De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

13 november 2008, 23:03:12 #1770 Last Edit: 15 november 2008, 02:30:01 by Karin
Gisterenavond heb ik Milo een klein beetje bijgeknipt, want mevrouw vloog ineens weer als een volleerd piloot door de huiskamer. De vliegpennen waren weer doorgegroeit.  Heb meteen Charlie nagekeken, maar die vliegpennen zijn nog kort genoeg. Vandaag heb ik Tex en Lana bij moeten knippen.... nou ja, af moeten knippen  Beide hadden al een blauwe plek op hun snavel en Tex belande naast het aquarium.... Veel te link....jammer maar helaas. Hoop dat de rest zich in houdt 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Nog even........ en dan....... is het zo ver dan krijgen we het mooie resultaat zien van Dimple en Magic !

Het (tijdelijke) kooitje voor het jong is alleen tijdelijk in gebruik genomen door Binky. Dus het is afwachten of hij hem nog af wil staan  ;) Gelukkig had ik hem al in huis want ik heb er al veel gebruik van gemaakt. Zijn eigen kooi past niet in mijn auto.  :D

Karin

14 november 2008, 16:39:38 #1772 Last Edit: 15 november 2008, 09:02:46 by Sanna
Gisterenavond heb ik het broedblok van de piepkuikens weer schoongemaakt, want ze poepen heel wat af met zijn zessen !    Ik moest ze er dus even uithalen en toen ik er schoon strooisel in had gedaan en de piepkuikens nog niet terug waren zat Diba al schaamteloos te fluiten en Dizzy in het blok te lokken. Stiekemerd !

Nieuwe foto's van de piepkuikens... 

Jong 1 gepareld - 2 cinnamon gepareld - 3 gepareld

Jong 4 cinnamon gepareld - 5 gepareld - 6 ?

En met zijn alle gezellig in het mandje....

Charlie en Milo krijgen nu nog maar één papvoeding per dag. Dit weekend zullen er nog een paar op één voeding overgaan. Je jongsten blijven nog even twee voedingen krijgen zolang ze het nog willen. Ik heb ze van de week een extra zitstok gegeven in de kooi, maar denk je dat ze die gebruiken....

Nee, ze moeten en zullen met zijn alle op één stok zitten     Af en toe hoor je even geschreeuw en valt er één naar beneden omdat de buurman of buurvrouw meer ruimte wil   

Inzo, Milo en Charlie

Donder en Bliksem

Lana en Tex

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

wat een schatjes....

Ik vind Inzo er echt heel erg lief uit zien!!  :-*

Groetjes, Nathalie

Diaantje

Ze zijn weer prachtig..
Haha tuurlijk met z'n alle op 1 stok..waarom zou je er op twee gaan zitten als met z'n allen op 1 ook kan..haha..
gekkie valkjes... ;D ;D

Blijft Milo nou bij jou? Heb ik dat nou goed begrepen..?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

14 november 2008, 20:59:11 #1775 Last Edit: 14 november 2008, 21:01:36 by sabine
Ze zijn lekker eigenwijs   :-*
Misschien kan je ze vertellen dat 3 op een rij ook heel erg leuk en gezellig is.

heleen

Neeeeeeeeee Milo komt bij ons wonen. ;D
Het aftellen is al begonnen.We kijken er erg naar uit.  :D  Karin,Leuke foto s weer

Groetjes Heleen

Marc van de Kuifjes

Ahh... er zijn dus toch een aantal "Tuurkes" die niet cinnamon zijn! ;D Ben toch benieuwd hoe die verder gaan evolueren! :D

Die kransen zijn wel leuk gevonden om de foto's mee te maken. ;) Achteraf kunnen ze die ook lekker slopen! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Nee ! De krans moet wel heel blijven hoor ! Ik krijg nog veel meer piepkuikens  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wel leuk om te zien, zo'n ganse familie gezellig bij elkaar. Het moet toch wel een schok zijn als je daar plots uit weggerukt wordt en verhuist naar een nieuwe thuis... :-\

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Gerdy

Hoi Karin..ik heb een weekje geen internet gehad en lie[p daardoor behoorlijk achter...maar wooowie wat zijn je papkuikens mooi geworden en dan al weer zes jongen gaat echt super bij jou..

wat een super mooie foto s heb je geplaatst en je gaat ze door de wasstraat doen..hoe ga jij dat doen?

gr gerdy

Karin

Nou Gerdy, normaal zet ik ze in een bakje met lauwwarm water, maar omdat het meeviel heb ik ze alleen een beetje met een nat doekje opgepoetst. Op de foto's ziet het er erger uit dan het is  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb gisteren weer foto's van de piepkuikens en papkuikens gemaakt. Eerst maar eens de piepkuikens.... Ze zijn op 1 na nu allemaal 100 % besproken. Ook Inzo is nu besproken. Ik had iemand op de wachtlijst staan voor 2 jongen van Dazzle en Chico, maar helaas hebben die nu onbevruchte eitjes. Ze wachten al heel lang, en anders moeten ze nog veel langer wachten. Ze wilde graag een bontje en een pareltje van Dazzle en Chico, nu nemen ze Inzo en een pareltje van Dizzy en Diba ! Ze waren net is als ik helemaal weg van hem / haar  ;D ;D ;D

Pareltje 1

Pareltje 2

Pareltje 3

Pareltje 4

Pareltje 5

Pareltje 6

Helaas zag ik gisteren dat er geplukt wordt  :'( Snap ik nou echt helemaal niks van.... Met Jazzy heeft ze niet of nauwelijks geplukt, maar nu al het tweede nest. En het moet Dizzy zijn, omdat die juist uit het blok kwam en Diba er al even niet ingeweest was....

Dizzy was gisteren tijdens het voer verschonen ontsnapt.... Balen, want ik kon de kooi niet open laten staan, omdat er een aantal valkjes rondvlogen en die zijn echt niet te verlegen om even een kijkje te gaan nemen in het blok..... ::) Na een paar rondjes vliegen ging ze op het blok zitten en toen dacht ik even dat ze terplekke doodviel  :o :o :o Ze draaide heel raar met haar kop, sloot haar ogen en viel bijna om. Ik heb haar gepakt en meteen in de kooi gezet en toen begon ze gezellig met poetsen  ::) Ik denk dat ze zo weinig conditie heeft van het in de broedkooi zitten ( nu toch al een week of 5 ), 6 jongen voeren en dan ineens rondvliegen dat ze te laag suiker kreeg.... Het was haar even teveel....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Jemig wat zul je geschrokken zijn als ze ineens zo eng doet.. brrrr.. Gelukkig alles weer goed nu... bah..

En wat zijn je pareltjes mooi!!!!!!!! geweldig zeg.. en cinnamon en gewone... leuk! gewoon had je nog nooit gehad toch?

wat jammer dat Dazzle en Chico op onbevruchte eitjes zitten.. mogen ze het  hierna nog een keer proberen?

Fijne zondag verder!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

16 november 2008, 13:55:35 #1784 Last Edit: 16 november 2008, 13:57:30 by Karin
Niet bij hun, maar wel bij andere koppels hoor. En toen Dizzy nog met Jazzy woonde hebben ze ook gewone pareltjes gehad. Alleen bij het vorige nest hadden ze dus 6 cinnamon pareltjes  ;D

Dazzle heeft gisteren weer een ei gelegt  ??? Zit dus 5 dagen tussen het laatste ei.... Ik wacht dus nog even af, en misschien dat ik wat overleg, zodat ze als pleegkoppel kunnen functioneren  ;) En hierna mogen ze het nog 1 x proberen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves