) Tanden knippen van konijnen... draai ik mijn hand niet voor om...nagels knippen van honden of katten... geen probleem, maar zo'n klein ieniemieniesnaveltje van zo'n schatje.... :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

8 januari 2009, 12:54:25 #2185 Last Edit: 8 januari 2009, 18:08:03 by Karin
Ik heb net per email de uitslagen van de DNA testen binnen gekregen en....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Beide zijn ze man !!!

Aj..... en nu maar heel goed gaan nadenken. Het primroosje blijft sowieso, maar ik ben ook al erg gehecht aan het bonte witmaskertje ! Nou... maar even kijken hoe het karaktertje zich gaat vormen. Als het nou een erge drukspook wordt is het misschien beter op zijn plaats bij iemand die minder valkjes heeft, maar als het net zo'n lieverd als Inzo wordt blijft het zeker hoor !! Het is zo'n liefie !! Kijk, hier helpt hij me met voeren....

:-* :-* :-*

Een schatje hè ? En nu nog een naam :
Inzo
Jessie
Wiebel

Hm... nog ff nadenken  ;D ;D ;D

Ik heb alleen nu nog steeds geen popje voor Cuba... Nou ja, een man voor Sterre was het belangrijkste, omdat ze steeds eitjes legt, dat popje komt nog wel voor Cuba  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

:o Toch niet aan de drugs hoop ik! Al die spuiten!!! :o

;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Citaat van: Karin op  7 januari 2009, 00:45:15
[quote
Krijgen D&M nog een ronde met jongen?
Of welke andere koppels krijgen nog een kans voor een ronde?
Ik zit er nl over te denken voor een vriendje/dinnetje voor Yuki...
Ik vindt haar toch wel erg alleen zo en ik wil haar eigenlijk liever niet bij Lizzy of Tjippy zetten omdat die lelijk tegen haar doen.
En als ik weet hoe of wat dan kan ik er verder over gaan nadenken...

Het is afwachten of het goed gaat groeien als het geknipt wordt.

Is een gepareld lutinootje niks voor je ? Ik weet van de jongen van Dizzy en Diba dat ze erg knuffelig zijn tegen andere valkjes. Dimple en Magic mogen nog één ronde en waarschijnlijk mogen River en Phoenix ook nog een blok, maar die zijn nu in de rui. En anders wordt het van de zomer, mogen ze het dan proberen. De primroosjes hebben beide een onbevruchte ronde :'( :'( :'( Erg leuk, gebruik je een andere vitamine die de bevruchting zou moeten stimuleren ( ze hebben steeds weinig bevruchte eitjes ) is alles onbevrucht >:( >:( >:( Ik ga mooi de fabrikant aanschrijven ! Dazzle en Chico zijn ook net met een ronde bezig, geen idee of het wat wordt. Kan van alles tussen zitten. En dan had ik het geloof ik wel gehad... ;)
[/quote]

hhhmmm ik vindt de geparelde lutino's zeker erg leuk.
Alleen zij zijn nu denk ik een week of 3 oud toch?
En wij gaan over 6 weken op vakantie, en ik wil pas daarna een valkje erbij.
Want de valkjes worden door andere gevoerd bij ons thuis dus dan krijgen ze toch minder aandacht,en dat wil ik niet.
Dus ik dacht zelf pas vanaf begin maart. en dan tegen die tijd dan zijn Dimple en Magic waarschijnlijk wel met de volgende ronde bezig  ;D
Maar je hoort nog van mij!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Hm, ja... dat wordt lastig...ofeh... meenemen op vakantie  ;D ;D ;D Nou, ik hoor wel wat je wilt. Ik hoop dat Dimple en Magic dit weekend een blok krijgen ! Moet nog even "verbouwd" worden  ;) Het blok hè, niet Dimple en Magic  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De oudste 3 van de papkuikens eten nu 2 x een halve voeding per dag. Dat is wat makkelijker dan 1 x pap, omdat de rest natuurlijk gewoon op 2 voedingen staan. En de rest smult er nog goed van !   ;D  Als het zo door gaat zal Cody halverwege volgende week "klaar" zijn. Lara ook wel, maar omdat Zoë nog flink pap eet en ze samen weg gaan zal dat waarschijnlijk iets langer duren. Misschien tegen het volgende weekend ? 

Ik heb het jong met het rare snaveltje toch maar nog even weer op 2 voedingen gezet. Ik vond hem / haar toch wat lichter worden in vergelijking met de nestgenootjes. Het is 92 gram, nog steeds niet gek, maar voelt toch wat lichter aan....

Met de andere gaat het goed met 1 voeding, vooral Whisky doet het goed ! Die eet nog maar iets van 8 ml en vind het dan genoeg. Met een beetje geluk mag hij / zij binnen een week weg ! Lana is echt een papjunkie en gilt de boel bij elkaar ! Pearl probeert ook zo veel mogelijk pap te bemachtigen... ;D ;D ;D

Het tweede jong van Dizzy en Diba blijkt ook nog eens cinnamon te zijn ! Ik zag het gisteren toen ik foto's maakte... Ik kan de lutinootjes nu goed uit elkaar : de oudste is het meest geel, de tweede heeft er dus cinnamon bij en de derde is de andere   ;D

De jongen van Dizzy en Diba eten hun dagelijkse pap wel, het primroosje heeft echt zoiets van wa's dat ?!!  Lust ik niet, geef mij maar pleegmama's eten   >:( ;) ;D :P

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Het primroosje...

De bende bij elkaar....

Als je goed kijkt zie je op het rechter staartje cinnamon vlekjes...

Sterre even op bezoek.....

Het primroosje kijkt altijd zo wijs uit zijn oogjes ! Het lijkt wel of het jong een "oude ziel" heeft, weet alles wel en vind alles best   ;D ;D ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves