De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Karin,

Je bent er maar druk mee :P.........haha :D
Knippen....wassen.......föhnen?? ;D :P .....high lights?? :o ;D
Weer mooie foto's hoor 8)
Wel schrikken :o...........je valkje die zowat omviel........pff...gelukkig niet echt iets aan de hand ;) :D
En dat plukken...........moest eigenlijk niet uitgevonden zijn ::)

Fijne avond, Marian

Diaantje

O wat worden de pareltjes mooi!
Zo leuk al die stekeltjes!!
En zes jongen das best veel, kan me voorstellen dat ze weinig conditie heeft

Ik wacht nog steeds in spanning af, ik kan haast niet wachten hoor totdat ze uit het ei kruipen...  :P ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Alweer bijna allemaal besproken! :o
Nou, de "zaken" gaan goed moet ik zeggen! ;D

Maar nu wil ik graag de foto's van de papkuikens zien! ;) ;D
Hoe gaat het intussen met de zelfstandigheid van de jongen?

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

sabine

:o Wat is dat schrikken, als je valkje op eens raar doet en bijna omvalt. Gelukkig is het alle maal in orde.
Wat heb je toch weer leuke piepkuikens. Ik ben wel een beetje verliefd geworden op de eerste foto  :-* Wat een fotomodel zeg !

sabine

Citaat van: Diaantje op 16 november 2008, 16:56:44
O wat worden de pareltjes mooi!
Zo leuk al die stekeltjes!!
En zes jongen das best veel, kan me voorstellen dat ze weinig conditie heeft

Ik wacht nog steeds in spanning af, ik kan haast niet wachten hoor totdat ze uit het ei kruipen...  :P ;D

Diaantje,

Van welk koppel wacht jij op een jong?
Toevallig ook van Dimpl en Magic?  ;)

Groetjes Sabine

Diaantje

Hoi Sabine,

Nee ik wacht op een jong van Raven en Luana...
JIj van Dimple en Magic begrijp ik?

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

16 november 2008, 23:39:52 #1791 Last Edit: 17 november 2008, 00:00:55 by Karin
Ik heb vanavond de twee primrose koppels een broedblok gegeven      Twister was al in het blok gedoken voor het helemaal goed vast zat  Ook Indra had veel interesse in het blok. Nu maar hopen dat ze goed hun best doen ! Morgen ga ik de blokken nog even uitzuigen en dan de bodembedekking erin doen. Ik heb ze van achter het luik vandaan geplukt en omdat er bijna nergens goede blokken te koop zijn heb ik er zelfs een heel oud blok vandaan gehaald die ik in de oude volière heb gebruikt met Kazoo en Luna  Het is echt een megagroot blok, omdat die precies in een gat moest hangen. Ik heb dat blok aan Nova en Indra gegeven. Cocktail en Twister hebben een blok gegeven die al even inde vogelkamer stond en waar ze al een paar keer in gekeken hadden 

Ik wacht met een broedblok geven aan Salsa en Twizzle tot Nessa en Kenya klaar zijn met hun tweede nest. Ik heb het zo eens bekeken, en als ik nu nog een blok op hang kan ik mijn kont niet meer keren in de vogelkamer 

Wel hang ik van de week bij de cathi's een broedblok op ! Die heb ik vanavond lekker schoongemaakt en ze zijn er helemaal klaar voor ! 

Ik heb gisteren een heleboel foto's gemaakt van de papkuikens en ik zet alle foto's hier neer in chaotische volgorde 

Inzo is nu 100 % besproken. Ik heb iemand op de wachtlijst staan die al een tijdje wacht op 2 jongen van Dazzle en Chico, een bonte en een parel. Helaas hebben ze een onbevrucht nest.... En omdat het anders wel heel lang kan gaan duren heb ik hun voorgesteld om Inzo te nemen plus een pareltje van Dizzy en Diba. Ze waren al een tijdje helemaal weg van Inzo, dus dat komt goed uit  En zo komt alles toch nog goed..... 

Ik hoorde gisteren één van de papkuikens een beetje brabbelen en ik dacht... snel kijken ! Is het Milo !! :o En die is toch echt volgens gendika een popje ! Ze geven 99 % zekerheid, dus ik ga er maar van uit dat het klopt  ;D En ach... Twizzle floot ook veel en da's toch echt een popje  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Wat een gave foto's!!!

ik vind je achtergrond ook echt heel gaaf.. die blauwe lucht met die wolkjes.. super!!

Wat een leuke ontwikkelingen allemaal... veel blokken, veel foto's, veel valkjes... GAAF!!!!!!!!!!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

heleen

Hoi Karin,

Wat een leuke foto s weer joh.Even een vraagje over dat brabbelen en fluiten,is twizzel dat blijven doen of is dat over gegaan??

Groetjes Heleen

Gerdy

wat een super foto's  ze komen zo mooi uit op die wilgenkrans..en wat groeien ze toch snel

Karin

CitaatWat een leuke foto s weer joh.Even een vraagje over dat brabbelen en fluiten,is twizzel dat blijven doen of is dat over gegaan??

Zover ik weet is dat overgegaan, maar ik weet natuurlijk niet wat ze stiekem doet als ik niet boven ben  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Hoi Karin,

Ze blijven je toch steeds maar weer verassen he die beestjes.

Groetjes Heleen

Karin

De oudste pareltjes zitten momenteel in hun "schreeuw maar hard, dan gaan die engerds vanzelf wel weg" - periode, en het viel dus niet mee op foto's van ze te maken, maar dit is het geworden 

De 3 jongsten werken beter mee.... Die blijven netjes zitten 

Ik kreeg vandaag de uitslag van het ontlastingonderzoek wat ik altijd standaard laat doen bij de jongen die ik verkop. Er zaten toch te veel bacteriën in  Het zijn bacteriën die normaal ook in de darmen zitten, maar als er teveel zijn dan kan bijvoorbeeld bij stress ( zoals een verhuizing ) of een verminderde weerstand het valkje ziek worden. En dat willen we natuurlijk niet, dus ze krijgen een antibioticakuurtje. Het valt me op dat het bij papkuikens bijna altijd raak is  Dus ik ga vanaf nu gewoon papkuikens standaard een kuurtje geven. Gelukkig gaat het makkelijk in de pap 

Verder gaat het hier zijn gangetje.... De papkuikens wegen allemaal precies 90 gram, alleen Inzo is 96 gram. Dit is met lege krop....Omdat ze nu nog maar 1 voeding krijgen zal ik ze overmorgen weer wegen, kijken of ze op gewicht blijven.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

Weer genoten van je foto's hoor :D 8)
Haha.....de  namen stonden er niet bij......dus ik maar gokken
wie Donder is :P.........je weet wel die ik zo schetig vind ;)
Hihi...ik kan hem/haar er nu toch niet zo meer uitpikken ::)

Fijne avond, Marian

Diaantje

prachtig hoor die foto's!!!
Wat een knapperts..hihi... ;) :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki