De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

sabine

Citaat van: Karin op  4 december 2008, 19:56:12
Rechtsachter is jong 3, linksachter is jong 2  ;D

Dank je wel !
;D hihi hun waren de enigste 2 die dus nog op volgorde zijn blijven zitten.

Karin

Tis hier druk, druk, druk.... Sinterklaas, kerstbomenjacht met mams en vandaag een familiereunie ( ik tik nu met stijve vingers van het bowlen  ;D ;D ;D ). Vandaar ff geen update een paar dagen. Ik heb het net wel op mijn hyves gezet, maar heb geen puf meer om het nu hier te plaatsen. Ik zet het wel morgen neer ! Voor degene die niet kunnen wachten : even naar mijn hyves gaan  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

8 december 2008, 15:26:16 #1967 Last Edit: 8 december 2008, 15:29:03 by Karin
Met de nieuwe papkuikens gaat het goed !    Alleen de oudste is echt een ontzettende lastpost !! Die krijgt nu dus al bijna een week pap en nog geen één keer vrijwillig    Ik moet hem / haar echt dwangvoederen, zucht.....   Het eet zelf wel wat, maar echt nog niet genoeg om geen pap meer te hoeven. Ik heb zelfs hulp ingeschakeld van ervaren Amerikaanse pappers ( die gekke Amerikanen pappen de jongen standaard vanaf 2 weken leeftijd ). Ik geef er nu wat lorinectar door heen en doe er nu 15 minuten per voeding over ipv een half uur...  Het jong ziet er ook echt niet uit ! Ik gebruik 20 ml per voeding en als er 8 ml in komt mag ik in mijn handjes wrijven. De overige 12 ml zit dus op het valkje, op mij en op de voedingsplaats  Ik heb al bedacht dat een voerschort geen gek idee zal zijn   

Jong 1, Tjarda

Jong 2, Dobbie

Jong 3, Doby

Jong 4, Misty

Jong 5, Sjakie

Jong 6

Ook met de jongen van Dimple en Magic gaat het goed. Sinds 2 dagen ben ik van 2 x pap naar 1 x gegaan. Ik weeg ze dagelijks en ze komen gemiddelt genoeg bij om af te bouwen. Ik zal ze wel 1 x per dag blijven voeren zodat ze goed tam worden. De rest doen de ouders.

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Raven en Luana voeren het jong nog steeds. Ik denk dat het een wildkleur man is     Luana is gisteren weer begonnen met eitjes leggen. Ik heb het ei meteen vervangen door een nepeitje en het echte eitje ligt nu veilig in een bakje met vogelzaad. Zo kan het niet snel beschadigen en droogt het niet zo snel uit. Ik moet het een aantal keer per dag draaien. Als ze uitgelegt is leg ik de eitjes tegelijk in de broedmachine.

Ik heb eergisteren het jong geringt, maar de ring is er af gevallen. Vandaag nog maar een keer proberen   

Raven en Luana al weer flink aan de wipwap...

De jongen van Nessa en Kenya worden goed gevoerd en groeien over het algemeen goed. Alleen de jongste vind ik te langzaam groeien. Dat gebeurt helaas vaker dat de jongste wat achterloopt. Dit kan komen omdat of de oudere te veel eten op eisen of omdat de ouders geen kropmelk meer geven ( dit geven ze de eerste dagen ) en de jongste dus meteen zaadjes moet gaan verteren. Dat gaat ze dan gewoon nog niet goed af. Geen paniek, want ik ga gewoon even helpen : ik geef het 2 x daags een papvoeding. De rest mag natuurlijk een beetje meesnoepen, meteen goed in het kader van het handtam maken    De ouders doen echt heel erg hun best, want ze eten dagelijk 3 bakken zaad ( ! ), 1 rode franse trosgierst, half beschuitje, een bak andijvie / geraspte wortel en dan nog wat eivoer en pellets !   

Jong 1

jong 2

jong 3

jong 4

jong 5

Na een aantal onbevruchte eitjes en een pauze van een dag of 5 legde Dazzle 2 bevruchte eitjes !    Helaas is er maar 1 uitgekomen. Ik verwachte van Dazzle al veel onbevruchte eitjes, want dat heeft ze iedere keer    Aan de ene kant erg jammer, maar aan de andere kant moet ik er niet aan denken dat ze 5 jongen zou krijgen. Hun jongen zijn namelijk zééééér eigenwijs en bezorgen me grijze haren tijdens het tam maken    Het zijn verder geweldig leuke valkjes, maar met een gebruiksaanwijzing. Ik ga deze ook standaard pappen als ze 4 weken zijn, anders kost het me 3 uur per dag    Ik ben benieuwd wat voor mutatie dit wordt ! Het kan van alles zijn : bont, gepareld, bont gepareld en dit alles kan ook in combi met cinnamon. Spannend !!     

Heel gevaarlijk om in het blok te kijken...

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Citaat van: Karin op  8 december 2008, 15:26:16
De ouders doen echt heel erg hun best, want ze eten dagelijk 3 bakken zaad ( ! ), 1 rode franse trosgierst, half beschuitje, een bak andijvie / geraspte wortel en dan nog wat eivoer en pellets !   

Ik geloof dat ik het allemaal zie zitten in de kropjes ;D ;D...

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Wat een papbende bij jou zeg  ;D ;D ;D ;D
En Tjarda spant de kroon hé, volgens mij staat ie gewoon stijf van de pap, maar ja dat was ook een hele toer hé om 'm te voeren!
Ik neem mijn petje af hoor, zoveel papvalkjes wat je hebt en het geduld wat je er mee hebt.
Je hebt prachtige jongen  :D

Groetjes Manon

Marc van de Kuifjes

De jongen van Dizzy en Diba zijn echt weer schitterend! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Je wat een update weer!!!
Ze zijn leuk voor al jong 2 en 4.....
Welke heeft Sabine gekozen?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Hihi, ja, Tjarda houd het spannend hier  ;D Stel je voor dat het allemaal te makkelijk gaat, want de rest slurpt het zo naar binnen ! Bedelen ? Wat is dat ? Ze doen gewoon hun bek open en gieten maar !! ;D ;D ;D

Sabine heeft nog niet gekozen. Eerst even in de veertjes, dan is de keuze makkelijker  ;) Met al die stekeltjes is het moeilijk te beoordelen.

Ja ! Ze zijn weer mooi die van Diba en Dizzy, ene.... ze hebben hun best weer gedaan dus weer een hoop in aantocht... zucht... ze weten van geen ophouden ! Hoop wel dat ze na ronde 2 stoppen !! ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Citaat van: Karin

Sabine heeft nog niet gekozen. Eerst even in de veertjes, dan is de keuze makkelijker  ;) Met al die stekeltjes is het moeilijk te beoordelen.

Ik weet al vanaf het begin welk valkje ik wil hebben en ik ben nog niet van gedachte veranderd.  ;D En dat gaat ook niet gebeuren ;)
Voor mij is valkje 1 MIJN NR 1 . Dus hopelijk mag deze bij mij komen wonen. Dan hoef jij je geen zorgen te maken Diaantje  ;)

Karin, je heb weer een geweldige update! Je hebt echt leuke valkjes  :-* En wat mij betreft kunnen we de valkjes namen gaan geven  ;)

Marian

Hallo Karin,

Wat een prachtige foto's heb je toch weer gemaakt 8)...ik kan niet anders zeggen :D.....piep- pap- of kuiken ;D...hihi het zijn allemaal plaatjes om te zien ;) :D ;D
Ach en de schattige Donder en Bliksem  :-*...en de anderen alweer opgehaald.....het gaat allemaal zo snel :o :P
Ik heb het niet precies kunnen volgen hoor :-[....de eitjes en het schuiven naar pleegouders  :-\....beetje snel gelezen :P......je bent in elk geval erg creatief :D :D
Weer veel succes en plezier met deze nieuwe kleintjes :-*

Groetjes, Marian

Dierenfreackske

Hoi Karin , ja , het is al weer een tiujdje geleden dat ik weer hier ben geweest , ik lees wel alles maar heb niet altijd de tijd om alle boekjes te volgen , maar toch is het hier de moeite waard hoor om eens binnen te wippen , hihi!
Wat een supermooie en lieve foto's heb je weer geplaatst !
Neem je dan gewoon de donsjes even uit het blok terwijl pa en ma er bij zitten of hoe doe je dat om foto's van ze te maken ?? Laten ze de jongen dan niet liggen ? Nee he , ik moet dat nog leren he , want als ik donsjes heb wil ik zeker eens foto's maken , hihi ! Veel succes , en leuke en mooie donsjes hoor , prachtige foto's ook ! Grtjs Ann

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  8 december 2008, 22:24:04
Ja ! Ze zijn weer mooi die van Diba en Dizzy, ene.... ze hebben hun best weer gedaan dus weer een hoop in aantocht... zucht... ze weten van geen ophouden ! Hoop wel dat ze na ronde 2 stoppen !! ::)

Dan is het wel duidelijk waarom Tuurke steeds eitjes blijft leggen! Het zit gewoon in de familie! :o ;D ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

CitaatVoor mij is valkje 1 MIJN NR 1 . Dus hopelijk mag deze bij mij komen wonen. Dan hoef jij je geen zorgen te maken Diaantje 

Eh... bedoel je valkje 1 of valkje 2, dus het oudste cinnamon geparelde WITMASKERTJE ?? Hihi, ik neem aan dat je jong 2 bedoelt. Jong 1 is namelijk een gewone cinnamon pareltje  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatDan is het wel duidelijk waarom Tuurke steeds eitjes blijft leggen! Het zit gewoon in de familie!   

Hm, ja, haar kleindochter Sterre kan er ook wat van  ::) En ja, ik kan niks doen aan de uren licht enz. , want het is de bedoeling dat de rest wel kweekt  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves